Nyheter om "A Memory of Light"

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Anouar
Soldat
Soldat
Posts: 38
Joined: Fri Feb 27, 2009 16:22
Location: Elverum

Post by Anouar »

:( :( :( :( :( :( :(
"Mmm. Jeg liker melonpunsj."
- Min
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Når jeg tenker meg litt om, så har det egentlig ikke så mye å si for meg uansett. Hadde aldri klart å bli ferdig med de bøkene på mindre enn to år, hvis jeg ser på hvor lite jeg leser av bøker i dag.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

For hele sulamitten: http://www.dragonmount.com/News/?p=483
De andre arbeidstitlene er i følge dragonmount "Shifting Winds" på del 2, og "Tarmon'Gaidon" på del 3. Siste tittelen er vel grei.
At de deler den opp i 3 deler irriterer, som sagt, ikke meg noe nevneverdig. Det er heller venteperioden mellom hver del som irriterer meg. Det virker mer som et forsøk på å kvise ut litt ekstra penger av hele WoT-greia, og hvorfor trenger de det med tegneserier og en muligens film? Korta ned intervallene så hadde det vært bedre, feks fordelt det ut på tre måneder, eller med 2 mnders mellomrom, ikke et helt år.
Jaja, bok blir det i alle fall
Manbearpig
Anouar
Soldat
Soldat
Posts: 38
Joined: Fri Feb 27, 2009 16:22
Location: Elverum

Post by Anouar »

Jeg har lest bøkene fra 1-8 på omtrent 2 uker hver siden desember, jeg..
Kommer ikke til å klare å vente et helt år.. :shock:
"Mmm. Jeg liker melonpunsj."
- Min
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Sånn, la ut nyhet.

Skrudde også på årstall på nyhetene. Forsida så jo helt usortert ut :P

Om noen vil ha tilgang for å legge inn nyheter, så får de bare si ifra :)
Rinis
Soldat
Soldat
Posts: 61
Joined: Mon Jun 30, 2008 16:08
Location: Ålesund

Post by Rinis »

Jeg kommer til å bli gal!!
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Etter å ha lest kva Brandon Sanderson seier om saka, trur eg kanskje dette er noko av det betre som kunne skjedd. Eg var veldig kritisk i utgangspunktet, men når eg veit litt meir om kva som har foregått, synst eg det er heilt greit.

So før de klager meir om pengegriske forlag mm. les dette:
http://www.brandonsanderson.com/article ... tting-AMOL
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Nå har jeg lest bloggen til Sanderson og skjønner det sånn at man uansett ikke ville fått slutten før i 2011. Da kan jeg bifalle oppdelingen.
Å vente to år til før noe i det hele tatt kommer, blir noe lenge.
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Hm.. Ok.. Virket som han lovte litt for mye i det blogginlegget om 300K ord i høst. Der fikk jeg inntrykk av at han mente han skulle bli helt ferdig i løpet av 2009.
Production would take another eight months or so.
Bokbransjen må være utrolig ineffektiv?!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Nå som jeg har lest det blogginlegget forstår jeg mer. Og jeg skjønner han. Jeg ønsker ikke et hasteprodukt, jeg håper han tar det med ro og jobber grundig, men jeg har god tro på dette.
Jeg er glad for at boka inneholder POV fra alle viktige karakterer og at den ikke blir delt som A Feast for Crows/A Dance of Dragons i A Song of Ice and Fire.
Det er noe jeg lurer på likevel da..: Blir de tre siste bøkene bok 12, 13 og 14, eller blir det 12, del I, bok 12 del II og bok 12 del III?
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Ulvebror
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Fri Feb 27, 2009 11:43
Location: Voss

Post by Ulvebror »

Hadde eigentlig vore like greitt med bok 12, 13 og 14.
Dragen er gjenfødt!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg er fortsatt irritert over at vi - igjen - har fått tre bøker der vi opprinnelig ble love kun én, men må bøye meg for hva Sanderson skriver i bloggen sin. Tror forresten at ble blir bok 12-13-14 (det var noe tull om at datasystemer ikke greide å skille mellom bøker med samme navn og nummer).

MEN... alt dette står og faller på at Sanderson og Tor Books holder hva de lover. Får vi ikke bøkene utgitt på noe tilnærmet disse datoene, og holder de ikke mål... ja, da blir Sanderson nokså upopulær.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

A Memory of Light er jo verdens beste tittel! Hvorfor skal de tomskallene bytte?! Nå blir jeg bare lei meg... har ventet kjempelenge og gledet meg sykt til høsten...
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Tittelen A Memory of Light har vel helt siden starten bare vert en arbeidstittel? En veldig god en sådan, men det er en annen sak...

Om man leser på bloggen til BS. så ser man kanskje litt anneledes på det.
Karen har jo skrevet kontrakt på 250 000 ord maks. Nå ser det ut som vi kan få 800 000-900 000 ord fordelt på 3 bøker!
Tar heller tre feite bøker enn en halvfeit og dårlig.
Tar også heller tre feite bøker enn to bøker med en sammensetning som BS. ikke liker selv.

Og så lenge de gir ut bøkene så fort de er fornøyd med innholdet og har fått trykket dem opp så er det greit. Om de drøyer ting lengre enn nødvendig så er det svært dårlig gjort ovenfor både fans og RJ minne.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

A Memory of Light var slettes ingen arbeidstittel; det var det boka skulle hete.

@Aldieb: Du får jo lese boka til høsten. Og én neste høst etter det. Og en året etter det igjen...

Og greier Sanderson å pumpe ut noe som ikke blir totalslakta (mannen er forferdelig dårlig til å skrive bøker), får vi nok Sean'chan-serien med Matt og sikkert Fires of Heaven også. Her blir det full franchise rulle så lenge bøkene selger bedre enn alt annet i fantasy (utenom HP og kanskje Twilight).

Se fram med grøss og gru til en serie som aldri slutter; akkurat slik Dune-serien til Herbert fortsatt maltrakteres på en årlig basis av Kevin J. Anderson. Tipp én gang hvem som er forlaget som utgir den serien...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply