Favoritten

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvilken karakter liker du best?

Rand
8
26%
Matt
16
52%
Perrin
7
23%
 
Total votes: 31

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Shallis wrote:Det stod da og vippet mellom Matt og Perrin, men Perrin vant overlegent når jeg kom på episodene mellom Matt og Tylin. Han mista mye respekt fra meg der. *Sukk*
Synes det egentlig bare er festelige scener jeg :P Mat blei ikke mindre Mat av den grunnen. Han fikk seg bare en kraftig lærepenge. Og det viser jo også ganske godt de sosiale normene i Ebou Dar.


Og det er ikke unaturlig at jenter synes at gutter blir mindre spennende når de finner seg kjæreste(r). Er faktisk veldig logisk. :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Arandal
Hengiven
Hengiven
Posts: 186
Joined: Tue Jul 25, 2006 16:37
Location: Sørlandet

Post by Arandal »

Faile wrote:Og det er ikke unaturlig at jenter synes at gutter blir mindre spennende når de finner seg kjæreste(r). Er faktisk veldig logisk. :wink:
Trodde det var tvertom jeg...når de er single er ikke jakten spennende engang, men når fyren plutselig har bundet seg til noe, se da har det med ett blitt en formidabel utfordring. :P
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Joda, i det virkelige liv kan det vel ofte være sånn, men man får liksom ikke gjort noe fra eller til når det er snakk om bøker.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Arandal
Hengiven
Hengiven
Posts: 186
Joined: Tue Jul 25, 2006 16:37
Location: Sørlandet

Post by Arandal »

Sant nok, men jeg opplever stadig på dette forumet at grensen mellom fakta og fiksjon kan virke diffuse... :P

For og gå tilbake til temaet, stemmer jeg Perrin, han er vel den minst paranoide og schizofrene av de...
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Stemte Rand, han er jo bare mektig å intressant.Men Matt er også en god karakter.
Pain is just weakness leaving the body
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Stemte Matt, han er den desidert morsomste av dem.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Stemte Rand, jeg.

Matt tenker litt for mye på seg selv, synes jeg. Og Perrin har begynt å bli litt kjedelig.
Men det er jo litt moro å lese om Matt også.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Rand all the way.

Han har kanskje ikke vært så veldig fremtredende i de siste to bøkene, for å si det mildt, men han er mye mørkere til sinns enn de to andre, naturlig nok, og jeg synes det gir ham en edge i forhold til de andre. De bærer også et tungt ansvar på sine unge skuldre, og dette har begynt å prege dem etter hvert, men det har prega Rand siden Den Store Jakten. Han er også mer kjent og har mer makt enn de to andre, og blir derfor oftere forsøkt manipulert av forskjellige fraksjoner, noe som skaper interessante situasjoner. I alle fall før han stakk av.

Når det gjelder de to andre synes jeg ikke Perrin har vært noe særlig stas siden han ble sendt til Ghealdan; han oppfører seg som en tøffel i forhold til både Berelain og Faile, og det er irriterende. Matt er alltid morsom å lese om, og han har dessuten begynt å bli litt mer ansvarlig i de siste par bøkene. Men slik jeg ser det når de ikke Rand til skuldrene en gang. (Hverken billedlig eller bokstavlig talt, hvis jeg husker riktig.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Jeg stemte Perrin, ikke spør hvorfor, fordi det ganske enkelt er han jeg liker best å lese om.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Nafanua
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 10
Joined: Sat Jan 13, 2007 16:37

Post by Nafanua »

Matt er en av de de beste karakterene i WoT bøkene. Han opplever mye, og jeg kjenner meg igjen i denne karakteren. Ikke desto mindre er både Rand og Perrin ganske kule karakterer de og.
Today is a good day for someone else to die!
Post Reply