Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Jeg tok utgangspunkt i ubehagelige ting å tenke på, ikke nødvendigvis dårlig samvittighet. Pokker, det var dumt av meg å si det jeg gjorde. Jaja.

Yeah, blame it on the puberty :P

Men hva tenker man på når man har dårlig samvittihet? Fjellturene funker. Dere står fritt til å tolke fjellturer som dere vil.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

stefan_hoy wrote:
Loki wrote:Anar ikkje kva han siktar til med den fjellkommentaren, dog.
Vet du ikke at Shakira sang:

"Lucky that my boobs are small and humble
so you don't confuse them
with mountains"
No sang ho vel "breasts"... ikkje at det affekterer resonnementet ditt på noko vis.



Sær diskusjon.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Loki wrote:No sang ho vel "breasts"... ikkje at det affekterer resonnementet ditt på noko vis.
Jøss, skal si du imponerer -- og overrasker -- med dine populærkunnskaper Loki. Hadde ikke ventet at du var slik en ekspert på Shakiratekster, men, men.

Verden er ikke så enkel som en tror. :o

MEN, for å svare på spørsmålet til Ceres: jeg greier ikke å styre tankene mine i den grad, at når jeg først har fått noe ubehagelig å tenke på, så kan jeg bare ta til å tenke på noe fint og rosenrødt.

Jeg heller mot å gjøre ting som får meg i godt humør igjen, en aktiv handling. Jogging f.eks. er flott i den sammenheng.

Ellers er det vel best å ta tyren ved hornene.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Men er det virkelig bare jeg, hyrden og Faile som har et "happy-place"?
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Ceres wrote:Men er det virkelig bare jeg, hyrden og Faile som har et "happy-place"?
At ikke flere har et slik "happy-palace" tror jeg vi bare skal ta som et sunnhetstegn. Er ikke alle som er like gira på drops vetu Ceres!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Jeg bruker å tenke på en sang. Konsentrere meg om en sangtekst. Hvis det ikke virker, eller jeg ikke kommer på en sang akkurat da, hjelper det alltids å lese. Kan lese hva som helst, bare det får meg til å tenke på noe annet.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

stefan_hoy wrote:
Ceres wrote:Men er det virkelig bare jeg, hyrden og Faile som har et "happy-place"?
At ikke flere har et slik "happy-palace" tror jeg vi bare skal ta som et sunnhetstegn. Er ikke alle som er like gira på drops vetu Ceres!
Virkelig? Har du ikke en tankerekke som går igjen, som du kan ty til for å tvinge tankene dine bort fra et tema?
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

stefan_hoy wrote:
Loki wrote:No sang ho vel "breasts"... ikkje at det affekterer resonnementet ditt på noko vis.
Jøss, skal si du imponerer -- og overrasker -- med dine populærkunnskaper Loki. Hadde ikke ventet at du var slik en ekspert på Shakiratekster, men, men.
Innimellom glimrer eg til.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

...

Kanskje jeg tar meg en øl, ikke noe sterkere.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Er vel kanskje ikke helt i samme gate, men når jeg svømmer langdistanser(som må sies å være fryktelig kjedelig) tenker jeg på tallrekker, og regner brøk.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

Faile wrote:Er vel kanskje ikke helt i samme gate, men når jeg svømmer langdistanser(som må sies å være fryktelig kjedelig) tenker jeg på tallrekker, og regner brøk.
Når jeg har trommetimer, tenker jeg altfor ofte på alt annet enn det jeg spiller, og når jeg skal øve på pianoleksa flagrer hodet så mye at det eneste jeg får til er vill improvisasjon. Vår kanadiske avdelingsleder stakk en gang hodet inn døra der jeg satt og "øvde" og utbrøt på gebrokkent norsk-engelsk: - Stakkars piano!

Huff, den som hadde selvdisiplin nok til å konsentrere tankene om en ting av gangen...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Jeg har ikke problemer med å konsentrere meg når jeg er på spilling (saxofon, altså), snarere tvert imot. Av og til er jeg så konsentrert på å få fingrene med når jeg spiller at jeg knapt nok hører hva dirigenten sier. Og når jeg leser notene er jeg som regel så oppslukt av det at jeg ikke klarer å se opp fra dem, som regel må noen dulte i meg når jeg skal spille, siden jeg er så oppslukt av å lese notene.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Men dette handler altså om å unngå tanker. Når man ikke klarer å unngå å tenke på noe, f.eks noe noen sa til deg, hva tenker du på da?

Dette er altså ikke et spørsmål om hvor tankene dine vandrer når du gjør noe annet.
Urban tilværelse
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Om jeg skal få meg selv til å slutte og tenke på hvor forbannet vondt det gjør i den brukne armen, hvor kald jeg er, eller andre fysiske ting, ramser hodet mitt opp Amerikanske stater, matematiske formler, historiske årstall, eller noe lignenede.
Men når jeg har dårlig samvittighet er jeg ikke veldig flink til å tenke på andre ting. Jeg prøver, men det ender opp med at jeg sitter med den dårlige samvittigheten til jeg for ordnet opp i det jeg fikk dårlig samvittighet for.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Moghedien wrote:Om jeg skal få meg selv til å slutte og tenke på hvor forbannet vondt det gjør i den brukne armen, hvor kald jeg er, eller andre fysiske ting, ramser hodet mitt opp Amerikanske stater, matematiske formler, historiske årstall, eller noe lignenede.
Men når jeg har dårlig samvittighet er jeg ikke veldig flink til å tenke på andre ting. Jeg prøver, men det ender opp med at jeg sitter med den dårlige samvittigheten til jeg for ordnet opp i det jeg fikk dårlig samvittighet for.
Kan man virkelig alltid ordne opp i et problem man har satt seg i?
Urban tilværelse
Post Reply