Mest forhatte person i tWoT

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

PerrinGoldeneyes
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 6
Joined: Thu Jul 15, 2010 0:01
Location: Lillestrøm/Rømskog

Post by PerrinGoldeneyes »

1. Fain - Plagsom og irriterende karakter..
2. Elaida - Kjedelig og egoistisk.
3. Nyn. Likte hun i EotW, men ble værre og værre. Lei av å lese om hvor bedrevitende hu tror hu er. ( sorry hvis jeg offender noen Nyn fans)

Nå har ikke jeg kommet lenger enn bok 7, så er på grunnlag av det jeg har lest..
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Inneholder kanskje MINISPOILERS... litt usikker.


Jeg synes faktisk Fain er en ganske spennende karakter jeg. Kanskje den mest uforutsigbare av dem alle, da man aldri veit hvor han kommer til å dukke opp, eller hva han kommer til å gjøre. At han vil prøve å drepe Rand er jo ikke akkurat det sjokkerende, men hvordan han prøver, og hvem han utnytter for å oppnå målet sitt. Desuten tror jeg han kommer til å bli viktig på en eller annen måte i den siste strid.

Utenom han er jo alt ganske forutsigbart. Seanchan vil mest trolig befinne seg på samme side som resten av Randland mot alle slemmingene. Shara er et annet wild card, men som har vært så lite omtalt at de fleste tror at ikke vil ha store betydninga uansett hvilke side de befinner seg på(hvis de tar side i det hele tatt). Fain derimot er den eneste som hater og forakter alle. Og han har brent hver eneste bru han kan brenne. Så han står alene. og hat er det eneste som driver han. Mot alle. Derfor er han spennende :)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Enig i det, Faile, men jeg synes han kan være litt irriterende i det at han skaper en del forvirring (for meg i alle fall). Det at han står litt utenfor alle andre sider gjør at han i mine øyne ikke passer så veldig inn i historien noe sted og blir et forstyrrende element i handlingen. Men litt stilig allikevel.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Det at Fain skaper forvirring ser jeg på som positivt. Gøy med personer som gjør deg som leser litt usikker. Et (meget) usikkert kort.
Manbearpig
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Litt offtopic, men med tanke på hva Faile skrev ang. spoilere..
Ved slike innlegg, hovedsakelig i slike tråder som ikke er spoilermerket med f eks "The Gathering Storm" eller "Vi som venter på ToM", kan vi ikke være litt solidariske, og skrive hvorfra vi spoiler?
F eks: "Inneholder spoilere fra TGS" eller noe..?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Normalt gjør man jo det. Bruker spoilerknappen og skriver hvor den er fra.
tGS
Bella: Rand, I'm your father. Noooooo! Hirr hirr
Men i dette tilfelle var det ikke en så voldsom stor spoiler heller. Og vanskelig å avgjøre akkurat hvilke bok man tenker på. Hvis man ikke har fått med seg at Fain er en badass som ingen i Randland liker, så burde man kanskje ha lest litt nøyere. Hadde egentlig tenkt til å skrive noe om hvilke bruer han hadde brent, men fant ut at det ikke var nødvendig, og da forsvant også nødvendigheten av en spoilertag.


Det er jo et ganske stort spørsmål i seg selv hvor mye vi kan si og ikke si for å ikke spoile serien for andre. Tommelfingerregelen for de som ikke vil lese spoilere er å holde seg unna teoriforumet, merke av hvor langt en har kommet hvis man spørr om noe i spørsmålsdelen, og være forsiktig i generelt delen. Jeg synes i utgangspunktet det er pussig at denne tråden ligger under "Bøkene" og ikke under generelt delen.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lotus
Soldat
Soldat
Posts: 45
Joined: Tue Feb 07, 2006 21:28

Post by Lotus »

Jeg synes Bella er veldig irriterende. Hun dukker opp når en minst venter det.
Signatur:
Signaturen kan legges til i slutten på alle dine innlegg. Signaturer er bregrenset oppad til 255 tegn
FailEirin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 1
Joined: Sun Jul 24, 2011 20:39

Post by FailEirin »

De fleste karakterene/folkegruppene får man en form for forståelse for når man leser historien fra deres synspunkt. Den grupperingen jeg liker minst og som jeg, etter å ha lest alle bøkene til nå, ikke klarer å få forståelse for er The children of light. Det forklares jo når Perrin sier at (fra de to siste bøkene)
Spoiler
the whitecloaks smell wrong, like they are insane or something
[/spoiler]. (Ikke ordrett fra boka, bare enklere å sitere på engelsk siden jeg leser på engelsk). Det ble jo mye bedre når (fortsatt de to siste bøkene)
Spoiler
Galad ble Lord Captian Commander
, men fortsatt...

Liker heller ikke Aelfinn og Eelfinn, men de tror jeg alle skjønner :wink:
May the light be with us all.
Post Reply