Dragonriders of Pern

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Dragonriders of Pern

Post by Shallis »

Jeg har fått to bøker av en venninne som jobbet i Fretex sin bokavdeling for en stund siden, som jeg har funnet ut at jeg skulle prøve meg på.

Bøkene heter Dragonflight og Dragquest, og er visst de første bøkene i serien Dragonriders of Pern, forfatter er Anne McCaffrey. Bøkene er fra 1970

Noen som har lest noen av bøkene, eller annet fra Dragonriders of Pern? Den blir visst fortsatt gitt ut, med en sønn som forfatter.

Har bare lest to-tre kapitler, og vet ikke helt hva jeg syns, passe interessant egentlig, engelsken er litt vanskelig, og etter 11 bøker med Jordan på rappen mangler jeg mye forklaringer av alt :P Rart hvordan man blir avhengig.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Onis O'Leia
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 4
Joined: Wed Jul 18, 2012 9:37

Post by Onis O'Leia »

Har lest de to første, og er på god vei gjennom The White Dragon. Leser dem i rekkefølgen av hvilke som hører til hvilke "underserier", ikke i utgivelsesrekkefølge.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Har lest de to første nå, likte den andre mye bedre enn den første! Har tenkte å lese The White Dragon, men tror jeg skal lese Harpers Hall Triologien først, for leste at det var anbefalt :P Tror ikke jeg skal lese alle bøkene som finnes i serien, men liker det!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply