Incanus ny skribent på Tidshjulet.net

Les de siste oppdateringene fra oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Ja både Incanus, loki og Ceres er av de bedre på forumet, men ikke med.

Du gjør en formidabel job Incanus :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Lothar wrote:Props, Incanus, du er flink til å skrive..
Takk for det.
Lothar wrote:..så kan du kanskje joine rollespillet også, oppfordrer alle gode writere til å bli med.. :P
Skrive fakta/samandrag av tekstar er ein ting, skrive eigne tekstar er noko heilt anna...
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Post by Lothar »

Joda, men det ser ut som har et godt språk\ordforråd. Rollespillet er vel såpass fritt at det egentlig bare er å slippe fantasien løs..

Hva med Ceres, Loki, andre gode?

OnTopic: Artikler-temaer: Seanchan, Sha'ra, Aielkrigen (og andre store hendelser, Hundreårskrigen, Trollok-krigen), Shadar Logoth(kanhende er det en fra før, husker ikke), Tårnets Historie(og de forskjellige Ajahene), Mønsteret, kanskje noen rangstiger eller noe..

Vet mange av disse er vanskelige å finne stoff\informasjon om, men det ville vært kult om du hadde fått det til :wink:
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Lothar wrote:Seanchan, Sha'ra
Kjem under nasjoner, som har vorte foreslått tidlegare, og er fyrste punkt på lista som eg må lage meg no.
Lothar wrote:Aielkrigen (og andre store hendelser, Hundreårskrigen, Trollok-krigen), Shadar Logoth(kanhende er det en fra før, husker ikke), Tårnets Historie(og de forskjellige Ajahene), Mønsteret, kanskje noen rangstiger eller noe..
Det er ein om Shadar Logoth, men den trur eg heiter Aridhol, som er det opprinnelege namnet på byen. Dei tre krigane kan hende kjem ein gong, men det er ein del nasjonar fyrst... Tårnets historie kjem kanskje til å havne under historia til Tar Valon, under nasjoner. Mønsteret (vil då truleg havne saman med Tidshjulet og ta'veren) burde verte omtala ja.
Lothar wrote:Vet mange av disse er vanskelige å finne stoff\informasjon om, men det ville vært kult om du hadde fått det til.
Vanskeleg er kanskje ikkje ordet. For dei fleste av dei der finn ein det meste BWB.
Last edited by Torbjørn on Sun May 28, 2006 0:21, edited 2 times in total.
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Post by Lothar »

Forresten så mangler det også artikler om WH, Cos og KoD. Håper dette blir prioritert.. :)
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Det er det admins som tek seg av. Bokanmeldingar er ikkje mi sterke side...
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Jeg kjenner at jeg gleder meg til postene blir lagt ut :D
. . .
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ikkje at spoilerar er noko nytt i artiklane, men kor mykje skal eg spoile under "Dagens situasjon"? Skal eg t.d. ta med alt til og med Knife of Dreams, eller stoppe på Skumringens Korsveg, eller noko anna?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Skriv det du vet. Ellers vil det bare bli behov for å rette opp igjen tekstene senere...

Noe det kanskje vil bli uansett, men hvorfor gjøre ting mer kompliserte enn nødvendig? Dessuten er det jo fullt mulig å skrive "OBS! Denne artikkelen inneholder spoilere!" først...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ja, er vel kanskje greiast det. Er jo spoileradvarsler på ganske mange av artiklane allereie, naturleg nok... Er nesten ferdig med Andor, stort sett den delen igjen, so vert den nok ferdig i kveld eller i morgon.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Ja, vi skjuler det bare sånn som vi har gjort her: http://tidshjulet.net/fortapte/asmodean.php
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Lothar wrote:Sha'ra
Forresten, meinte du landet Shara eller spelet Sha'rah her? Vart akkurat ferdig med ein om Shara, so den kjem kanskje opp i morgon. Sha'rah er det ikkje so veldig mykje å seie om. Wotmania har sagt meir enn eg ville vore i stand til å seie.

Edit: Neste på lista er Seanchan. Tenkte desse litt meir "eksotiske" landa var litt meir interessante enn Murandy, Altara osb.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Incanus wrote:Edit: Neste på lista er Seanchan. Tenkte desse litt meir "eksotiske" landa var litt meir interessante enn Murandy, Altara osb.
Helt enig. Mer spennende med litt mer "ukjent" stoff! Sikkert gøyere å skrive om også :)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Post by Lothar »

incanus wrote:
Lothar wrote:Sha'ra
Forresten, meinte du landet Shara eller spelet Sha'rah her? Vart akkurat ferdig med ein om Shara, so den kjem kanskje opp i morgon. Sha'rah er det ikkje so veldig mykje å seie om. [url=http://www.wotmania.com/faqtopic.asp?ID=93]
Begge deler(A)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Kom på et forslag mens vi arbeidet med kapittelsammendragene, vet ikke om det er blitt nevnt tidligere:

Lews Therin Telamon
Post Reply