TV-serier, sesong II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Det er nesten rart at Minear ikke begynner å lage miniserier snart, han får jo bare den ene sesongen uansett. Noe som er like rart er at fox gidder å gå for en skaper som kun lager serier amerikanere ikke ser på. Får bare håpe han fortsetter å prioritere kvalitet slik han alltid har gjort, og ikke prøver å lage en mer folkevennelig serie.

Jeg har vel relativt god tro på at The Chicago Code blir bra, men det virker litt for likt The Wire, satt i Chicago istedet for Baltimore. Vi får se, dårlig blir det nå neppe.

The Shield har jeg ikke sett noe av, men har hørt mye bra om den. Av andre serier jeg ikke har sett enda må jeg si at Thrones virker jævlig bra utfra trailere, og 'Inside Game of Thrones'. Tror jeg pleide å være skeptisk, men nå begynner jeg å bli rimelig overbevist om at det blir bra. Forøvrig Lotta, har du sett Undeclared? Ikke bare er det mye likt som Freaks and Geeks, men du har Charlie Hunnam (Sons) med sin egentlige aksent. Og den er awesome.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Aw, get outta my head, Wolfie - jeg digger Undeclared. Tror jeg må ta se episodene om igjen om ikke så lenge.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Sukk, alle desse komiseriane folk snakkar så fint om. Eg slit med å prioritere komiseriar. Party Down eg vel sjå, med tanke på kven som står bak, men Freaks and Geeks og Undeclared... det er så mykje å ta på seg når eg allereie har dramaseriar i fleng som står i kø!

Har heller ikkje høyrt nemneverdig om Luther, men no som eg høyrer kven som har hovudrolla er eg litt interessert...
Wolfbrother wrote:The Inside tror jeg aldri jeg har lest om/hørt om før. Noe som er merkelig med tanke på castet som er brilliant, så takk for anbefalingen. Drive vet jeg om, men det er jo klin umulig å få tak i serien.
Det kan vere vrient å få tak i The Inside òg - så vidt eg veit er det ingen lovleg måte der ute, ettersom serien ofte er omtalt som ein kandidat for "best show that has not made it to DVD". Men når eg såg den for nokre år tilbake fann eg då ein torrent med relativt lite kikking.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Ingen problemer med å finne 'The Inside', det var bare å google serien, men 'Drive' var ikke så lett. Den eneste torrenten jeg fant mangler siste episode, og har ikke allverdens kvalitet. Anyways tilbake til'Freaks and Geeks', det er jo ikke akkurat en vanlig sitcom, men en 40 min lang dramakomedie på atten episoder.

Apropos Idris Elba, og 'The Wire' så skaffet jeg meg 'The Corner' for kr 49'50 for litt siden. Vet ikke helt hva jeg synes etter en episode. Mangler noe, men så har vi Lester Freamon som en junkie. Og det er jo gull.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Noen som har sett "Dr. Horrible's Sing-Along Blog"?

Så den i går kveld, det var 42 min som gikk fort unna! :D
(Web-serie skapt av Joss Whedon, med blant annet Nathan Fillion og Felicia Day)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Joda, stor Dr. Horrible-fan, slik eg òg er av omtrent alt anna med Joss Whedon sitt namn på. Har du høyrt på kommentarsporet (som òg er ein musikal)? Nesten like bra som sjølve filmen, og det har like catchy sangar!

For øvrig kan ein forresten nemne How I Met Your Mother sin Neil Patrick Harris i tittelrolla, det kan jo vere eit freistingspunkt for folk som ikkje er kjent med Whedonproduksjonar elles.


