The Pattern Forum hovedsiden

Logg innLogg inn   ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper    Tidshjulet.netTidshjulet.net    Bli medlemBli medlem 

Hvorfor begynte du å lese WOT?
Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Neste

Start nytt tema   Svar på tema    The Pattern Forum hovedsiden -> Generelt
Vis forrige tema :: Vis neste tema  
Av Innlegg
Chiad
Aes Sedai
Aes Sedai

Ble Medlem: 18 Jun 2007

InnleggSkrevet: Tor Mai 29, 2008 20:41    Tittel: Svar med sitat

Vel, jeg satt på rommet og gjorde lekser, og så plutselig kom faren min inn på rommet og gir meg en bok. Verdens øye. Var skeptisk til den i begynnelsen, hadde aldri hørt om den før, men jeg leste den da likevel og fant ut at det var en av de beste bøkene jeg hadde lest i mitt liv. Cool
Og så har jeg prøvd å få broren min til å lese den, menhva kan jeg si, han er ikke hektet på bøker som jeg, så han har aldri lest den.. Rolling Eyes Razz
Til toppen
Vis medlemmets profil Send privat melding MSN Messenger
Chriz
Asha’man
Asha’man

Ble Medlem: 04 Jan 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 29, 2008 22:07    Tittel: Svar med sitat

Jeg har tre-fire stykker på gang Razz
Det er aldri sånn til meg at foreldrene mine kommer inn med bøker til meg! Smile
Vis medlemmets profil Send privat melding
Chiad
Aes Sedai
Aes Sedai

InnleggSkrevet: Fre Mai 30, 2008 17:49    Tittel: Svar med sitat

Hehe..men nå har jo jeg arvet leseinteressen fra faren min, så da er det kanskje ikke så rart! Wink
Til toppen
Chriz
Asha’man
Asha’man

Ble Medlem: 04 Jan 2008

InnleggSkrevet: Lør Mai 31, 2008 0:23    Tittel: Svar med sitat

Åja Razz Kanskje det ligger noe der Smile Da liker dere sikkert samme type bøker og da? Slik er det ikke her i huset Wink
Chiad
Aes Sedai
Aes Sedai

InnleggSkrevet: Tor Jun 05, 2008 18:23    Tittel: Svar med sitat

Jepp, vi leser de samme bøkene. MEN..resten av familien leser omtrent ikke noe i det hele tatt. Rolling Eyes
Til toppen
Leowilde
Novise
Novise

Ble Medlem: 23 Jun 2008

InnleggSkrevet: Ons Jun 25, 2008 14:52    Tittel: Svar med sitat

Det er flott å dele leserinteresse med andre, særlig andre innen familien. Smile Jeg regner med du er evig takknemlig for at du fikk den boka. Razz

Når det gjelder meg selv, oppdaget jeg serien på slutten av fjordåret (2007), da jeg tok meg en rundtur på byens bibliotek.
Da jeg var liten leste jeg veldig mye, selv om bøkene ikke var de tykkeste du fant på markedet. Men etterhvert som jeg ble større, dabbet liksom interessen av. Da jeg var rundt 16 år tok det seg litt opp igjen, med bøker som den forferdelige "Desperation, Nevada" av Stephen King og klassikeren "Dracula" av Arthur Conan Doyle. Haha, jnå kan jeg ikke helt skjønne at jeg klarte å lese King's roman uten å spy, men... Razz

Uansett, fire år senere befant jeg meg altså på biblioteket, hvor jeg virret rundt uten mål og mening. Jeg så vel mest etter manga-tegneserier, som jeg nå har helt dilla på, men fant ingen ting. Så fikk jeg et innfall: jeg gikk bort til hylla med fantasybøker i voksenavdelingen og bestemte meg for å prøve en av seriene. Jeg regnet jo ikke med at jeg kom til å lese mer enn de første 10-20 sidene, men det var jo gratis. Valget mitt falt på "Tidshjulet", da det var serien med de beste cover-illustrasjonene, i mine øyne. Jeg ante ikke hva den handlet om, og teksten på baksiden sa meg ikke så mye. Jeg lette gjennom alle bindene i serien, og selvfølgelig manglet akkurat bok en.
Typisk.
Men nå var jeg så oppsatt på å lese akkurat denne serien, som jeg ikke visste noe om og ikke planla å lese ferdig, at jeg reserverte den til den kom tilbake.

Så gikk det en liten tid, og boka kom endelig. Jeg ruslet hjem fra biblioteket med "Flukten fra Emondsmark" i en bærepose, la meg på sofaen hjemme og leste prologen om Lews Therin. Haha, jeg trodde han var hovedpersonen, og syntes han hørtes bra ut, og ble dritsur da han døde (?).
"Er dette en sånn bok der de bra folk dør?" tenkte jeg bittert, og angret på at jeg hadde lånt den. Men jeg gav den en sjanse til...

