Retur av eldre brukere i forkant av tGS - hvor er dere nå?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hva driver du med?

Fortsatt barne/ungdoms/videregående skole.
10
38%
Studier på høyskole/universitetsnivå.
13
50%
Jobber.
2
8%
Har hund, barn og stasjonsvogn.
0
No votes
Er kul, og har sluttet å lese WoT, og ser ingen grunn til å lese tGS.
1
4%
 
Total votes: 26

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Retur av eldre brukere i forkant av tGS - hvor er dere nå?

Post by Ceres »

Heisann! Lang tittel på nytt emne. Det er lenge siden forrige gang jeg var innom; gikk fra å ha vært svært aktivt i starten av sidas oppvekst, til å bli helt fraværende. I mellomtida har det blitt mye faglitteratur, og det er antakeligvis det som speiles i mitt valg av tittel her. :wink:

Så - litt over en måned til den nye boka kommer. Jeg gleder meg. Den skal leses, og antakeligvis med stor entusiasme. Utdraget som har blitt lagt ut var svært lovende, synes jeg. Gav håp om god fremdrift, action og spenning.

Jeg håper at det fortsatt finnes folk her på forumet som jeg kjenner til. Hvor er dere i verden? Hva driver dere med? Har dere blitt for gamle for wot? :)
Urban tilværelse
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Jeg vet at det bare er meg som er noenlunde aktiv blant admins, men jeg prioriterer ikke så veldig mye tid på siden for tiden. Det beste eksempelet på det er vel at jeg brukte over ett år på å legge ut noen kapittelsammendrag...

Ellers er jeg kommet til år tre av fem på studiene mine, og er nå på utveksling på ETH Zürich i Sveits. Her har semesteret nettopp startet, og det blir nok enda mer hektisk enn NTNU, så tviler sterkt på at jeg får lest TGS i høst. Kanskje i juleferien?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Juleferien. Hm... Tror nok ikke jeg kunne ventet så lenge. Jeg gleder meg allerede til å gå i bokbutikken og finne frem boka. :) Men så har jeg aldri vært helt normal heller da... :?

Jeg holder på med nest siste år av legestudiet. Er i praksis for tida, og har svært god tid om ettermiddagene. Ergo en tur innom forumet... Og det blir nok sikkert flere i løpet av høsten. Har vært en tur på utveksling jeg også. Utrolig kjekt. Antar du dro til Sveits for litt skikkelig ski-renning?
Urban tilværelse
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Eg kikker endå innom med jamne mellomrom. Utanfor internett studerer eg i Bergen, er på andreåret på meteorologi og oseanografi ved UiB.

Med tanke på TGS driv eg faktisk å les opp att serien for tida. Har forhåndsbestilt boka, og den vert nok lest so snart den ramlar ned i postkassa.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Torbjørn wrote:Med tanke på TGS driv eg faktisk å les opp att serien for tida.
Du er velkommen til å skrive kapittelsammendrag hvis du skulle ha lyst :D

Eller bokanmeldelser til de bøkene vi mangler, det er nok litt mindre omfattende, Simen skulle egentlig gjøre dette, men han fullførte aldri serien :P

Lover å legge det ut relativt raskt ;)
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Ceres wrote:Jeg holder på med nest siste år av legestudiet. Er i praksis for tida, og har svært god tid om ettermiddagene. Ergo en tur innom forumet... Og det blir nok sikkert flere i løpet av høsten. Har vært en tur på utveksling jeg også. Utrolig kjekt. Antar du dro til Sveits for litt skikkelig ski-renning?
Tja, egentlig ikke. Dro hit fordi ETH er ansett som et godt og krevende universitet. Satser og på å lære tysk bedre, samt at det er deilig med en forandring fra NTNU. Bommet litt på valg av sted når det gjelder levekostnader.. Kjøttdeig koster f.eks. godt over 100 kr per kg!

Ellers begynner jeg å føle meg gammel, er hele 22 år, så det begynte å haste hvis jeg garantert skulle få oppleve å leve i et annet land :lol:
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Det er vel lite sannsynelig at Ceres regner meg som en "eldre bruker", men det gir jeg blanke i. Jeg og Ceres snakkes naturligvis ganske ofte, og jeg er da støtt innom her for å fortelle når folk dør og andre trivelige nyheter... men ellers er det jo egentlig ikke noe grunn til å stikke innom.

Jeg for min del driver dank på jusstudiet i Oslo. Så langt har jeg masser av tid til å lese andre ting enn fag, så det forundrer meg ikke om jeg plukker opp tGS da den stilles ut på Outland. Vi får se; så veldig nøye er det i grunn ikke.

Btw, jeg vet at Terje driver med hardcore gjenlesning av CoT, så han blir nok å treffe her utover høsten. Loki kommer sikkert til å stikke innom og beklage seg over at han har altfor mye å lese på fra før. Brækar kommer nok til å lese den ganske så radig tenker jeg, og det samme med Faile. :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Nei... Gammel er du ikke akkurat, herr kaptein general!

Tenker dessuten at "eldre bruker" hørtes vel trist ut. Burde kunne prøve noe mer staselig navn... Hm... Seniores wotares? :)
Urban tilværelse
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Veit ikke helt om jeg teller som en av de "eldste" men med mangel på de fleste av dere, føler jeg meg ganske "eldst" innimellom :P

Og jeg studere kjemi på UiO anyway :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Eg er no eingong i den posisjonen at eg ikkje har rekt å kome lenger enn tredjeåret på vidaregåande, men eg har no vore innpå her ei god stund trass i min vesle alder.

Eg er traust og kjedeleg, og vil ha heile serien på norsk, så då må eg nesten berre vente til boka kjem oversett, men då kjem eg nok til å finne ho ganske kjapt.

Elles kan eg informere om at eg har starta å ta skulen halvseriøst og faktisk gjer litt lekser, attåt dame og jobb og vener og instrument, så tida går no lell.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Det her var koselig lesestoff igrunn. :P

Jeg har kikket innom her i ny og ne, men har vel ikke skrevet så utrolig mye akkurat.

Oppholder meg for tiden i Grenlandsområde da jeg har sluttet som tømrer og startet på Almennbygg Ingeniør (Y-Vei) ved HiT. Så blir nok verende her i minst 3 år.

Driver å gjenleser jeg også, startet en gang og kom til nr. 3, men så var det aSoIaF for alle penga, men så starta jeg med WoT igjen, så nå har jeg kommet meg fra 1-4 på nytt. Hehe. Kommer nok ikke til å lese tGS før jeg har kommet til den i riktig rekkefølge, så kan ta noe tid... Kanskje det passer med utgivelsen av neste bok.... :oops: :roll:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

"Eldre brukere"....he he

Det har blitt litt lite lesing i det siste, etter at jeg fikk meg nytt atelier med plass til galleri. Hvis noen kjører opp Setesdalsveien forbi Mosby, og ser skilt med Galleri Åpent, er det bare å stikke innom å hilse på.
Jammen har jeg ikke fått meg faste åpningstider også, selv om jeg ikke liker det....er der vel som regel uansett.
Så driver jeg med oppdrett av en plante (Clivia)...har noen hundre!
...og en gammel venn har kommet på banen.
Alt i alt så har jeg det greit.

Så venter jeg på BOKA, jeg også!...og er derfor inne å sjekker ståa av og til. Venter også på "Dance with Dragons", og "Republic of thieves".

Jeg er litt i tvil om jeg skal gjenlese hele WOT før jeg leser den nye. Jeg har glemt mye.
Det ser heldigvis ut som den nye boka blir bra, hvis en skal dømme etter den anmeldelsen, så jeg gleder meg til mye bra lesestoff.

Torbjørn!....pass deg på Meteorologien i Bergen!....Det vanker en Sedai der allerede! he he
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Siri Sedai wrote:Torbjørn!....pass deg på Meteorologien i Bergen!....Det vanker en Sedai der allerede! he he
Kan eg spørje kven det er?
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Avkommet! Mela Sedai!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Siri Sedai wrote:Det har blitt litt lite lesing i det siste, etter at jeg fikk meg nytt atelier med plass til galleri. Hvis noen kjører opp Setesdalsveien forbi Mosby, og ser skilt med Galleri Åpent, er det bare å stikke innom å hilse på.
Jammen har jeg ikke fått meg faste åpningstider også, selv om jeg ikke liker det....er der vel som regel uansett.
Dette høres jo veldig etablert ut! Driver du å maler? Eller er det andre typer kunst?
Urban tilværelse
Post Reply