NY: Filmatisering av WoT

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

NY: Filmatisering av WoT

Post by Merrilin »

Vet det er eksisterende tråder, men tenker at det kanskje ikke er så dumt med en ny.
Grunnen til at denne startes, er i lys av suksessen til GoT.

Så hva syntes folk? Ingen tvil om at TV-serien har økt populariteten til GM og aSoIaF betraktelig.

Jeg heller helt klart mest mot en TV-serie, fremfor film.

Forøvrig ikke sikker på om noe har blitt avkreftet av høyere hold angående dette.
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Er klart enig i, som jeg alltid har vært, at å lage en serie heller enn en film vil være det beste alternativet i tilfelle en interesse for dette oppstår. Tidshjulet har altfor mange karakterer og er for komplisert og full av detaljer til at det kan blir noe film ut av det - en bra film, i alle fall.

For min del håper jeg i så fall at HBO tar opp serien - de har laget så mange gode serier, deriblant GoT.
Og skal man begynne å snakke om skuespillere vil jeg nok nevne Jason Momoa som et bra alternativ til å spille Lan. Men jeg vil nok helst se at de flest skuespillerne er ukjente.

Det siste jeg leste nå var at Universal Studios hadde noen planer på gang om å lage en film av den første boka...i 2008 kom vel den ideen, tror jeg. Det er vel nevnt et eller annet om noe som skal skje i 2013- men jeg aner ærlig talt ikke. Ser helst i at de driter i det, så kan heller noen andre plukke den opp og heller lage en serie.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Det er visst noe alvorlig tull med Red Eagle Entertainment, at de har rettighetene til hva som skjer med det, men RJ var visst ikke noe fan av dem i det hele tatt. Red Eagle har sagt de er interessert i en film, fremfor en TV serie, så tror det er mye krangling der.

Er en facebookgruppe hvor Rey Rigney skriver en del, han er da nevøen til RJ, og han sier at i forhold til onklens ønsker bør alle ekte WOT-fans la være å støtte Red Eagle Entertainment uansett hva de finner de finner på, og håpe at noen andre får mulighet til å jobbe med rettighetene, og får laget en ordentlig serie.

Sett bort fra alt dette, er jegfor en HBO-serie all the way :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

da satser jeg på hbo tvserie
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Warder
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 1
Joined: Thu Aug 09, 2012 19:34

Post by Warder »

Helt klart serie fremfor film. Og HBO hadde sikkert gjort en bra jobb. Hvis suksessen med GoT fortsetter får de sikkert midler til bra effekter også :)
~ Den som vil sitte til bords med de mektige, må gå på dolkenes vei ~
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Om man ikke får en skikkelig film, så er det i hvertfall fint å se noen lage fanfilm: http://www.youtube.com/watch?v=nt10nbVSerY Ganske fet i grunn!
Manbearpig
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Ja egentlig!

Var der et øyeblikk.
Post Reply