Og siden har jeg vært hekta. Smile Nå har jeg straks fullført bok 4, og gleder meg ustyrlig til å kjøpe femte bok! Gaah! Very Happy Jeg priser den dagen på biblioteket!
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Til toppen
Asphyxiate
Asha’man
Asha’man

Ble Medlem: 11 Apr 2007

InnleggSkrevet: Ons Jun 25, 2008 15:31    Tittel: Svar med sitat

Arthur Conan Doyle har da vitterlig ikke skrevet "Dracula", du må tenke på Bram Stoker (mest trolig). Arthur Conan Doyle er mannen bak Sherlock Holmes-bøkene, bøkene om professor Challenger og en rekke skrekk- og "science-fiction"-bøker
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Ons Jun 25, 2008 15:50    Tittel: Svar med sitat

Siden Asphyxiate ikke har vett nok til å si det sier jeg velkommen i klubben, og til forumet Wink
Leowilde
Novise
Novise

InnleggSkrevet: Tor Jun 26, 2008 10:41    Tittel: Svar med sitat

Hahaha, for en tabbe! Hvor var hjernen min da jeg skrev det? Razz Ja ja, selvfølgelig er det Bram Stokers.

Det var dagens.

Takk, Shallis!
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Til toppen
Asphyxiate
Asha’man
Asha’man

Ble Medlem: 11 Apr 2007

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 18:34    Tittel: Svar med sitat

Shallis skrev:
Siden Asphyxiate ikke har vett nok til å si det sier jeg velkommen i klubben, og til forumet Wink

Siden det ikke står noe info om antall innlegg, så viste jeg ikke om det var første-innlegget eller ei. Hva er vitsen med å ønske velkommen vis personen har skrevet flere innlegg og blitt ønsket velkommen i andre tråder?

Anyways, jeg sa velkommen inne i meg og sente det med tankeoverføring, regner med at det kom fram.
Leowilde
Novise
Novise

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 1:23    Tittel: Svar med sitat

Ta det med ro, jeg føler meg velkommen, jeg. Smile Og ja, Asphyxiate, det tikket inn en liten tanke hos meg. Razz
Til toppen
Chiad
Aes Sedai
Aes Sedai

InnleggSkrevet: Tir Jul 08, 2008 15:20    Tittel: Svar med sitat

Leowilde skrev:
Jeg så vel mest etter manga-tegneserier, som jeg nå har helt dilla på, men fant ingen ting.

Faktisk er jeg og helt hekta på manga-tegneserier.. Smile For det meste siden jeg har litt spesiell humor og der fant jeg masse som passet etter min stil..selvfølgelig er det jo andre temaer som jeg fant intresant.
Mangafox er en bra side, men regner med at du vet om den allerede.. Rolling Eyes
Til toppen
Perrin
Trollok
Trollok

Ble Medlem: 08 Jul 2008

InnleggSkrevet: Tir Jul 08, 2008 17:29    Tittel: Svar med sitat

Fikk Eye of the World til bursdagsgave og har alltid likt fantasy sa kastet meg over den, fikk raskt tak i de andre bokene som hadde kommet og var en svoren fan siden da:)
Til toppen
Leowilde
Novise
Novise

InnleggSkrevet: Ons Jul 09, 2008 12:13    Tittel: Svar med sitat

Chiad skrev:
Mangafox er en bra side, men regner med at du vet om den allerede.. Rolling Eyes

Hmm, nei, faktisk ikke... Jeg har ikke lest eller studert så mye manga på nettet. Det er faktisk litt merkelig, når jeg tenker over det... Razz Men nå skal jeg sjekke den ut! Takk for tipset!

Er det forresten noen som vet hvor mange bind bok 4 er delt inn i på norsk? Noen ganger når jeg leser bok 5, hender det at jeg lurer på om jeg har gått glipp av noe. :/
Til toppen
Perrin
Trollok
Trollok

Ble Medlem: 08 Jul 2008

InnleggSkrevet: Ons Jul 09, 2008 16:52    Tittel: Svar med sitat

Leowilde skrev:
Er det forresten noen som vet hvor mange bind bok 4 er delt inn i på norsk? Noen ganger når jeg leser bok 5, hender det at jeg lurer på om jeg har gått glipp av noe. :/

3
Til toppen
Vis innlegg fra:   
Start nytt tema   Svar på tema    The Pattern Forum hovedsiden -> Generelt Alle klokkeslett er EET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Neste
Side 9 av 11

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet