The Pattern Forum hovedsiden

Logg innLogg inn   ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper    Tidshjulet.netTidshjulet.net    Bli medlemBli medlem 

tidshjulet bøkene på norsk

Start nytt tema   Svar på tema    The Pattern Forum hovedsiden -> Generelt
Vis forrige tema :: Vis neste tema  
Av Innlegg
Torrios
Sauegjeter
Sauegjeter

Ble Medlem: 21 Des 2011

InnleggSkrevet: Ons Des 21, 2011 0:46    Tittel: tidshjulet bøkene på norsk Svar med sitat

Hei, første gang jeg er inne på forumene her nå, og tenkte jeg kunne starte med ett spørsmål. Litt usikker på hvor jeg skulle poste, så det ble her.

Jeg har nå lest hele serien(hittil) noen ganger på engelsk, og er ute etter å lese den på norsk.
Har funnet flere av bøkene brukt, men jeg mangler selvfølgelig første del av bok nr 1.

Spørsmålet mitt blir da om noen vet hvor det kan være mulig å oppdrive den delen? Har sett at det ligger en annonse ute på finn.no, men får ikke tak i personen som har laget den.

MVH Torrios
Til toppen
Vis medlemmets profil Send privat melding
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Ble Medlem: 30 Mar 2006
Bosted: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

InnleggSkrevet: Ons Des 21, 2011 13:49    Tittel: Svar med sitat

Hei og velkommen, Torrios.

Jeg flytta tråden din til generelt, siden den ikke har noe spesielt med selve bøkene å gjøre.

Jeg er usikker på hvor du kan oppdrive del 1 av Verdens øye, men vil anta at den fortsatt er tilgjengelig i enkelte bokhandler rundt om i riket. Ikke at jeg har sett et eksemplar i det siste, men det ville overraske meg stort om dette ikke var tilfellet.

Jeg ville gått inn og spurt på bokhandlere. Kanskje sånt finnes i databasen? Kanskje kan de bestilles inn fra andre butikker?

Hvis dette slo feil, ville jeg gått innom lokale bruktbokhandlere, eventuelt lagt ut en annonse på finn.no e.l. Dette burde ikke være verdens største problem Smile

Kanskje er det noen her på forumet som kanskje kan avse et eksemplar?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Til toppen
Vis medlemmets profil Send privat melding MSN Messenger
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tor Des 22, 2011 1:56    Tittel: Svar med sitat

Jeg tror det er lettere å få tak i første boka i en del Smile

Velkommen skal du være Smile
Idz91
Villstyring
Villstyring

Ble Medlem: 13 Feb 2012

InnleggSkrevet: Man Feb 13, 2012 20:15    Tittel: Svar med sitat

Heisann! Very Happy

Jeg har nå lest opp til bok 7 på norsk. Fått tak i bok nummer 8 og 10, men det er jo KLINumulig å få tak i 9,11 og oppover??? Også leser jeg her at de siste ikke finnes på norsk, og at de ikke skal oversettes i det hele tatt? eller? Hvis det er noen som er interessert i å selge, så let me know. Desperat!

Ida
Til toppen
Morten
Oversetter
Oversetter

Ble Medlem: 28 Mai 2005

InnleggSkrevet: Man Feb 13, 2012 23:16    Tittel: Svar med sitat

Hvis 9 og 11 er utsolgt i nettbutikkene, kan du jo prøve antikvariater eller sjekke QXL og Finn.no med jevne mellomrom. Før eller siden er det sikkert noen som skal selge bøkene sine.

Det ser ikke ut til at de siste bøkene skal oversettes, nei ...

Hilsen Morten,
oversetteren
Idz91
Villstyring
Villstyring

Ble Medlem: 13 Feb 2012

InnleggSkrevet: Ons Feb 15, 2012 0:32    Tittel: Svar med sitat

Takk for svar!Smile jeg skal sjekke det ut! Så til og med 11 er på norsk?
Så utrolig teit å ikke oversette de siste bøkene!! Har ikke prøvd å lese noen av de på engelsk! Ser for meg at det er vanskelig. :/
Men nok en gang, takk for svar. Smile

Ida Smile
Til toppen
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Ble Medlem: 09 Des 2008

InnleggSkrevet: Ons Feb 15, 2012 12:29    Tittel: Svar med sitat

Du kommer fort inn i det Smile
Til toppen
Ashaman
M’hael
M’hael

Ble Medlem: 17 Jul 2005

InnleggSkrevet: Ons Feb 15, 2012 12:44    Tittel: Svar med sitat

Wheel of Time er en veldig fin serie å starte med engelsk lesning. Det er ikke noe veldig avansert ordforåd eller tunge setninger i denne serie. (A Song of Ice and Fire er vel hakket/hakkene tyngre.)

Vil anbefalle dette for alle som vurderer det, det åpner for mange flere bøker og serier i framtiden, og man blir veldig mye stødigere i et språk som det forventes at man behersker i de fleste arbeidssituasjoner.
Morten
Oversetter
Oversetter

Ble Medlem: 28 Mai 2005

InnleggSkrevet: Tor Feb 16, 2012 9:18    Tittel: Svar med sitat

Idz91 skrev:

Det stemmer, pluss "ekstraboka" Ung vår.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Ble Medlem: 28 Apr 2005

InnleggSkrevet: Lør Feb 18, 2012 16:57    Tittel: Svar med sitat

Idz91 skrev:
Så utrolig teit å ikke oversette de siste bøkene!! Har ikke prøvd å lese noen av de på engelsk! Ser for meg at det er vanskelig. :/
Men nok en gang, takk for svar. Smile

Ida Smile

Skaffer du deg Kindle så får du innebygget ordbok.
Til toppen
Vis innlegg fra:   
Start nytt tema   Svar på tema    The Pattern Forum hovedsiden -> Generelt Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet