Håper vi fortsetter på facebook

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Håper vi fortsetter på facebook

Post by Siri Sedai »

Nå går det mot slutten av serien og hva blir det av dette forumet da?

Det har vært fryktelig lite trafikke her i fjoråret. Problemer med adressen? Det var en stund jeg ikke kom inn på siden helt til jeg prøvde gå inn via en link. Det funket. Håper det er ordnet.

Nå blir det forhåpentligvis litt mer liv her på grunn av den nye boka men hva etter det? Nå er vel alle opptatt med sitt men håper ikke leselysten har gått over med avslutningen av tidshjulet.
Har hatt stor glede av bokdiskusjonene og det er ikke få bøker jeg har plukket opp etter å ha blitt anbefalt dem her. Så det er fryktelig leit hvis forumet dør ut. Derfor prøver jeg et tiltak og lager en Side på Facebook:

https://www.facebook.com/TidshjuletsFor ... ark_t=page

Etter alle årene her er vel de fleste "gamle" medlemmene blitt godt voksne så da er vel ikke anonymitet så viktig. Så håper etterhvert å se noen av dere på Siden.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Hm.. Kan se ut som det var noen problemer fra slutten av oktober til slutten av desember. Jeg fikset ihvertfall en ting som gjorde at man ikke fikk se hovedsiden da, som ser ut til å ha skyldtes endringer i sikkerhetsinnstillingene hos webhotell-leverandøren. Jeg har alltid gått inn på forumet direkte, så la ikke merke til det. Typisk at det skulle skje rett etter at jeg endelig hadde lagt ut noen saker på hovedsiden :roll:

Besøk per uke:
Image

Har ingen planer om å legge ned forumet eller siden, koster ikke så mye å ha den oppe ($70/året)
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Det er bra!
Glad for å høre at adresseproblemene er løst og at forumet fortsetter. Men tror ikke det er noen dum ide å ha en FB side likevel. Mulig det kan skaffe medlemmer hit for det er ikke noe annet som kommer opp om jeg søker på"Tidshjulet" der. Så det burde kanskje bli vinn vinn. Synes som om "alle" er på FB.

Nå har jeg ikke linket til denne siden foreløpig. Tenkte jeg skulle spørre her først om det er i orden. Jeg kan godt sette deg opp som administrator Eivind, og du kan eventuelt bytte bilde. Jeg vet lite om hva som er lov å legge ut så jeg tok bare foreløpig et av mine egne.

Kanskje kan det være en ide om legge ut bokanmeldelser kort og henvise hit for full versjon? Hva tror dere?

P.S. Nå først så jeg førstesiden din Eivind! Det var bra, og noe sånt jeg håpet å finne når jeg skulle inn på siden i høst.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Facebook er faktisk en veldig god plattform for dette, siden man ihvertfall med grupper veldig enkelt ser om det er oppdaterte innlegg.

Vet ikke helt om jeg vil påta meg noe ansvar for en FB-side, er ikke så engasjert i ting som har med Tidshjulet å gjøre lenger.

Her er forresten fullstendig statistikk over besøk fra Google Analytics ble installert. Mye aktivitet i starten, før det i en periode holdt seg ganske stabilt. Så falt det, kanskje pga at Game of Thrones har blitt mer populært etter HBO-serien?

Månedlige besøk:
Image
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Sjekket forresten når registrerte folk på forumet var sist aktive.

Siden 01.01.2012: 35 stk
Siden 01.07.2012: 23 stk
Siden 01.10.2012: 14 stk
Siden 01.12.2012: 11 stk

7 stk som har registrert seg i 2012, siste i august.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

11 stykker siste måneden....

Noen gode ideer om hva vi gjør med det?

De fleste her er vel klar over at siste boka kommer nå, og har planter om å lese den. Så hvordan får vi de til å logge på?

Sende ut pm? Mange får disse på e-posten.

" Husk Tidshjulet.net på tirsdag! " :D
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Jeg har mulighet til å sende ut mail til alle medlemmene i kontrollpanelet. Liker egentlig ikke å spamme folk, men en gang i forumets levetid må være lov ;)

Kan sende en ut tirsdag, tar gjerne imot forslag til tekst.

Tenker den må inneholde noe sånt som:
Kjære Tidshjulet.net forummedlem.

Siste bok er nå kommet ut.

Stikk gjerne innom forumet hvis du har lyst til å diskutere boka.

Også mulighet til å diskutere masse annet
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Morro om man får mer fart her. Jeg registrer dog at jeg meldte meg inn her da aktiviteten var noe på vei ned, men besøker nettsiden og forumet nesten hver gang jeg er på nettet - er på "sjekke"-lista hver gang jeg surfer litt.

Mener å huske at det var en fb-side for Tidshjulet før, kanskje den er borte, men en fb-side er vel uansett bra. Hvorfor ikke?
Manbearpig
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Bra tiltak Eivind. Teksten er helt grei den.

Kjekt å se at et par stykker har likt FB siden også. Håper det blir flere og at de inviterer sine lesende venner.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Godt intiativ ;) Jeg lika'n på face ;)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Sånn, sendte ut mailen nå.
Onis O'Leia
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 4
Joined: Wed Jul 18, 2012 9:37

Post by Onis O'Leia »

Bra det ble sendt ut en e-post. Jeg hadde glemt at jeg hadde konto her. Oops. Klikket "liker" på facebook siden, og håper at vi kan ha litt aktivitet her i forumet fremover.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Hei! Hyggelig med mail. Tenkte på å komme innom, men glemte det hver gang jeg var på nett, så mail var en bra ting. :)
lolzi
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Re: Håper vi fortsetter på facebook

Post by Ashaman »

Er det interesse for ei Facebook-gruppe for Tidshjulet / Wheel of Time Norge?

Tenker me kanskje kan fange opp litt fleire nye fans der ifm. med TV-serien? Forum er vel dessverre ikkje det mest bruka formatet i alle kretsar lenger...
Men kan jau gjere forsøk på å lose dei hit også!

Eg har laga ei gruppe for ei stund til bake sidan, som ikkje har nokon medlemmer endå, så sei ifrå om det er interesse! :)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Håper vi fortsetter på facebook

Post by Deschain »

Ashaman wrote: Fri Oct 15, 2021 18:27 Er det interesse for ei Facebook-gruppe for Tidshjulet / Wheel of Time Norge?

Tenker me kanskje kan fange opp litt fleire nye fans der ifm. med TV-serien? Forum er vel dessverre ikkje det mest bruka formatet i alle kretsar lenger...
Men kan jau gjere forsøk på å lose dei hit også!

Eg har laga ei gruppe for ei stund til bake sidan, som ikkje har nokon medlemmer endå, så sei ifrå om det er interesse! :)
Jeg har tenkt å kjøre i gang med å lese serien så snart ieg er ferdig med mistborn. Joiner lett ei gruppe på Facebook!
Post Reply