Jeg har sett litt etter en ny serie/bok å lese, men vet ikke hvilken jeg skal starte på, er jo så mange!

Så da håper jeg dere andre WoT-fans kommer med noen gode forslag mens jeg legger meg og leser litt i Half-blood Prince boka.

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Hehe ja, nesten alle har den, er enig i at den ikke kan måle seg med WoT.Ashaman wrote:Syns liksom at Ringenes Herre er litt slik allemannseie! Syns boken er slik passe god, men den kan ikke måle seg med WoT!
Skammar-serien har jeg faktisk lest, var bra den.Ashaman wrote:Ellers kan jeg anbefalle Tegnets forsvarere, og Skammar-serien!
Skammar-serien er en triologi, og skrevet av en dansk forfatterinne!
Høres ganske interessant ut den, men tror jeg satser på aSoIaF først, eller hva syns dere?Ashaman wrote:Tegnets forsvarere er en relativt kort bok om noen folk som lever i en varden som er basert på bokstaver og tall, og om forfatteren som skriver om dem! Serien er skrevet som synspungt i fantasyverdnen, og i den virkelige verden! Den norske forfatteren som har skrevet boka skriver som om dette er avslutningen på en enorm serie som forfatteren, som er hovedpersonen, har skrevet! Dersom serien hadde vert ekte, ville alle bøkene ha dekket en hel vegg, og det med ryggsiden til! Hoved prinnsippet i boken er kampen mellom dem som tror på Forfateren (deres gud) og de som ikke tror på ham!
Eg har rett nok ikkje lese Dragonlance, men eg hadde same opplevinga av "Magician"-duologien til Feist (som til saman utgjer fyrste bind i Riftwar-trilogien...). Han bevega seg likevel litt bort frå den etter kvart - med unntak av i Krondor-serien, men der er det forståeleg då den jo er basert på pc-spela. Imponerande foretak, forresten, for å klarne opp i kva i pc-spela som var in-continuity i verdenen hans og kva som ikkje var det skreiv han ein ekstra bokserie basert på dei.Terje wrote:Dragonlance er veldig enkel - nesten simpel - fantasy; du merker veldig godt at det er skrevet av rollespillere, for rollespillere, og basert på et rollespill. Det gjelder i allefall for de Dragonlance-bøkene jeg har lest...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
heh, ja brooks kan være forvirrende av og til...det er ofte skifting av hovedpersoner...det går liksom i generasjons prinsippet...men når du først begynner å lese dem, blir du hekta. Skal inrømme at det var litt frustrerende i beg. når hovedpersonene ble skiftet ut fra bok til bok, men det tok ikke mange sider før jeg var helt inne i det..Terje wrote:Jeg har alltid vurdert å lese både Brooks og Feist, men det jeg har sett av bøkene deres på Outland har vært noe avskrekkende, ettersom det ser ut som enorme serier, noe jeg ikke har tid til å lese for tida. Brooks' Shannara-serie virker i tillegg forvirrende, siden det på meg ser ut som om han i seriene sine hopper litt fram og tilbake i kronologien. Problemet kunne sikkert vært overkommelig ved hjelp av litt research, men...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!