The Gathering Storm - NÅ MED EKSTRA GRUSOMME SPOILERE!

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

The Gathering Storm - NÅ MED EKSTRA GRUSOMME SPOILERE!

Post by Merrilin »

Bare for å være ute i god tid;
Dette er tråden for å diskutere boka etter at den har blitt gitt ut.
Grunnen til dette er for å sikre at oss her inne som venter til den kommer på norsk(virker som om det bare er meg!) ikke skal risikere å falle over uønsket informasjon.

Håper alle er fair nok til å holde seg til denne tråden, eventuelt en annen ny tråd som blir opprettet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Diskusjon av bøker mener jeg foregikk en gang i sitt eget underforum. Vi får se om denne fine tråden kan sparke liv igjen i "Bøkene" :wink:

Begynner faktisk å glede/grue meg til denne boka nå. Bare 26 dager igjen!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Kanskje dere burde lage en nedtellings-greie i hjørnet på sida her?? :wink:
Urban tilværelse
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Vi har det på hovedsiden, gidder nok ikke fikse det på forumet og.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Eivind wrote:Vi har det på hovedsiden, gidder nok ikke fikse det på forumet og.
Og jeg syns denne er KJEMPEFIN :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Slapp av, Merrilin, eg skal og vente på den norske utgåva.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Sauegjeteren wrote:Slapp av, Merrilin, eg skal og vente på den norske utgåva.
Weirdoes xP
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Jeg har egentlig lyst til å vente til den kommer på norsk, siden jeg ikke har lest noen på engelsk. Men kan ikke ventee :D Gleder meg sååånn!!
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jeg vil ha den nye boka i samme format som jeg har de andre i, men det skjer vel ikke på et år, så jeg kommer nok til å skaffe meg den boka jeg kan få tak i fortest mulig! Og på engelsk såklart.. nå er det ikke lenge igjen! ^^
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ei uke igjen til tGS er ute!

Ryktet på nettet er at boka ikke er på høyden med KoD, men mer på linje med Path of Daggers og Crossroads of Twilight. Med andre ord, ikke så bra som vi hadde håpet, men forhåpentligvis ikke mye dårligere enn vi hadde fryktet heller.

Men, men. Rykter sier så mangt. Om ei uke kan vi avgjøre for oss selv.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg var innom en butikk på Elverum i dag for å bestille boka. Vet dere hva hun sa? Boka har allerede kommet fra forlaget, ja... vi fikk inn en i går til en kunde... Jeg kan bestille en til deg også? Men det vil jo ta ei ukes tid, da.

Meg: tror du den har kommet i bokbutikkene i Oslo til helga da?

Hun: Ja.



Tilstandsvurdering: Løp og kjøp!
Urban tilværelse
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Heldigvis har ikkje eg det veldig travelt, fekk e-post frå Amazon der det ma. stod dette, for ei tid sidan:
«Unfortunately, the release date for the item(s) listed below was changed by the supplier, and we need to provide you with a new estimated delivery date based on the new release date:

Robert Jordan, Brandon Sanderson "The Gathering Storm: The Majestic Conclusion to the International Bestselling Wheel of Time Series"
Estimated arrival date: November 02 2009 - November 06 2009»


So eg venter nokre dager ekstra med å finne ut om det er starten på ein «majestic conclusion».
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Heftig ordbruk!
Urban tilværelse
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Boka er så visst ikke offisielt kommet ut fra forlaget (sjekket to store bokhandler i Oslo i dag). Det er vanlig praksis at bøker er å finne noen dager/uker før utgivelsesdatoen i butikker (de må jo nødvendigvis ha boka på lager ei god stund før den skal i butikken), men i dette tilfellet skal visst Tor Books være veldig strenge på at fristen skal holdes. Det er blant annet derfor ingen "offisielle" anmeldere har fått lov til å publisere sine artikler før 27.

Vi får håpe de ikke hører om de kriminelle tilstandene i Elverum. :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg synes nå det mest kriminelle var at de kun hadde bestilt opp ett eksemplar!

:evil:
Urban tilværelse
Post Reply