tidshjulet bøkene på norsk

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Torrios
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 1
Joined: Tue Dec 20, 2011 23:40

tidshjulet bøkene på norsk

Post by Torrios »

Hei, første gang jeg er inne på forumene her nå, og tenkte jeg kunne starte med ett spørsmål. Litt usikker på hvor jeg skulle poste, så det ble her.

Jeg har nå lest hele serien(hittil) noen ganger på engelsk, og er ute etter å lese den på norsk.
Har funnet flere av bøkene brukt, men jeg mangler selvfølgelig første del av bok nr 1.

Spørsmålet mitt blir da om noen vet hvor det kan være mulig å oppdrive den delen? Har sett at det ligger en annonse ute på finn.no, men får ikke tak i personen som har laget den.

MVH Torrios
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hei og velkommen, Torrios.

Jeg flytta tråden din til generelt, siden den ikke har noe spesielt med selve bøkene å gjøre.

Jeg er usikker på hvor du kan oppdrive del 1 av Verdens øye, men vil anta at den fortsatt er tilgjengelig i enkelte bokhandler rundt om i riket. Ikke at jeg har sett et eksemplar i det siste, men det ville overraske meg stort om dette ikke var tilfellet.

Jeg ville gått inn og spurt på bokhandlere. Kanskje sånt finnes i databasen? Kanskje kan de bestilles inn fra andre butikker?

Hvis dette slo feil, ville jeg gått innom lokale bruktbokhandlere, eventuelt lagt ut en annonse på finn.no e.l. Dette burde ikke være verdens største problem :)

Kanskje er det noen her på forumet som kanskje kan avse et eksemplar?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg tror det er lettere å få tak i første boka i en del :)

Velkommen skal du være :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Idz91
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 3
Joined: Mon Feb 13, 2012 19:09

Post by Idz91 »

Heisann! :D

Jeg har nå lest opp til bok 7 på norsk. Fått tak i bok nummer 8 og 10, men det er jo KLINumulig å få tak i 9,11 og oppover??? Også leser jeg her at de siste ikke finnes på norsk, og at de ikke skal oversettes i det hele tatt? eller? Hvis det er noen som er interessert i å selge, så let me know. Desperat!

Ida
Morten
Oversetter
Oversetter
Posts: 402
Joined: Sat May 28, 2005 13:08
Contact:

Post by Morten »

Hvis 9 og 11 er utsolgt i nettbutikkene, kan du jo prøve antikvariater eller sjekke QXL og Finn.no med jevne mellomrom. Før eller siden er det sikkert noen som skal selge bøkene sine.

Det ser ikke ut til at de siste bøkene skal oversettes, nei ...

Hilsen Morten,
oversetteren
Idz91
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 3
Joined: Mon Feb 13, 2012 19:09

Post by Idz91 »

Takk for svar!:) jeg skal sjekke det ut! Så til og med 11 er på norsk?
Så utrolig teit å ikke oversette de siste bøkene!! Har ikke prøvd å lese noen av de på engelsk! Ser for meg at det er vanskelig. :/
Men nok en gang, takk for svar. :)

Ida :)
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Du kommer fort inn i det :)
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Wheel of Time er en veldig fin serie å starte med engelsk lesning. Det er ikke noe veldig avansert ordforåd eller tunge setninger i denne serie. (A Song of Ice and Fire er vel hakket/hakkene tyngre.)

Vil anbefalle dette for alle som vurderer det, det åpner for mange flere bøker og serier i framtiden, og man blir veldig mye stødigere i et språk som det forventes at man behersker i de fleste arbeidssituasjoner.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Morten
Oversetter
Oversetter
Posts: 402
Joined: Sat May 28, 2005 13:08
Contact:

Post by Morten »

Idz91 wrote:Takk for svar!:) jeg skal sjekke det ut! Så til og med 11 er på norsk?
Det stemmer, pluss "ekstraboka" Ung vår.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Idz91 wrote:Takk for svar!:) jeg skal sjekke det ut! Så til og med 11 er på norsk?
Så utrolig teit å ikke oversette de siste bøkene!! Har ikke prøvd å lese noen av de på engelsk! Ser for meg at det er vanskelig. :/
Men nok en gang, takk for svar. :)

Ida :)
Skaffer du deg Kindle så får du innebygget ordbok.
Post Reply