Hvorfor begynte du å lese WOT?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Thom Merrilin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Mon Mar 29, 2010 18:12
Location: Oslo

Post by Thom Merrilin »

For min del var jeg så heldig å ha to venner på i 7.klasse som snakket så mye om boken at jeg følte at jeg måtte lese den jeg og, så der startet det, og glad er jeg for det :wink:

Prøver som regel alltid å dytte boken på f.eks jenter jeg dater over lenger tid eller gode venner, min egen lille misjon kan man si, men det er jo et heftig verk å komme seg igjennom så tror ikke sånn lesning er lagd for alle. Jaja mainstreamen får holde seg til krimen sin, så får resten av oss være glad til for WoT 8)
A beautiful battle is one you don't have to fight
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

(Filler.)

Ja, pådytting av WoT er en kjent og kjær virksomhet. Selv om jeg bare har klart å tvinge serien på to stykker, ingen av dem egentlig har lest ut hele serien (selv etter 6-7 år eller mer), og jeg muligens slutta med det for ei god stund sida. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hehe. Ingen kan si til meg at jeg ikke har prøvd mitt ytterste for å få andre til å lese WoT.

Bestevenninna mi på ungdomskolen var så heldig å få en de ni første bøkene til jul, bursdag og konfirmasjon gjennom 8., 9. og 10. ^^ Først nå har hun begynt så smått å lese dem... Hadde nok ikke kjøpt dem til henne hvis jeg visste at interessen var så liten, men hun sa jo at hun skulle lese dem så...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg har heller lagt an en litt annen strategi de siste årene, faktisk inspirert av tobakksfirmaenes "get 'em young, keep 'em long". Hvert år under Mammutsalget kjøper jeg to-tre utgaver av Hobbiten, som jeg så gir bort til det jeg måtte komme over av unger i løpet av det neste året. På denne måten har jeg fått planta mulige fantasyspirer i en ti-tolv hjem de siste årene, og hvis spiren gror, kan det jo fort hende at det blir WoT, ASOIAF, Malazan, Discworld og andre urskogsvekster etter hvert, også.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Thom Merrilin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Mon Mar 29, 2010 18:12
Location: Oslo

Post by Thom Merrilin »

Og 3 mnd etter at jeg har gitt folk boka blir det ofte "jo, jeg syns boken er kjempeinteressant, men har bare kommet til side 50 da". Så ja, de saftige diskusjonene må nok i mange tilfeller vente til de er pensjonister hele gjengen :roll: . Bra jeg har dere her iallefall 8)
A beautiful battle is one you don't have to fight
B The Lion
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Sat Dec 25, 2010 14:21
Location: Bergen

Post by B The Lion »

Jeg fikk så å si den første boken kastet i trynet av min far da jeg spurte om han hadde en bok jeg kunne lese. Med en ordre om å lese ut boken fortest mulig gjorde jo jeg dette. Da første bok var lest ut var jeg rett og slett bare sulten på mer. :roll:
Sulin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 15
Joined: Thu Jan 17, 2013 20:30
Location: Trefoldlandet

Post by Sulin »

Min lille historire om WoT er at jeg skulle bevise at jeg kunne lese dem for broren min.
Nå elsker jeg serien og skulle jorda eksplodere må jeg gjøre alt for at de bøkene klarer seg :wink: Men seriøst broren(17 ) min sa at jeg ville gi opp etter tre sider, jeg( var ni da, er 10 nå) "utfordret" han og sa at jeg skal lese alle bøkene som kom ut før jeg ble 14 :lol: Ja.... du vet søsken kjærlighet :roll: Noen andre grunner er at jeg har lest: Narnia, Ringenes herre, Harry Potter, Phenomena, Haikernes guide til galaksen osv så jeg trengte noe å lese på... Sitter litt fast i WoT, får ikke tak i 9.boka så kommer ikke videre :cry: Er det noen som vet hvor den er må dere ROPE ut jeg har ikke noe annent å lese!!!!!!! HJELP, HJELP, HJELP!!! :cry: :cry: :cry:
Far Dareis Mai: Sulin
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Bibliotekene får bøkene inn fra andre steder i landet om de ikke har den der du bor. Spør om hjelp der.

Har kikket på nettbokhandlerne. Utsolgt fra forlaget, sto det på det eneste stedet jeg fant den. Ellers, prøv brukthandlerne.
Sulin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 15
Joined: Thu Jan 17, 2013 20:30
Location: Trefoldlandet

Post by Sulin »

Takk, jeg skal prøve igjen det er bare det at jeg har prøvd før :| De sier bare: Kom tilbake så kanskje vi kan få de inn...men jeg skal mase enda mer nå :wink:
Far Dareis Mai: Sulin
Martin Hval
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 5
Joined: Thu May 05, 2011 15:40

Post by Martin Hval »

TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

"Nobody tells us how to be men. We just are."
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Jeg regner med vår nye maskot leter etter den på norsk. Det har jeg ikke klart å finne noe sted med unntak av bibliotekene.

Det skulle heller ikke forundre meg om flere leter etter bøkene på norsk.
Og spesielt nr 1 er visstnok vanskelig å finne. Rart at det ikke blir trykket opp noen på nytt nå da slutten er kommet.
Vi får håpe de siste bøkene også kommer ut på norsk, og resten av serien blir trykket på nytt i samme slengen.

Så jo at det skjedde med Hulebjørnens Klan-serien da slutten kom ut der. Selv om den var til de grader elendig.
Post Reply