Erfaringer med forhåndsbestilling fra Amazon

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Har slengt opp ordrelink for Amazon nå. Prøvde å gå igjennom ordreprosessen og da stod det at den ble sendt ut 3. november, og brukte 3-5 dager ved vanlig levering.

Er det noen som forhåndsbestilte forrige gang, hvor fort fikk dere boka da?
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Eivind wrote:Har slengt opp ordrelink for Amazon nå. Prøvde å gå igjennom ordreprosessen og da stod det at den ble sendt ut 3. november, og brukte 3-5 dager ved vanlig levering.

Er det noen som forhåndsbestilte forrige gang, hvor fort fikk dere boka da?
Jeg forhåndsbestilte, og avbestilte fra amazon, fordi jeg så bøkene i butikken før jeg fikk den i posten, etter at jeg fikk beskjed om at den skulle utsettes en uke eller noe.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Hm.. det hørtes ikke helt bra ut, andre som opplevde det samme?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

@Shallis: Det kan skyldes under-trykking av den britiske varianten av tGS. Den amerikanske varianten kom i et mye større opplag og var den eneste som var tilgjengelig i starten.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nå får man ihvertfall gratis frakt til Norge om man bestiller for mer enn £25. Må ha kommet ganske nylig, for det var ikke det når jeg kjøpte pensumbøker i september.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Gjelder dette bare bøker, eller andre varer også?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Tipper det gjelder alle varer som Amazon selv selger til Norge, men det er jo ikke så nyttig for noe annet enn bøker siden man da må betalte fortollingsgebyr og moms.

Jepp:
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/?ie=UTF8&nodeId=200355380#a wrote:Does everything on the site qualify for free Super Saver Delivery?
The only items that aren't included in the offer are gift certificates, certain electrical items (where so stated on the information page for the relevant product) and items purchased from third parties on Amazon.co.uk Marketplace.
Post Reply