I en annen post et annet sted på forumet kommenterte jeg at fantasyfan ofte var nerder (eller fagidioter for min del) og jeg synes det er kjempeartig å diskutere slike ting.
Ceres wrote:I en annen post et annet sted på forumet kommenterte jeg at fantasyfan ofte var nerder (eller fagidioter for min del) og jeg synes det er kjempeartig å diskutere slike ting.
Er nok enig i at de som lester fantasy er "smartere" enn andre.
Veit om en gutt som er ett år yngere enn meg, som skulle prøve å lese wot med kom seg ikke gjennom prologen i eotw.
Han kan man trykt kalles dum.
Navnet hans har blitt en stoooor fornermelse i min vennekrets. (veit det er litt slemt )
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Brukte én dag selv, jeg, på prologen til TGH - som var det første jeg leste på engelsk. Da hadde jeg naturligvis lest Flukten Fra Emondsmark og Stormens Øye fra før, og var allerede hekta, men kan likevel forstå at det kan være litt vanskelig hvis du begynner rett på Dragonmount på engelsk...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Den prologen er tøff. Har på ingen måte mindre respekt for folk som ikke leser (det samme som meg) enn for folk som dere. Vi er så ulike på alle måter. Flinke på ulike områder.
For å avlede ''avsporingen'' til simen (på tråden):
Ingen ting hjelper på forkjølelse, er man syk så er man syk!!
Har ikke vert syk på over et år jeg da, uten om en brukket fot i sommer!! (som førte til at jeg fant denne flotte siden, av et fantastisk forum!!)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Huff og huff... språklige metaforer og hinting på høyt nivå gikk meg hus forbi denne litt tåkete kvelden. Jeg har mine grunner til å sitte her foran pcn i kveld, bare så dere vet det... Ashie har en viss peiling... Som dere kanskje har lagt merke til så har jeg ikke vært her siden på tirsdag.
(jeg sliter ikke med tungt hode etter dager og netter med høyt inntak av tungt metabolske stoffer... nei da... )
Dette er kanskje den morsomste posten jeg noensinne har sett!
Takker og bukker, brukte litt tid på å finne passende bilde. Til tross for min store nysgjerrighet angående ashamans viten om ceres sin utagerende tur (er noen i slekt her? ), så skal jeg gjøre mitt ytterste for å holde meg på skinnene.
Jeg er faktisk forkjøla nå, men det har nok med min destruktive natur å gjøre. Det hele startet noen år tilbake på treningsleir i Danmark, hvor en av åtte stykker på rommet hadde en fæl hoste. Så ble jeg smitta, og var syk til ca tre måneder senere. Da hadde jeg fått insulin/antibiotika(?). Men etter dette har jeg følt at jeg lettere blir syk (forkjølet) når det er kaldt/vinddrag.
Uheldigvis foretrekker jeg kulde fremfor varme, og har det derfor ganske så kaldt om natta på rommet ( og sånn generelt), som fører til stadige halsproblemer. Derav min destruktive natur. Men det er jo digg å knaske på Doc eller Ifa eller noe sånt til stadighet da.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Nope, ingen familie greie her nei!! Vi ble bare kjent da jeg ble Vokteren hennes!!
Doc er godt d da!!! Men betviler at d hjelper, men blir bare bra akkurat når man spiser den, og i 10 min fremover, da må man ha en ny for at d skal hjelpe!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere