Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Ordet du leter etter, Loki, er paradoks.

Ordet Terje leter etter er den senere varianten. Geck er nemlig lavnedertysk (tror jeg), og betyr noe så enkelt som tosk. Senere har varianten geek overtatt.

Ordet jeg leter etter, er målløs. Jeg har muligheten til å fortelle Loki (!) og Terje (!) hva to ord betyr/er. Vanligvis er det jeg som spør dem.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Sauegjeteren wrote:Ordet du leter etter, Loki, er paradoks.
Nei, det var det slett ikkje. Eit paradoks er eit konsept som logisk sett motseier seg sjølv, men der dette er ein faktisk del av konseptet - og vanlegvis er (i alle fall teoretisk, eller som tankesprang) faktisk gjennomførbart. Eit oxymoron er derimot kun noko som motseier seg sjølv, punktum.


(Men takk for forslaget)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Sauegjeteren wrote:Ordet Terje leter etter er den senere varianten. Geck er nemlig lavnedertysk (tror jeg), og betyr noe så enkelt som tosk.
Geck er også et vanlig skoletysk-ord. Om jeg ikke husker feil betyr det noe sånnt som narr, så tosk er ikke langt ifra.

Lagt til: Slo det opp i ordboka, den sier at geck betyr narr, laps eller sprett. Når det står sprett antar jeg at det er sprett av typen spirrevipp.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Kjetil wrote:De var først ute med Carnival og, om jeg ikke husker helt feil. Filmene er også bedre enn viasat sine, synes nå jeg. Eneste grunnen til at mange velger viasat og Tv3, tror nå jeg er på grunn av Champions Leage.
Enig i at filmene er bedre på canal+, men hvis champions league er eneste grunn til at mange velger viasat - så er premier league den absolutt eneste grunnen til at canal+ har såpass mange kunder som de faktisk har i Norge.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Tror interessen har vært større for Rosenbord i CL, enn for PL. Og det er forskjell på prisen da, det holder jo med tv3.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Kjetil wrote:Tror interessen har vært større for Rosenbord i CL, enn for PL. Og det er forskjell på prisen da, det holder jo med tv3.
Rosenborgkampene vises jo utelukkende på tv3, og de fleste i tettbebygde strøk har dette på kabelnettet.

Jeg er relativt sikker på at canal+ har en større andel kunder pga premier league, enn viasat har pga champions league.
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Post by Thomdril »

Har akkurat funnet en helt utrolig morsom serie; "The League Of Gentlemen".
Har kunn sett to episoder nå, men det var helt fantastisk morsomt!
Veit ikke helt hva jeg skal med tanke på handlinga, men humoren er veldig britisk, og muligens litt "røff i kantene"..

Ta gjerne en titt selv hvis dere liker Monty Python, black adder osv..
http://www.tv-links.co.uk/theleagueofgentlemen.html



"Are you local..?" :lol:
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jeg har nå kommet i gang med "Heroes", og er kommet så langt som det er kommet i USA i "Smallville".

Er på episode 13 i Heroes å er allerede en liten fan av serien. Dette er helt klart noe jeg skal følge med på, men jeg håper at det ikke faller i nivået for jeg er enda ikke helt og holdent betatt enda.

Smallville derimot er bare helt fantastisk. Noen her som har fulgt med?

Ps. takk til Thomdril for TV-links var en nyttig side :)
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Wolfbrother wrote: Smallville derimot er bare helt fantastisk. Noen her som har fulgt med?
Det eneste jeg har sett av Smallville har langt fra overbevist meg. Fantastisk? Du burde lære deg flere, mer raffinerte adjektiv gutt.

Ett bilde av Da Vinci er fantastisk. Vergils "Aeneiden" er fantastisk. Smallville er det ikke.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Smallville er grusomt middelmådig. Den suger innimellom, er brilliant innimellom, og gjerne begge deler i løpet av same episodane. Dei siste sesongene er den rett nok slutta vere direkte råtten, men den har òg hatt mindre og mindre som eg vil våge omtale som brilliant eller noko i nærleiken av brilliant, så, fortsatt middelmådig, berre på ein annan måte. :P

Men så lenge Lionel Luthor er med KAN eg ikkje slutte sjå på, heller...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Den kan jeg gå med på :)

Jeg synes f.eks. The OC var brilliant til tider, klart verdt min tid -- men kanskje aldri fantastisk (mye pga Mischa Barton, som i visse .episoder må vha vært klodens vakreste).

Fantastisk er rått altså!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Vel jeg har ikke sett mange andre serier som er bedre enn Smallville (men jeg har ikke sett så alt for mange serier heller da). The O.C er bedre, men ikke alt er like imponerende der heller. Jeg liker Smallville, men tenker mest på sesong 6 når jeg sier fantatisk. Etter at
Spoiler
The Green Arrow
kom in i serien har det vært en fryd å se på. Når jeg skrev fantastisk mente jeg bare at jeg liker det godt.

Men om stefan_hoy eller Loki vil anbefale noen serier som kanskje faktisk kan beskrives som fantastisk så tar jeg gjerne i mot råd.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Firefly, Veronica Mars, Angel, Babylon 5, Battlestar Galactica, Studio 60 at the Sunset Strip...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Legg til Farscape, Prison Break, The West Wing og tja, Arrested Development ser lovende ut.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Vil ikkje sei Prison Break er fantastisk, men absolutt langt betre enn Smallville, for all del, absolutt. West Wing ser fantastisk ut, men eg har ikkje sett nok til å bifalle det. Men trur du har rett. Arrested Development... det eg har sett var veldig bra, men kanskje ikkje fantastisk den heller... dog mogeleg eg har sett for lite til å uttale meg noko særleg der, så...

Farscape har eg ikkje sett, men høyrer mykje bra om den.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Locked