Hvorfor begynte du å lese WOT?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Hvorfor begynte du å lese WOT?

Post by Wolfbrother »

Det er utrolig mange som har lest WOT. Så det slo mg at det måtte være en grunn for vær og en av dem. Jeg ble nesten tvinget av tanten min, som er en "Huge" fantasy fan.

Forsøke på å tvinge meg mislyket imidertidelig, jeg kastet den fra meg og nektet å lese den.

omtrent et år senere skulle jeg til Spania, som en siste løsning for å fordrive tiden tok jeg med meg boken, og nå er jeg hekta for livet.

Alle må jo ha en grunn til at de begynte å lese WOT, og jeg vil hjerne høre den. :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Jeg lette desperat etter lesestoff å ha med meg på en ferietur.

Da tok jeg omtrent den første fantasy boken jeg fant på bibloteket.
Det var tidshjulet :D
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Jeg ble tipset av en annen Ta'veren, nemlig Simen. Noen ganger har man bare ikke mulighet til å styre mønsteret selv, man må bare rette seg etter dets vilje. Dermed ble det altså til at jeg leste WoT.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Eg fekk dei to fyrste bøkene til jul for fire år sidan. Tok riktignok nokre månadar før eg kom igang med lesinga, men når eg gjorde det, tok det ikkje lang tid før eg byrja å kjøpe fleire bøker.
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Jeg fikk EotW til bursdag for noen år siden av en kompis, men leste den ikke før jeg fikk den tilfeldigvis av moren min et år senere i norsk utgave. Og siden det har jeg delt den med Stefan, Eivind og et par andre. :P
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Post by Thomdril »

Faren min hadde de tre første, og etter å ha lest halvparten av de hundre bøkene han har, anbefalte han meg å prøve de. Siden har jeg etter hvert kjøpt de siste seks bøkene selv..
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Jeg ble introdusert til wot på en ferie i tyskland sammen med bl. a. admins, hadde lest ut en ubåt bok jeg lånte av stefan, og trengte mer lektyre. Det fikk jeg når han ble ferdig med teotw på turen :D

(Håper jeg husket alt riktig nå)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Enda en ferieleser her:

Hadde begynt på Horngudens Tale, av B. Andreas Bull-Hansen i løpet av høsten på grunnkurs, og hadde med de to første bøkene i denne serien da jeg dro til Portugal. I tillegg pakka jeg med meg de to første binda av ei serie søstra mi hadde anbefalt. Hun hadde ikke lest den selv, men de fleste av venninnene hennes hadde, og siden jeg på dette tidspunktet stort sett bare hadde lest Tolkien, var jeg sulten på noe annen fantasy.

Jeg var solgt fra første side - leste hele serien to ganger i løpet av det første året, og en gang til i løpet av det neste. Jeg har imidlertid ikke lest serien de siste to åra, noe jeg hele tida tenker at jeg må gjøre noe med, men det blir liksom aldri tid til det - det er så mye annet som må leses... :(
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe.. jeg sovna på biblioteket en gang, og noen hadde det morro med å begrave meg i bøker.. og tEotW var den som lå foran øynene mine når jeg våkna :D hehe... :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

høh

Post by ludde »

Jeg fikk bok 1 av en eller annen jeg ikke husker. Har spurt hele slekta, men ingen kan huske å ha gitt meg den boken. Jeg var ikke noe lesehest i den tiden og tenkte som mange andre at jeg har bedre ting å ta meg tid til enn å lese. Den lå i hylla mi over senga. Sammen med pondus, vekke klokker, og noe godteri papir. Bare dill dall. Jeg syntes bokomslaget var ganske fasinerende så jeg titta mye på det.
Men så en dag tenkte jeg, "shit eu" jeg får prøve meg da. Men klarte det ikke. Hjernen min begynte å tenke på helt andre ting, så jeg la den fra meg og husket et navn; Lewis Therin Telamon, men ikke noe mer.
Så andre gang klarte jeg det heller ikke. Heller ikke tredde gangen. Jeg hadde jo i denne tiden endelig begynt å lese bøker. Så en dag våknet jeg og øynene var som klistret på boka/bøkene siden den er/var delt opp i to. Så jeg tok den ned og begynte å lese. Og som et skudd fra natten var øya mine klistret til boka. Klarte ikke å legge den fra meg. Og vet enda ikke hvem som ga det til meg.

