Homofili i Tidshjulet

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hva da? Er mye jeg ikke har fortalt dere.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Hehe... Da så :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Jeg fant forresten ett eksempel på hvor vanlig homofili er i Randland. Dette er fra Skumringens Korsvei. Så er det sagt og jeg gidder ikke å få ødelagt tråden estetisk sett med spoilertag.
Faile wrote:Hun var sikker på at hun ikke behøvde å være redd for at han skulle prøve å tvinge seg på henne. Rolan hadde hatt mulighet til det mens hun ennå var naken og bundet, og da hadde han sett på henne som om hun like gjerne kunne vært en gjerdestolpe. Kanskje han ikke likte kvinner på den måten.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Tror ikke det er homofili. Har mer med Aiel sine skikker å gjøre. Er fullstendig utenkelig å utnytte en gaishan. Nakenhet er heller ikke noe de bryr seg om.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Kjetil wrote:Tror ikke det er homofili. Har mer med Aiel sine skikker å gjøre. Er fullstendig utenkelig å utnytte en gaishan. Nakenhet er heller ikke noe de bryr seg om.
Men hun tenker jo slik som Randland gjør, ikke ji'e'toh. Og scena er etter at en full aiel faktisk prøvde seg på henne. Shaido-dritunge selvfølgelig. Og når hun tenker slik så mener jo hun at hun er kvinnelig nok og alt det der sikkert.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hun ja, men Faile er jo ikke Aiel. Rolan er heller ikke Shaido. Han er nok neppe homofil.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Det jeg prøver å si er at Faile ikke ser på homofili som noe unormalt. Var det så jævla vanskelig å forstå? Og nei, Rolan er Mera'dinen som tok Faile til gai'shan som senere prøver å få henne til å le(flørting).
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jeg fikk ikke det inntrykket at hun syns det var unormalt. Heller det motsatte, at hun ble overaska.

Og ja, er vanskelig å forstå, når du utrykker deg dårlig, samtidig som ikke teoriene dine holder vann. Prøv hardere.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Seriøst Kjetil, til og med jeg forsto hva Sauen mente etter den første posten hans...
Shallis wrote:Det var jo også en måte å få en lykkelig slutt på.

Nå har ikke jeg lest KoD enda, men er det bare meg, eller er Gawyn blitt mer sytete i det siste. Tidlig i bøkene syns jeg han var kul, nå er han bare slitsom :P
Slitsom? Har du i denne dyptgående og elegant argumenterte analyse reflektert nærmere over omstendighetene rundt ham? Han tjener ei psykotisk dame som ikke kan lede, og som antakeligvis prøver å drepe ham, mot dama han elsker. Han er omgitt av Svart Ajah, som gjør det de kan for å gjøre livet surt for ham. Osv., osv., ...

Enhver ville blitt slitsom under slike betingelser. Ikke at vi har sett så mye av ham i de siste bøkene, men... (Hvor mye er det? Kanskje ett eller to kapitler med noen avsnitt fra hans synspunkt i annenhver bok?)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

I Shienar er det jo helt vanlig å vaske ryggen til hverandre samme hvilket kjønn, når de bader, jeg regner med at det er sånn eller noe lignende i de andre Grenselandene.
Isåfall er det jo ingen grunn til at Faile som er grenselender selv skulle synes det var noe ekkelt, og Aieler sitter jo i svettebad sammen ofte, ser litt på hverandre og forteller andre om utseendet til en "tilfeldig" fyr hvis de vil at noen skal bli gift.

Spennende tema uansett! :D
Post Reply