Ski-VM

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Ski-VM

Post by Asphyxiate »

Ski-VM, eller VM i nordiske grener, er godt i gang, og i dag tok Norge sitt andre gull, og fjerde medalje tilsammen (gull, gull, sølv, bronse).

Noen som skal til Holmenkollen i løpet av perioden? Ut ifra tv-bildene er det masse folk og god stemning - selv med tåke. Jeg har ikke billett, men er såpass heldig at jeg bor på Kringsjå, og dermed ikke bruker lang tid for å komme til løypene med ski på beina.

Ellers: Hvilke forventninger har folk? Tar Northug jr. medalje etter medalje, og gull etter gull? Klarer Marit Bjørgen storeslem? Og hvorfor i all verden har de hentet inn jodlere til å underholde flere kvelder på rad på universitetsplassen?
Manbearpig
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jeg har stor tro på Norge under ski-VM, som så mange andre har! Satser på at trønderne biter godt fra seg, med mange flere medaljer til både Marit og Petter :D

Men jeg må si jeg blir litt lei av hvordan nrk melker hele dette VM-sirkuset, med Oslo og Holmenkollen og Norge og Northug. På et punkt blir det på en måte nok..
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Jeg var ikke i selve kollen, men var til stede på en medaljeseremoni i sentrum. Det var etter Johaug gullet på 30 km. Det var virkelig syke tilstander. Over 100.000 mennesker samlet på/foran/rundt/overalt Universitetsplassen.
Man får litt frysninger når alle stemte i nasjonalsangen.
Det var trangt og man så nesten ingenting, men alle var i kjempehumør og hensynsfulle og det var bare en eneste stor opplevelse. Fikk nesten litt troa på menneskeheten igjen. :wink:
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Post Reply