Særemne

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Særemne

Post by Ninin »

Nå heter det "Selvvalgt fordypning" men "særemne" klinger mye bedre.

Jeg skal ha litt om oppbyggningen av eddadikt, og om diktekvad. Og da vet jeg jo at det er et par såkalte eksperter på det her. Så da lurte jeg på om det var hjelp å få. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Oisann, tidlig ute, Ninin. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dette (du får håpe Loki tar en tur innom), men tenkte vi like godt kunne få i gang en diskusjon rundt våre valg av særemne, da jeg vet det er flere 3. åringer her.

Jeg skal ha om Neil Gaiman. Har ikke fått bestemt meg for problemstilling ennå, men det blir vel i løpet av ukene frem mot høstferien tenker jeg. Har i anledning av særemnet begynt å få i stand en ganske god samling av hans verker. De eneste jeg ikke har er noen små barnebøker som jeg ikke har noen bruk for uansett, volum 4 av Sandman (Absolute Editions. Blir utgitt i løpet av November) og en kopi av hans "Black Orchid" historier, illustrert av Dave McKean. Jeg har lest sistnevnte via en norsk kopi jeg fikk gjennom biblioteket, men skulle gjerne ha hatt den i samlingen. Om noen har den/vet hvor den er å få tak i - ta kontakt! :)

Mangler dessuten hans Douglas Adams biografi, men den har jeg ikke bruk for, og noen Spawn og Miracleman hefter som folk tar blodpris for. Det blir vel ikke til at jeg bruker mer enn hans største verk uansett. Dvs, "Sandman", "American Gods", "Anansi Boys", "Neverwhere" og enten "Coraline" eller "The Graveyard Book".
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Ja da sitter jeg her og krysser fingrene da. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Tidlig ute ?

Det kommer vel ann på når det skal leveres. Vi skal levere tidlig i november vi, så jeg skal begynne i høstferien...

Nå er jeg veldig glad for all hjelpen jeg har fått herfra, så lurt tenkt Ninin, men jeg har ikke peiling på det xP
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jeg vet ikke om det er mine råd som lønner seg å høre på, men jeg vil jo anbefale dere å kopiere oppgaven av noen som er eldre enn dere, og har gjort den bra. Norskfaget og særemne er jo som kjent bortkasta tid. Fokuser heller på noen nyttige fag.
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Akkurat det bryr meg fint lite :lol:

Jeg bare lurte på om noen har peiling når det gjelder versemål innen norrøn poesi, særlig skaldediktningen.
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Jeg kan fortelle deg om de sosiale konsekvensene til skaldediktningen, og andre konsekvenser for det norrøne/middelalder-Norge/Island m.m.-samfunnet...
Manbearpig
Post Reply