Kapitel 1 (og 2) av The Gathering Storm kan nå leses...

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Ceres wrote: En ting syntes jeg også var noe rart.
Spoiler
Det at Faile dreper profeten... Er ikke det litt sært? Litt ut av karater? Det har vært få henrettelser i WoT, og enda færre av alreighte kvinner.
Jeg klarte selvfølgelig ikke dy meg for å lese dette, for jeg er ganske sterk som ikke leser alt som er kommet ut, men spoiler er forbi mine ferdigheter altså... Men jeg syns det høres utrolig fett ut..! Som du sier så har det vært lite av det, men en første gang for alt, sier nå jeg :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

Post by ludde »

Det jeg stussa litt på var hvor fort det skjedde, ikke att det skjedde. Virker som om forfatteren har satt seg ned og tenkt, ah la oss få dette plotte ut av verden... sånn ja, fort og gæli. At det var Faile som gjorde det uten ordre fra Perrin forundra meg ikke, hun er kald i forhold til sin mann. Men hvorfor kaste bort så mange sider på
Spoiler
profeten
når dette er endepunktet. Var det ikke nettop
Spoiler
profeten
Perrin ble sendt ut på under ordre fra Rand. Vi har pint oss igjennom kindnapping og det som verre er, også ender det slik! Ja ja.

Når det gjelder Prologen ble jeg ikke skuffet eller forundret. Det er jo faktisk en prolog og der er det jo ikke meningen at masse veldig nødvendig skal bli nevnt eller nøstet opp. Syns den gjorde sin jobb bra. Hintende, snikende, oppunderbyggende (<-- hvis det finnes ett slikt ord).
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Jeg har bare printet ut første kapittel, jeg likte det. (men som sagt var det for lite, vil ha mer!) Men nå kom jeg borti spoilerne til noen her og fant ut ting jeg ikke viste... shit...!

Menmen, skal se om jeg får lagt lydsporet over på mobilen min senere. Så kan jeg sitte å høre på.
“Schemes within schemes. The Great Serpent is a good sign for you Aes Sedai, I think. Someday you may swallow yourselves by accident.”
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Da tok jeg og hørte på kapittel 2 av boken! Digg, kapittel! Egwene viste skikkelig frem hvem hun er, hun fikk en fast skikkelse og virket ikke så lik alle de andre kvinne karakterene lenger:) Det var også noe nytt i kapittelet, noe som gjorde at jeg fikk følelsen av at TG nærmer seg..:) endelig, kan man si![/spoiler]
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

ludde wrote:Det jeg stussa litt på var hvor fort det skjedde, ikke att det skjedde. Virker som om forfatteren har satt seg ned og tenkt, ah la oss få dette plotte ut av verden... sånn ja, fort og gæli. At det var Faile som gjorde det uten ordre fra Perrin forundra meg ikke, hun er kald i forhold til sin mann. Men hvorfor kaste bort så mange sider på
Spoiler
profeten
når dette er endepunktet. Var det ikke nettop
Spoiler
profeten
Perrin ble sendt ut på under ordre fra Rand. Vi har pint oss igjennom kindnapping og det som verre er, også ender det slik! Ja ja.
Helt enig! Men det virket litt som om det hele var en måte å spille opp nye karakterer og plott på. Men dog, litt sært.

Er det forresten noen som vet om noen gode sammendrag? Ikke alt for lange![/spoiler]
Urban tilværelse
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Finner ikke kapittel 2... Link?
“Schemes within schemes. The Great Serpent is a good sign for you Aes Sedai, I think. Someday you may swallow yourselves by accident.”
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Du må registrere deg på tor.com (gratis og enkelt) for å høre kap. 2. Og ja, det finnes bare som lydfil så langt. Les litt om det på Sandersons blogg.
Ceres wrote:
Er det forresten noen som vet om noen gode sammendrag? Ikke alt for lange!
Eivind har lagt ut et kjekt sammendrag på framsida til tidshjulet.net :wink:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Ikke for å si noe stygt om verken Eivind eller Morten, men i og med at jeg har lest serien på engelsk fra bok 4 så har jeg litt trøbbel med å forholde meg til norsk-oversettelsen. Og jeg regner med at Eivind har skrevet dette på norsk. Men no worries. Gode wikipedia hadde løsningen. Dog - enkelte av bøkene var rimelig kjapt summert. Uansett. Tror jeg har kommet meg opp på det meste. Er noe i den siste boka som fremstår uklart for meg enda. Jeg må ha slukt den boka, lagt den på hylla og ikke tenkt så hardt på den tror jeg... Uansett, er nå oppdatert!!!

Jeg har forresten lest anmeldelsen av tGS på Dragonmount. Boka har blitt lest, og uten å røpe for mye så kan jeg vel si at det blir 2 høydepunkt. Ingen vet hvilke, men det er fritt frem å fantasere... :)

Dessuten har jeg oppdatert meg litt på enkelte karakterer. (Jada, jeg har alt for mye tid... Og internettet mitt er så tregt at jeg ikke kan annet enn å laste enkle sider... 30 Kb/s!!! Kid you not.) Blant annet har det altså gått opp for meg at Moiraine er halvsøster til Tigraine, Rands mor. Tigraine er også mor til Galad, som altså er Rands halvbror. :)
Urban tilværelse
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Ceres wrote: Jeg har forresten lest anmeldelsen av tGS på Dragonmount. Boka har blitt lest, og uten å røpe for mye så kan jeg vel si at det blir 2 høydepunkt. Ingen vet hvilke, men det er fritt frem å fantasere... :)
Mulig å legge ut link til anmeldelsen, og er det greit å lese den uten å ha lest prologen, og kapittel 1&2 ?? :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

Post by ludde »

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ceres wrote:Ikke for å si noe stygt om verken Eivind eller Morten, men i og med at jeg har lest serien på engelsk fra bok 4 så har jeg litt trøbbel med å forholde meg til norsk-oversettelsen. Og jeg regner med at Eivind har skrevet dette på norsk. Men no worries. Gode wikipedia hadde løsningen.
Jeg tenkte mer på denne flotte lille siden, der Eivind lenker til diverse sammendrag (og ja, de er på engelsk).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Det er for mye å be om at jeg skal skrive sammendrag, uavhengig om det er på norsk eller ikke :P
Morten
Oversetter
Oversetter
Posts: 402
Joined: Sat May 28, 2005 13:08
Contact:

Post by Morten »

Ennå ikke hørt noe fra Tiden, Eivind?
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nei.

Sendte mail til Richard som du foreslo i mailen nå.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Nå er det bare 13 dager igjen..! Gleder meg masse masse masse :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply