Yndlingskarakter?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Jeg har sansen for Egwene, spesiellt når hun
Spoiler
befester sin plass som Amyrlin i Salidar
, jeg er ikke kommet så langt som til Tar Valon... Foresten, er ferdig med Skumringens Korsvei ganske nylig, og lurer på om KoD er oversatt ennå :?:

Må bare gratulere meg selv som Novise :lol:
Last edited by Moiraine Sedai on Mon Apr 10, 2006 18:41, edited 1 time in total.
. . .
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Oversetjinga av KoD skal kome til hausten.
http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.php?p=12264#12264
Rand al'Thor
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Wed Mar 29, 2006 10:44
Location: Mausund City

Post by Rand al'Thor »

Rand Ruler :D
<<Vær hilset Rand al'Thor, Verdens Konge!>>
Tear
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 17
Joined: Sun Apr 23, 2006 19:31
Location: Trondheim

Post by Tear »

Jeg liker Lan, jeg. Vet ikke helt hvorfor.
Ellers liker jeg Aviendha veldig godt, og Matt er kul ...
Det virker som mange liker Lan etter hva jeg har lest her,
enda han ikke er så mye med. Kanskje han bare er en
elskbar person :D
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Nei, nå kom jeg på hvem som er yndlingen!

Den Grønne Mannen, den siste Nymen. Maken til storhet, godhet og selvoppofrelse har jeg kanskje ikke sett maken til i noen bok.

Tenk; i 3000 år voktet han Verdens Øye helt alene, og falt aldri for fristelsen å slippe inn "hvemsomhelst" i hagen hans. Og når han måtte, ofret han seg selv helt uten å nøle.

For en beint gjennom fantastisk og edel figur!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Helt fra han kom inn i historien har jeg likt Loial veldig godt, og også Perrin(selv om jeg kunne ønske han ikke var så redd for ulvene). Mat er jo også veldig tøff, selvfølgelig. Verin har jeg også litt sansen for, selv om jeg tror jeg forestiller meg henne litt "feil".
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

og også Perrin(selv om jeg kunne ønske han ikke var så redd for ulvene).
Perrin er vel ikke redd for ulvene? Han har riktignok respekt for dem, men så redd er han vel ikke.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

stefan_hoy wrote:
og også Perrin(selv om jeg kunne ønske han ikke var så redd for ulvene).
Perrin er vel ikke redd for ulvene? Han har riktignok respekt for dem, men så redd er han vel ikke.
Han er redd for å "bli" ulv, ikke ulvene i seg selv. Det er derfor han er så reservert mot dem...
Sverdkronen
Og at han drepte en hel haug ved Dumai's Brønner da :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Hvertfall i de første bøkene prøver han å stenge ulvene ute, og han er -som Sauegjeteren sa- redd for å miste seg selv til dem, redd for å bli til en ulv. Det er jo egentlig forståelig, men ulvene er så utrolig tøffe at jeg skulle ønske de var med litt mer.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

stefan_hoy wrote:Nei, nå kom jeg på hvem som er yndlingen!

Den Grønne Mannen, den siste Nymen. Maken til storhet, godhet og selvoppofrelse har jeg kanskje ikke sett maken til i noen bok.

Tenk; i 3000 år voktet han Verdens Øye helt alene, og falt aldri for fristelsen å slippe inn "hvemsomhelst" i hagen hans. Og når han måtte, ofret han seg selv helt uten å nøle.

For en beint gjennom fantastisk og edel figur!
Cluet med Nymene, hvis jeg har forstått ting riktig, er at de ble skapt av Aes Sedaiene i Legendenes Alder for å tjene et formål -- økt produksjon i landbruket. Hvis dette stemmer, er det ikke like mye et spørsmål om selvoppofrelse eller edelhet, som det handler om at et dataprogram utfører oppgavene det har blitt programert til av programereren. Eller noe sånt. :P

Men for all del, tøff er han uansett.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Vi vet jo ikke hvor mye fri vilje de faktisk har, men de er kanskje mer predisponible til å opptre edelt. Da blir jo ikke nymens handlinger like imponerende nei...faen. Der sprakk den bobla. Ryker Donald Duck også nå, så har jeg faktisk ingen illusjoner igjen fra barndommen :(
..ellers kan De kalle meg Hoy.
gonzales
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 9
Joined: Sun Apr 16, 2006 23:48

Post by gonzales »

Min favorit må være Matt :) synes det er fett med alle de minnene fra andre generaler og hellet hans :P
Anouar
Soldat
Soldat
Posts: 38
Joined: Fri Feb 27, 2009 16:22
Location: Elverum

Post by Anouar »

*gjenoppliver tråd etter tre år, midt på natta fordi jeg ikke klarer/gidder å sove*

Jeg liker Logain, av en eller annen grunn :P
"Mmm. Jeg liker melonpunsj."
- Min
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Anouar wrote:*gjenoppliver tråd etter tre år, midt på natta fordi jeg ikke klarer/gidder å sove*

Jeg liker Logain, av en eller annen grunn :P
Det gjør jeg og, men jeg klarer ikke si helt hvorfor... Tror det har noe med å gjøre måten han er når han er med Aes Sedaiene sine og sånn, så ærefull på en måte. Men han virker jo bare rar når han er med Rand.

Et av mine største ønsker er at Rand og Logain skal bli venner, felles forståelse å sånn, men skjønner at det ikke kommer i nærmeste fremtid :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Thom Merrilin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Mon Mar 29, 2010 18:12
Location: Oslo

Post by Thom Merrilin »

*gjennomliver etter 1 år* 8)

Angående karakterene skjønner jeg ikke hvorfor folk har så mye imot Elayne! Syns liksom at hun er en av de karakterene som faktisk har en god balanse mellom å være fornuftig og samtidig ikke over-rasjonell (noe jeg syns kanskje flere andre karakterer kan være). Dessuten vil jeg faktisk si at hun er en av de personene som faktisk har ganske brukbar sosial IQ i tillegg, dvs som tenker før hun snakker :wink: . Egwene er jo også en favoritt såklart, ganske lik Elayne på mange måter. Nynaeve er jo også likanes da, men syns nesten hun er litt irriterende å lese om jeg da, no offense to the fans :oops:

Og ja, Hurin, Thom, Loial, listen er lang:)
A beautiful battle is one you don't have to fight
Post Reply