Wolfbrother wrote:Ingen problemer med å finne 'The Inside', det var bare å google serien, men 'Drive' var ikke så lett. Den eneste torrenten jeg fant mangler siste episode, og har ikke allverdens kvalitet.
Hrm. Er på jobb no, så kan ikkje søke for deg... Lotta, kanskje du kan gjere torrentmagien din og sende han ein pm? Må då finnest NOKO der ute.
Anyways tilbake til 'Freaks and Geeks', det er jo ikke akkurat en vanlig sitcom, men en 40 min lang dramakomedie på atten episoder.
See, det visste eg ikkje. Men Judd Apatow er ikkje så stort salspunkt for meg - er ikkje som om eg fekk hæla i taket av The 40-Year-Old-Virgin og Knocked Up akkurat... Og sjølv om han ikkje skreiv og regisserte den var han involvert i den svært, svært labre kino-opplevinga kjent som Year One... *gyse*
Apropos Idris Elba, og 'The Wire' så skaffet jeg meg 'The Corner' for kr 49'50 for litt siden. Vet ikke helt hva jeg synes etter en episode. Mangler noe, men så har vi Lester Freamon som en junkie. Og det er jo gull.
Sei i frå korleis du liker den utover?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Hva skjer egentlig med Dr Horrible for tiden? Det kom jo en comic book (ikke lest), men det skulle da vitterlig komme en sesong to? Mener å ha lest bekreftelser om det fra flere inkludert Fillion som var veldig optimistisk, men dette begynner å bli veldig lenge siden.
See, det visste eg ikkje. Men Judd Apatow er ikkje så stort salspunkt for meg - er ikkje som om eg fekk hæla i taket av The 40-Year-Old-Virgin og Knocked Up akkurat... Og sjølv om han ikkje skreiv og regisserte den var han involvert i den svært, svært labre kino-opplevinga kjent som Year One... *gyse*
Jeg har ikke vært like uheldig som deg. Det eneste jeg har sett av Apatow's filmer er 'Pineapple Express' med Seth Rogen, og James Franco som begge er med i 'Freaks and Geeks'. Dessuten var Danny McBride en av hovedrolleinnehaverne. Absolutt en av de komediene jeg har likt bedre. Men med slike negative opplevelser med Apatow som du har skjønner jeg at du ikke er helt ivrig etter å sette igang med et slikt prosjekt som 'Freaks and Geeks'
Sei i frå korleis du liker den utover?
Will do when I'm done. Kjører 'The Inside' samtidig. Tenkte det ville være en fin avveksling når 'The Corner' ble for mørkt, men den gang ei. 'The Inside' er mørk og blodig, men er heldigvis litt vittig.

"Is that a gun in your pocket, or are you just happy to se me?"
"It's a gun in my pocket."
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Da har jeg nettopp slukt de siste 6 episodene av SOA.
Fy flate for et kjør av bra episoder!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Jeg aner ikke hvordan alle har tid til å se på så mange serier, jeg har nok med å klare å se de som går på tv (som dere sikkert har sett før de kom på tv og derfor har tid til å se annet/nytt), og nyeste da er The Pacific som endelig begynte å sendes på nrk her på tirsdag. Første episode var grei, men veldig lang. Var en egen film jo (1 1/2 t). Mistet de første 5 minuttene og vet ikke om jeg gikk glipp av noe om personene vi følger, men føler at jeg faktisk har litt mer styr på personene nå enn førtse gang jeg så Band og Brothers. Savner dog en ekvivalent til camp-episoden fra BoB, og savner også litt den "gjeng"-følelsen BoB ga. Men blir interessant å følge utover våren.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Wolfbrother wrote:Hva skjer egentlig med Dr Horrible for tiden? Det kom jo en comic book (ikke lest),¨
Kom ein heil rekkje små teikneseriar, som no alle saman er samla i ein tpb. Om hugsen min er betre enn den vanlegvis er burde det vere Horrible sin origin-historie, ein liten historie om Penny, Moist sin origin-historie, og ein historie som eg ikkje har lese heller om Bad Horse. Trur tpb'en er ute av print akkurat no, men meinar å ha lese at Dark Horse skal slenge ut ein ny printing snart.
men det skulle da vitterlig komme en sesong to? Mener å ha lest bekreftelser om det fra flere inkludert Fillion som var veldig optimistisk, men dette begynner å bli veldig lenge siden.
Det skal komme ein til, men ingen tidsramme har nokon gong blitt oppgitt. Stort sett seier alle involvert at det avheng av to ting - Joss Whedon sitt tidsskjema (som for tida så klart er altfor fullt med Avengers-filmen til å ha tid til eit lite internettprosjekt) og Neil Patrick Harris/Nathan Fillion sine tidsskjema, sidan dei begge har forpliktingar til tv-seriane sine og dermed kun kan filme andre ting når begge seriane har filmingspause.
Jeg har ikke vært like uheldig som deg. Det eneste jeg har sett av Apatow's filmer er 'Pineapple Express' med Seth Rogen, og James Franco som begge er med i 'Freaks and Geeks'. Dessuten var Danny McBride en av hovedrolleinnehaverne. Absolutt en av de komediene jeg har likt bedre. Men med slike negative opplevelser med Apatow som du har skjønner jeg at du ikke er helt ivrig etter å sette igang med et slikt prosjekt som 'Freaks and Geeks'
Vel, NEGATIVT er å ta hardt i. Alle tre filmane eg nemnde hadde vittige sekvensar, til og med "Year One" (David Cross og Oliver Platt stod for nesten alle saman, dog), og berre "Year One" kom så dårleg ut at eg vil sei eg aktivt misliker den. Dei andre to var ok - men dei imponerte heller ikkje.
Will do when I'm done. Kjører 'The Inside' samtidig. Tenkte det ville være en fin avveksling når 'The Corner' ble for mørkt, men den gang ei. 'The Inside' er mørk og blodig, men er heldigvis litt vittig.
The Inside er så mørk ein drama/politiserie som eg nokon gong har sett, i alle fall innanfor eit forsøkt mainstream rammeverk. Blei faktisk litt FOR mørkt for meg mot slutten, trur neppe eg ser den serien omatt utan nokon saman med meg i sofaen...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Har akkurat bestilt Pushing Daisies på DVD, og gleder meg veldig til den kommer :D Søte, rare, morsomme serien!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Pushing Daisies er fantastisk (som det meste Bryan Fuller gjer, eigentleg).





The facts were these...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Sesongens nyvinning for meg er Being Human (amerikansk versjon). Den er jo kjempe bra! Det har bare kommet 3 episoder til nå, men utmerket skuespill (spesielt av han som spiller vampyr, Venuta) gjør at serien er herlig. Jeg vet den er basert på en britisk serie, og jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har sett den, men tror nok det skal bli tid til det etterhvert... :)

Noen andre som ser på?

Har ellers sett førse episode av Shameless (am. versjon) og også den har potensial. Har imidlertid ikke begynt å følge med. Kanskje etterhvert.

Også sett første av Episodes med Matt LeBlanc, og det var ganske triste greier. Tviler på at det blir noe særlig. Og the cape var jo håpløs.
Urban tilværelse
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Ceres wrote:Sesongens nyvinning for meg er Being Human (amerikansk versjon). Den er jo kjempe bra! Det har bare kommet 3 episoder til nå, men utmerket skuespill (spesielt av han som spiller vampyr, Venuta) gjør at serien er herlig. Jeg vet den er basert på en britisk serie, og jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har sett den, men tror nok det skal bli tid til det etterhvert... :)
Jeg har sett, og elsker, den britiske. Kanskje spesielt fordi det handler så mye om forholdet mellom karakterene. Lurer på om jeg burde se den amerikanske også, bare sånn at jeg vet om noe har forandret seg :)

Pushing Daisies er akkurat like bra som jeg trodde den kom til å være (det er en stund siden jeg så serien nå), og det er noe med de klare fargene og det sukkersøte som blir kombinert med det litt morbide... Og så herlig humor!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ceres wrote: Har ellers sett førse episode av Shameless (am. versjon) og også den har potensial. Har imidlertid ikke begynt å følge med. Kanskje etterhvert.
Shameless er beste nye serien eg har sett... sidan Kings i 2009, faktisk. Heilt solgt.
Og the cape var jo håpløs.
Heh. Eg liker den veldig godt, eg, var skikkeleg skuffa over å høyre at den ikkje gjer det så bra og antakeleg blir kansellert straks. Ikkje ein gong i nærleiken av Shameless-nivå, så klart, men for typen serie det er så meinar eg den er imponerande velgjort og dessutan har eit svært godt cast. Fyrste gong eg har sett nokon klare å balansere det tøysete og det seriøse ved ein superhelthistorie i fjernsynsformat. TV tabber seg alltid ut på å enten ta det overseriøst og gjere alt mørkt og tragisk, eller ved å fokusere utelukkande på det som er cheesy og tøysete.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply