Hvorfor begynte du å lese WOT?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

ashaman17 wrote:Ble anbefalt boken av en i slekta, og var hekta etter første side, tok litt tid å få tak i bøkene, fordi bibloteket måtte bestille dem fra et annet biblotek, men jeg brgynte å bestille rett før jegh ble ferdig med en bok!! Og nå leser vell en 10-12 personer i bygda serien, og noen på skolen min også!!!

(ENDELIG tilbake på nettet, har vært på skolen og der er serveren til reprasjon, så ingen nett og forum der nei..... *BLIR GAL!!!*)
flinke du, få folk til å lese og greier :D
(det forklarer hvorfor jeg ikke har hørt no fra deg! *bite leggen til treige reprasjonsmenn*)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Jepp, kjedelig når man ikke kan komme på nettet i d hele tatt!! Men nettet på skolen har aldri vært bra da!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Har akkurat fått bredbånd på skolen. Hurra!!
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

Post by Fantasy Freak »

Fikk den anbefalt da jeg var på biblioteket å spurte etter noe bra Fantasy Litteratur :D
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Ikke så dumt, kanskje jeg skal spørre etter no bra fantasy og se hva de finner, men må se at jeg har lest Tidshjulet og Ringenes Herre da. De kommer sikkert til å finne Riftsagaen, men, men!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Føler jeg har sagt dette før..? :?

Jeg hadde hørt om serien og var interessert. Da jeg var på en bokhandel så jeg etter den, men de hadde den bare åp engelsk og jeg følte at jeg kanskje heller burde lese den på norsk så bestemte meg for å vente.

Senere fikk jeg de to første bøkene i julegave (på engelsk), ganske tilfeldig bortsett fra at vennene mine visste jeg likte å lese, spesielt fantazy.

Det tok en stund før jeg klarte å komme meg lengre enn prologen (kan ikke komme på hvordan det ordet staves), men i påskeferien ble jeg presset med opp på hytta og da tok jeg i farten med tEotW. Og valget mellom ski og boka var for meg rimelig enkel :P Siden har jeg vært hekta ( men jeg har lese-perioder og ikke-lese- perioder, og når jeg først ikke har klart å fått tid til å lest på en stund går jeg over i ikke-lese- perioden, og der er jeg nå :( )
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Ja mange kule grunner der...

For meg beggynte d hele med en lesevake på skolen...Dagen før den skulle være, beggynte jeg å lete etter noenn bra bøker... Jeg lette gjennom hele huset men fant ingenting...Men så kom broren min og sa at jeg burde lese tEotW så d var den jeg tok med.... den kvelden ble jeg hekta på tWoT...
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Broren din høres ut som en veldig smart person :P :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Logain
Soldat
Soldat
Posts: 66
Joined: Mon Nov 07, 2005 17:54

Post by Logain »

Begynnte å lese serien i åttende klasse, leste først alt de hadde av Bull-Hansen på biblioteket, hadde sett WoT bøkene på samme stativ, og en dag tok en av de. Fant fort ut at det var del en av bok to da jeg så nøyere på koveret hjemme... Leverte den neste dag og lånte tEotW og ble hekta! Leste alle de norske versonene før jeg startet på nytt på engelsk og har holdt meg til de siden da.

Har presset den over på enkelte kompiser som har sendt det videre. Fikk søskenbarnet mitt til å lese det også, hun ble totalt hekta, men sitter nå i Brasil desperat etter å finne KoD (de få bøkene hun har funnet er på portugisisk). Jobber for tiden aktivt med å få søstera mi til å lese dem...
Graendal
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 7
Joined: Wed Nov 09, 2005 10:26
Location: Oslo

Post by Graendal »

Jeg ga tEotW til pappa i bursdagsgave høsten '97 fordi jeg syntes den så lovende ut. Leste så prologen, og falt helt av. Et halvt år senere plukket jeg den opp igjen, og ble veldig hektet. Jeg trodde da at aCoS var den siste boken :roll: , og ble litt skuffet over at serien ikke avsluttet der, fordi jeg forsøker å ikke begynne på serier som ikke er ferdigskrevet. Abstinenser er så fælt... Hadde jeg visst at det var ÅR med abstinenser i vente, så hadde jeg kanskje aldri begynt å lese WoT (men jeg er jo rimelig glad for at jeg begynte!!!).

- Graendal
I would like to register my astonishment that an idiot like that ever became a professor.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Vet hvordan det er....
Man burde altid begynne på ferdige serier, hvis ikke blir man bare sittende å vente.... :(
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Jeg husker jeg leste bok tre på norsk i åttende klasse i 2000. Også ønsket jeg meg noen av de på engelsk også fikk jeg 1, 2 og 4. I sommeren 2003 var jeg i Hellas og hadde tilfeldigvis tatt med meg nummer 1. Da jeg ble kraftig solbrent den første dagen måtte jeg bli inne noen dager, og jeg kjeda meg så mye at jeg begynte på eneren. Jeg fattet interesse fra første side og da var jeg solgt. I løpet av den høsten leste jeg hele serien samtidig som jeg kjøpte dem hyppig inn, og nå leser jeg 11 og gleder meg til den avsluttes. :)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Akira wrote:Jeg husker jeg leste bok tre på norsk i åttende klasse i 2000. Også ønsket jeg meg noen av de på engelsk også fikk jeg 1, 2 og 4. I sommeren 2003 var jeg i Hellas og hadde tilfeldigvis tatt med meg nummer 1. Da jeg ble kraftig solbrent den første dagen måtte jeg bli inne noen dager, og jeg kjeda meg så mye at jeg begynte på eneren. Jeg fattet interesse fra første side og da var jeg solgt. I løpet av den høsten leste jeg hele serien samtidig som jeg kjøpte dem hyppig inn, og nå leser jeg 11 og gleder meg til den avsluttes. :)
Hehe... selv gruet jeg meg... :wink:
Urban tilværelse
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ceres wrote:
Akira wrote:Jeg husker jeg leste bok tre på norsk i åttende klasse i 2000. Også ønsket jeg meg noen av de på engelsk også fikk jeg 1, 2 og 4. I sommeren 2003 var jeg i Hellas og hadde tilfeldigvis tatt med meg nummer 1. Da jeg ble kraftig solbrent den første dagen måtte jeg bli inne noen dager, og jeg kjeda meg så mye at jeg begynte på eneren. Jeg fattet interesse fra første side og da var jeg solgt. I løpet av den høsten leste jeg hele serien samtidig som jeg kjøpte dem hyppig inn, og nå leser jeg 11 og gleder meg til den avsluttes. :)
Hehe... selv gruet jeg meg... :wink:
Det er jeg forsåvidt enig i, men jeg ser frem til å få alle tråder samlet og et svar på alle ubesvarte spørsmål. Men det er gøy så lenge det varer, og når det er noe som pågår som man liker veldig godt så vil man liksom ikke at det skal slutte.
Katten
Soldat
Soldat
Posts: 64
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:21
Location: Lier

Post by Katten »

Jeg var helt hekta på drager, og var i bokhandelen. så så jeg en bok som het Den Gjenfødte Dragen, og fattet interesse. Jeg så at de var en seriebok, og kjøpte eneren. Når jeg kom hjem satte jeg meg ned og begynte å lese, leste prologen og litt til før jeg synes det ble kjedelig og la den fra meg. Noen måneder senere var det en natt jeg ikke fikk sope, så som siste utvei tok jeg opp boka og leste videre, helt til trollokene angrep, og jeg ble hekta. Siden da har jeg vært fan av serien.
Post Reply