Grensen av Frank Schatzing

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Grensen av Frank Schatzing

Post by Siri Sedai »

Leste nettopp en bok som jeg synes fortjener en anmeldelse. Frank Schatzing har tidligere skrevet "Svermen" som også er en av de bedre. Da visste jeg på en måte hva jeg gikk til og holdt ut selv om "Grensen" er på 1300 sider og det ikke direkte gikk unna de første 400!
For det er mye vi skal bli kjendt med før handlingen tar av. Men ... og det ante meg....den tar av. Uti siste halvdel hører boka til de som legges vekk først når vekkeklokka ringer neste morgen!

Dette er en krim/thriller/sci-fi....vel egentlig ikke sci-fi men handlingen er lagt til 2025, og den tekniske utviklingen har for å si det mildt gått unna i mellomtiden. Egentlig tror jeg nok teknologien beskrevet i boka hører mer hjemme i 2075 men..men....artig er det. Derimot gjør referanser til nåtid/fortid i politikk og historie at det må bli 2025. En del av handlingen foregår faktisk på månen.
I korte trekk er handlingen at et geni/firma er blitt verdensledende innen energiproduksjon. og det passer slett ikke alle.
gynter
Soldat
Soldat
Posts: 43
Joined: Wed Feb 07, 2007 20:19

Post by gynter »

Takk for denne anmeldelsen. Er nå kommet til side 650 og nå går det unna. Ikke sikkert jeg hadde holdt ut til side 400 om ikke jeg hadde lest det du skrev :)
Post Reply