Det virker som om mange har begynt å lese wot det ved en tilfeldighet, eller at situasjonen tvinger en til å lese akkurat den serien.

OG NÅ SITTER JEG HAR MED "KNIFE OF DREAMS!!!!" Den 11 oktober. YEAHOOOOO!!! Folkens, ser på den nå. Så grønn og fin atte. nei nå skal jeg gjemme meg borte innerst i hodet mitt og bare lese.

Tvn i bakgrunn "Enda en tsunami har brast over land!! 100000 døde." Hjernen min; What ever!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Re: høh

Post by Faile »

ludde wrote: Og vet enda ikke hvem som ga det til meg.
da var det vel skaperen da :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Det var i sommer en gang. Hadde akkurat blitt ferdig med en eller annen boka, husker ikke hvilken i farta. Da var det ca 3-4 uker til Harry Potter kom ut. Tenkte jeg bare skulle vente til den kom, for jeg hadde egentli ikke noen bøker liggende som jeg hadde tenkt å lese.
Men det tok ikke mange dagene før jeg holdt på å bli gal av å ikke ha noe å lese på. Litt tidligere på sommeren hadde en venninne av meg sagt at jeg måtte begynne å lese WoT, for den var skikkelig bra.
Var jo litt skeptisk til å begynne på den, da det eneste jeg visst om serien var hvor stor bøkene va, og at det var veldig mange bøker. Men i min desperate søken etter lesestoff, var jeg borte å lånte bok 1 og 2.(Ble vel mer eller mindre prakket på bok 2 da..)
Så begynte jeg å lese, har har siden ikke kunne stoppet! :D
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
SirGalrim
Hengiven
Hengiven
Posts: 104
Joined: Thu May 12, 2005 23:52
Location: Norbygdi
Contact:

Post by SirGalrim »

hmm.. ja.. Det er vel mange år siden nå ja.

Jo det var www.avalon.no som anbefalte serien i de tider Tiden begynte stor satsning på oversetting av fantasy bøker og EoTW kom ut på norsk. Husker ikke åssen jeg fikk meg de to bøkene men husker at jeg fort måtte gå over til engelsk for jeg orket ikke vente på de norske utgivelsene etterhvert. (Og jeg ble nokså sur når de begynte å dele opp bøkene i tre i oversettelsen. Ble vel dyrt!)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Plukket opp bok tre - del to på folkebiblioteket i bygda mi. Helt tilfeldig. Gikk vel i syvende/åttende klassen, så det er 7-9 år siden nå. :) Etter å ha lest om Rand som tar Steinen og Perrin som snakker med ulver og redder Faile tenkte jeg at det kanskje ikke var helt min stil, men jeg fikk vel lese starten og sjekke ihvertfall. Så jeg fikk bibliotek-dama til å bestille opp de første to bøkene. (Leste ferdig bok tre først, den hadde biblioteket av en eller annen grunn kjøpt...). Og jeg er hektet. :)
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Ble anbefalt boken av en i slekta, og var hekta etter første side, tok litt tid å få tak i bøkene, fordi bibloteket måtte bestille dem fra et annet biblotek, men jeg brgynte å bestille rett før jegh ble ferdig med en bok!! Og nå leser vell en 10-12 personer i bygda serien, og noen på skolen min også!!!

(ENDELIG tilbake på nettet, har vært på skolen og der er serveren til reprasjon, så ingen nett og forum der nei..... *BLIR GAL!!!*)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply