WoT Film?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

WoT Film?

Post by Fantasy Freak »

Er det eller blir det noen WoT film.. Fant noe om tegnefilm om New Spring men lurte på om det er noe mer?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

RJ har selv sagt at det ikke er mulig å lagr en wot film :( Men det er mulig å lage en serie om tEotW. New spring film hørtes spennede ut synes jeg...
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Hadde ikke gått bra pga. all tenkingen og liknende. Hadde blitt borte utrolig mye.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Einig. Det hadde ikkje vorte noko bra med ein WoT-film. Berre sjå på LOTR: Totalt er den omlag like lang som tSR eller LoC åleine, og sjølv om den går over tre filmar, og følgjer boka relativt bra, er det mykje som er utelatt og/eller endra.

Det har derimot vore snakk om å lage ein miniserie av tEotW, og eg trur rettigheitane vart kjøpt opp av ein eller annan amerikansk kanal (NBC eller noko). Men det har ikkje vorte realisert so langt...
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Re: WoT Film?

Post by Thomdril »

Fantasy Freak wrote:Er det eller blir det noen WoT film.. Fant noe om tegnefilm om New Spring men lurte på om det er noe mer?
OI! Er den under planlegging, eller er den ute?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Orbit Books-intervju med RJ etter utgivelsen av WH wrote:Would you like to see the Wheel of Time made into a movie - or movies? If so, who would you like to see play Rand?

I would very much like to see the Wheel of Time made into a miniseries for television, perhaps by someone like HBO. They do very good work, and there would be no commercial interruptions. I don't think I would let one of the books be made into a movie. Such a movie would have to be at least five or six hours long, perhaps longer, just for one book, to maintain the coherence of the story, and movies of that sort aren't being made by anyone I know of. As to who should play Rand, I really don't know. How many good, young actors are there who happen to be six feet five inches tall?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

ludde

Post by ludde »

RJ har solgt rettigheteen til Red eagle entertainment. Eller noe. De tenkte på å lage en film/serie (er ikke sikker) men har ikke blitt noe av enda. Men det er noen som har kjøpt rettighetene i hvertfall. Dragonmount.com har en egen seksjon for akkurat dette emne.

Først må jeg si at hvis det skulle bli noe av ville jeg at de skulle lagd en film per bok hvor hver film hadde budgettet til hele LotR. Men siden alle vet at ingen studio har noe tro på et slikt budget og ingen skuespiller vil bli med på et projekt på over 15år så hadde jeg håpet på en stor film av tEotW og en serie på resten med de samme skuespillerene.
Men det er meg da.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Hadde sevsagt vært litt morsomt å sett hvordan er fim hadde blitt, men de har jo garantert ikke laga mer enn en film pr bok. Da hadde jo historien blitt kortet ned til det ugjenkjennelige. Miniserie kunne jo vært litt mer akuelt, men der å hadde det jo blitt en god del episoder. Mener det ville blitt litt dumt å laga miniserie til EotW alene, da det bar er innledningen til resten av serien.
Men de kunne jo, som noen her sier, laga en miniserie/film av New Spring eller noen av de senere prologene. Det er jo en enkelt historie som kan leses for seg selv. (Hvertfall slik jeg har tolket det, men har jo ikke lest den enda da..)
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

Post by Fantasy Freak »

http://www.red-eagle-entertainment.com/ ... ontentid=2

Linken til en trailer av New Spring.. venstre side :wink:
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Fantasy Freak wrote:http://www.red-eagle-entertainment.com/ ... ontentid=2

Linken til en trailer av New Spring.. venstre side :wink:
Det er traileren til tegneserien...
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Fy flate det kan bli en bra film. Skal det bli tegneserie, og ikke vanelig :(
Det ville vært litt skuff selvom det ville vært en drit bra tegnefilm å.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Wolfbrother wrote:Fy flate det kan bli en bra film. Skal det bli tegneserie, og ikke vanelig :(
Det ville vært litt skuff selvom det ville vært en drit bra tegnefilm å.
Både du og Fantasy Freak misforstår her.

Red Eagle Entertainment har rettighetene til filmen av The Eye of the World. Samme firma utgir i samarbeid med Dabel-brødrene en Comic Book, basert på New Spring. Det er denne du kan se trailer for...

Robert Jordan sa på et av lanseringsmøtene for Knife of Dreams at han hadde vært i møte med REE den morgenen, angående filmatiseringen av tEotW. Så vi må nok vente mange år på at noe evt. vil skje.
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

mhm

Post by ludde »

etter det jeg husker hadde red eagle entertainment sagt at de hadde ressurser til å lage en film av tEotW, men etter at de badde begynt å planlegge så hadde de funnet ut at de ikke hadde ressurser nok. Så de stoppet projektet inntil videre, til de hadde ressurser nok. så det er nok en stund til det blir noen reel film.
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

Post by Fantasy Freak »

Jeg vet godt at det er tegneserie.. har jo sett den traileren nok ganger til å forstå det.. men uansett skal den filmen der vere ute nå..
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Film? Er ei bok slik eg har forstått det...

Om du les på sida til Red Eagle:
“We’re dedicated to ensuring this book is consistent both with the vision of Robert Jordan and the imagination of his fans,”

The launch of the comic book adaptation of New Spring is planned for this July at the Comic-Con International convention in San Diego,
Post Reply