Hvorfor begynte du å lese WOT?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

hooi
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 22
Joined: Wed Apr 23, 2008 18:10

Post by hooi »

Takk skjønnas:) :oops: :oops:
Jeg trener ikke, for jeg er svak for damer.

what the fuck is wtf?
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Vel, jeg satt på rommet og gjorde lekser, og så plutselig kom faren min inn på rommet og gir meg en bok. Verdens øye. Var skeptisk til den i begynnelsen, hadde aldri hørt om den før, men jeg leste den da likevel og fant ut at det var en av de beste bøkene jeg hadde lest i mitt liv. 8)
Og så har jeg prøvd å få broren min til å lese den, menhva kan jeg si, han er ikke hektet på bøker som jeg, så han har aldri lest den.. :roll: :P
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jeg har tre-fire stykker på gang :P
Det er aldri sånn til meg at foreldrene mine kommer inn med bøker til meg! :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Hehe..men nå har jo jeg arvet leseinteressen fra faren min, så da er det kanskje ikke så rart! :wink:
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Åja :P Kanskje det ligger noe der :) Da liker dere sikkert samme type bøker og da? Slik er det ikke her i huset ;)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Jepp, vi leser de samme bøkene. MEN..resten av familien leser omtrent ikke noe i det hele tatt. :roll:
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Det er flott å dele leserinteresse med andre, særlig andre innen familien. :) Jeg regner med du er evig takknemlig for at du fikk den boka. :P

Når det gjelder meg selv, oppdaget jeg serien på slutten av fjordåret (2007), da jeg tok meg en rundtur på byens bibliotek.
Da jeg var liten leste jeg veldig mye, selv om bøkene ikke var de tykkeste du fant på markedet. Men etterhvert som jeg ble større, dabbet liksom interessen av. Da jeg var rundt 16 år tok det seg litt opp igjen, med bøker som den forferdelige "Desperation, Nevada" av Stephen King og klassikeren "Dracula" av Arthur Conan Doyle. Haha, jnå kan jeg ikke helt skjønne at jeg klarte å lese King's roman uten å spy, men... :P

Uansett, fire år senere befant jeg meg altså på biblioteket, hvor jeg virret rundt uten mål og mening. Jeg så vel mest etter manga-tegneserier, som jeg nå har helt dilla på, men fant ingen ting. Så fikk jeg et innfall: jeg gikk bort til hylla med fantasybøker i voksenavdelingen og bestemte meg for å prøve en av seriene. Jeg regnet jo ikke med at jeg kom til å lese mer enn de første 10-20 sidene, men det var jo gratis. Valget mitt falt på "Tidshjulet", da det var serien med de beste cover-illustrasjonene, i mine øyne. Jeg ante ikke hva den handlet om, og teksten på baksiden sa meg ikke så mye. Jeg lette gjennom alle bindene i serien, og selvfølgelig manglet akkurat bok en.
Typisk.
Men nå var jeg så oppsatt på å lese akkurat denne serien, som jeg ikke visste noe om og ikke planla å lese ferdig, at jeg reserverte den til den kom tilbake.

Så gikk det en liten tid, og boka kom endelig. Jeg ruslet hjem fra biblioteket med "Flukten fra Emondsmark" i en bærepose, la meg på sofaen hjemme og leste prologen om Lews Therin. Haha, jeg trodde han var hovedpersonen, og syntes han hørtes bra ut, og ble dritsur da han døde (?).
"Er dette en sånn bok der de bra folk dør?" tenkte jeg bittert, og angret på at jeg hadde lånt den. Men jeg gav den en sjanse til...

Og siden har jeg vært hekta. :) Nå har jeg straks fullført bok 4, og gleder meg ustyrlig til å kjøpe femte bok! Gaah! :D Jeg priser den dagen på biblioteket!
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Arthur Conan Doyle har da vitterlig ikke skrevet "Dracula", du må tenke på Bram Stoker (mest trolig). Arthur Conan Doyle er mannen bak Sherlock Holmes-bøkene, bøkene om professor Challenger og en rekke skrekk- og "science-fiction"-bøker
Manbearpig
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Siden Asphyxiate ikke har vett nok til å si det sier jeg velkommen i klubben, og til forumet ;)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Hahaha, for en tabbe! Hvor var hjernen min da jeg skrev det? :P Ja ja, selvfølgelig er det Bram Stokers.

Det var dagens.

Takk, Shallis!
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Shallis wrote:Siden Asphyxiate ikke har vett nok til å si det sier jeg velkommen i klubben, og til forumet ;)
Siden det ikke står noe info om antall innlegg, så viste jeg ikke om det var første-innlegget eller ei. Hva er vitsen med å ønske velkommen vis personen har skrevet flere innlegg og blitt ønsket velkommen i andre tråder?

Anyways, jeg sa velkommen inne i meg og sente det med tankeoverføring, regner med at det kom fram.
Manbearpig
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Ta det med ro, jeg føler meg velkommen, jeg. :) Og ja, Asphyxiate, det tikket inn en liten tanke hos meg. :P
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Leowilde wrote: Jeg så vel mest etter manga-tegneserier, som jeg nå har helt dilla på, men fant ingen ting.
Faktisk er jeg og helt hekta på manga-tegneserier.. :) For det meste siden jeg har litt spesiell humor og der fant jeg masse som passet etter min stil..selvfølgelig er det jo andre temaer som jeg fant intresant.
Mangafox er en bra side, men regner med at du vet om den allerede.. :roll:
Perrin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Tue Jul 08, 2008 16:21

Post by Perrin »

Fikk Eye of the World til bursdagsgave og har alltid likt fantasy sa kastet meg over den, fikk raskt tak i de andre bokene som hadde kommet og var en svoren fan siden da:)
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Chiad wrote:Mangafox er en bra side, men regner med at du vet om den allerede.. :roll:
Hmm, nei, faktisk ikke... Jeg har ikke lest eller studert så mye manga på nettet. Det er faktisk litt merkelig, når jeg tenker over det... :P Men nå skal jeg sjekke den ut! Takk for tipset!

***

Er det forresten noen som vet hvor mange bind bok 4 er delt inn i på norsk? Noen ganger når jeg leser bok 5, hender det at jeg lurer på om jeg har gått glipp av noe. :/
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Post Reply