Yndlingskarakter?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Amen!

Jeg likte også tanken på Egwene og Rand. :) Men av de tre han har endt opp med? Hm... Kanskje Elayne? Men hun er skikkelig irriterende til tider.

Avi likte jeg i starten, når vi først møtte henne, men nå synes jeg hun blir for statisk.

Anyway. Rand er tøff.
Urban tilværelse
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Egwene og Rand? Nei. Jeg har aldri helt sett at de to egentlig passer sammen som noe mer enn venner. Kanskje. Jeg tror bare ikke et forhold mellom de to vil gjøre noen av dem lykkelige. Da er det bedre med Min, som tenker mer på personen Rand og mindre på Den gjenfødte Dragen-Rand. Det er egentlig ikke så mange som gjør det.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Kanskje vennskapet og den felles bakgrunnen dems faktisk gjør at de passer perfekt sammen. For at et forhold skal funke så må det faktisk bygge på vennskap, ellers kommer man ingen vei. Med Avi, Elayne eller Min vil han nok få lidenskap nok i haugevis, men også tre kvinnfolk som klorer ut øya på han i neste sekund. Dette gjelder hvertfall Avi og Elayne, Min håper jeg tar til vettet og ser hvor mye Rand faktisk har endret henne til en person jeg håper hun ikke vil være...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Vel Min er jo tøff men hun var mye tøffere før!
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Jeg sliter bare med å se hvordan Min kan være tøff lengre. Hun er jo redusert til en bokorm som viss største bedrift omdagen er å varme senga til Rand...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Min er en tøffel, og sånn er det bare med den saken :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Når det gjelder å klore ut øynene hans, så tror jeg Egwene klarer det like bra som de andre. Jeg vet ikke, jeg tror jeg fikk henne litt i vrangstrupen etter at hun ble så Aes Sedai-orientert. Når vi tenker på henne og Rand, altså, ellers er hun jo topp. Hun tror liksom automatisk det verste om ham.

Når det gjelder Min... Er enig i at hun var bedre før, men det er ingenting som tyder på at hun mistrives med den hun er nå. Og folk forandrer seg jo.
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Vel Min er jo tøf på den måten at hun nekter å være som alle andre selv nå. Men jeg søyns hun har sunket mye. la oss si fra 90%tøff til 45%tøff.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

elric wrote:Vel Min er jo tøf på den måten at hun nekter å være som alle andre selv nå. Men jeg søyns hun har sunket mye. la oss si fra 90%tøff til 45%tøff.
Er jo akkurat det som er så teit, hun er blitt klin lik Elayne eller Nynaeve, med unntak av at hun liker bøker, ikke styrer et kongerike, og ikke er forelsket i Lan.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Manetheren_Warrior
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Mon Apr 12, 2010 10:13
Location: Tønsberg

Yndlings karakter

Post by Manetheren_Warrior »

Jeg syntes Tom Merlin er en artig karakter.
"Una Vendiciòn por los vivos, una rama de flor por los muertos. Con una espada por la justucia, un castigo de muerte para los malvados. Asì llegaremos en el altar de los santos."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Angående Rands tjeier: Egwene er den mest fornuftige og hadde definitivt vært et bra valg. Men det er egentlig greit at de ikke endte opp sammen, selv om jeg for hennes skyld mye heller ville satsa på Rand enn Gawyn... Gawyn er en dott.
Avi er egentlig den jeg liker best av 'de tre', men er enig med Ceres at hun har blitt litt for statisk. De har alle blitt mer og mer like hverandre også, og det er ikke helt bra. Avi burde ikke like fancy kjoler. Hun skulle liksom være tøffere.
Min har også blitt litt ...flat. Synes det er helt greit at hun liker bøker, men det blir litt mye til tider, og der virker som om hun ikke sankker med Rand om fornuftige ting i det hele tatt. Han burde liksom kunne stole på henne, så hun burde ha en del innflytelse, men bruker den ikke i det hele tatt. *blir frustrert*

Thom Merrilin var også tøffere før. Men for all del, han er fortsatt en fin gammel mann.

Er det en generell trend at det er synkende 'kvalitet' på karakterene ettersom historien går sin gang? Hva synes folk?
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Lieungh wrote:Er det en generell trend at det er synkende 'kvalitet' på karakterene ettersom historien går sin gang? Hva synes folk?
Ja, det kan til tider bli litt mer kvantitet enn kvalitet. Da tenker jeg litt på det at det blir mer fokus på flere nye personligheter som introduseres, samtidig med at man ikke lenger kommer like innpå Rand & co som man gjorde før. :roll: I tillegg må det jo sies at serien er blitt meget omfattende, og at det selvfølgelig ikke blir like mye plass eller tid til å vise "portretter" av alle de viktige personene, som man gjorde før.
Jeg har en tanke om at de første bøkene ble brukt til å la oss bli kjent med serien og personene, mens de seinere bøkenes formål er å bygge opp til den siste strid. Men der forsvinner jo også noe av den personlige sjarmen som de første bøkene har... Er det noe som er bekreftet fra noe hold, eller er det bare mine (og andres..?) spekulasjoner..? :P
Lieungh wrote:Thom Merrilin var også tøffere før. Men for all del, han er fortsatt en fin gammel mann.
Hva tenker du på her? Selvfølgelig var han tøffere, han var jo en bestefar/barde med futt i! Nå er han bare bestefar/delvis barde med ikke like mye futt i... :roll: Og hva med "en fin gammel mann"..? :P
Last edited by TamalThor on Sun May 09, 2010 13:25, edited 1 time in total.
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Spekulasjoner, jo, ja, det ser jo litt sånn ut. Jeg tror det er litt nødvendig med så mange personer for å bedre få med seg omfanget av greia. Det er tross alt snakk om å prøve å stoppe DO en gang for alle, og hele verden er jo med... Så da trenger man intrikat historiefortelling og mange tråder for å få med hva som skjer på forskjellige steder. I begynnelsen var det jo ikke så mange som var klar over at krigen var så nærliggende i tid, så hele serien er jo forsåvidt laget rundt hovedpersonenes vei mot det endelige slaget hvor alt avgjøres. Ellers hadde det jo ikke vært noe gøy. :P

Angående Thom: Mente sånn ca det du skreiv. Han gjør liksom ikke så mye kult lenger. Men det snur vel kanskje snart :) Og "fin gammel mann" refererer til at han er koselig og gammel og bra.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
B The Lion
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Sat Dec 25, 2010 14:21
Location: Bergen

Post by B The Lion »

Eg hiver meg inn selv om det er evigheter siden forrige person postet noe her O_O

vell favoritt person: Må enkelt og greit si at favoritten blant mannfolkene er Lan :D <3 blant kvinnene må jeg si at Birgitte ble en sikker favoritt, likte henne fra første øyeblikk. Sikkert fordi vi deler samme fornavn xD
Demandred
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Thu Jul 29, 2010 13:02
Location: harestua

Post by Demandred »

Hmm...
Av tvillingelv-folka er det nok Mat. gwene er også langt framme, men kjenner jeg så lett blir irritert når jeg leser noen av pov-ene hennes.
Ellers digger jeg, som flere, hurin, og selvsagt Olver.

Når det gjelder Rands trio, er jeg fryktelig usikker. min var tøff, nå er hun mer en bi-person føler jeg. Hvor viktig hun enn er i skildringen av Rand, så er hun liksom ikke min lenger.
Avi var min favorittperson i bok 4-5, men nå har hun stagnert kraftig. Samtidig øyner jeg et lite håp for henne, så satser på henne.
Elayne er egentlig ganske kul, men det blir litt for mye manipulering og styring mot makt for meg, uavhengi hennes gode intensjoner.

Digger også mange av de fortapte. Lanfear var kulest, men nå er hun bare en smule facinerende.
Demandred er også interessant, men det er kanskje fordi vi ikke har sett noe til ham.

Uansett, min favorittperson overall er: loial! Jeg smiler så godt som alltid når han er med i fortellingen, hva som enn skjer. Savner da han alltid var med på reisene.
“He smiles too much, I cannot abide a man who smiles too much.”
- Perrin.
Post Reply