Når begynte du å lese WoT, og hvor lenge siden er det nå?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

pdragon wrote:Kjpte første bok flukten fra Emondsmark sommern 1996.veteran leser her altså,ser jeg :shock: Da kom jo bøkene oppdelt i 3 av en eller annen grunn,men,men sånn var d i gamle dager :lol:
"Verdens Øye" var bare oppdelt i to -- "Flukten fra Emondsmark" og "Stormens øye" -- og jeg innbiller meg at det samme gjeldt for ei eller to bøker til.

Med vennlig hilsen Terje -- Profesjonell Flisespikker. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Den Store Jakten og Den Gjenfødte Dragen var delt i to ja, men Skyggen Stiger, Himmelens Flammer og Kaosets Herre var delt i tre.
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

Nettopp, ja. Jeg begynte på Eye of the World da jeg var 11-12 år gammel... altså i 2001-2002. Mener å huske at jeg fikk den i julegave i 2001.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Jeg tror jeg begynte på eotw da jeg var ca 10 år, jeg ville ha litt "lett" lesestoff tli påsken...
Uuuu, lett å bli arrogant like etter å ha lest ringenes herre som den eneste på skolen! :wink:
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

incanus wrote:Den Store Jakten og Den Gjenfødte Dragen var delt i to ja, men Skyggen Stiger, Himmelens Flammer og Kaosets Herre var delt i tre.
Stemmer det.men fjerde og femte bok var også delt i tre...
Dragen i steinen 1999. I ødelandet 1999. Tårnet faller 1999.

Klanenes oppbrudd 2000. Over verdensryggen 2000. Til Caemlyn 2000.
Tidligere bøker var utgitt i to.
Pain is just weakness leaving the body
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

Mayorearth wrote:Jeg tror jeg begynte på eotw da jeg var ca 10 år, jeg ville ha litt "lett" lesestoff tli påsken...
Uuuu, lett å bli arrogant like etter å ha lest ringenes herre som den eneste på skolen! :wink:
Jeg leste Ringenes Herre da jeg var åtte... 8)
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

pdragon wrote:
incanus wrote:Den Store Jakten og Den Gjenfødte Dragen var delt i to ja, men Skyggen Stiger, Himmelens Flammer og Kaosets Herre var delt i tre.
Stemmer det.men fjerde og femte bok var også delt i tre...
Dragen i steinen 1999. I ødelandet 1999. Tårnet faller 1999.

Klanenes oppbrudd 2000. Over verdensryggen 2000. Til Caemlyn 2000.
Tidligere bøker var utgitt i to.
Det var akkurat det eg sa. Den fjerde boka heiter Shadow Rising -- på norsk Skyggen Stiger -- og den femte heiter The Fires of Heaven -- på norsk Himmelens Flammer. Den sjette er Lord of Chaos, eller Kaosets Herre
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Ajah! wrote:
Mayorearth wrote:Jeg tror jeg begynte på eotw da jeg var ca 10 år, jeg ville ha litt "lett" lesestoff tli påsken...
Uuuu, lett å bli arrogant like etter å ha lest ringenes herre som den eneste på skolen! :wink:
Jeg leste Ringenes Herre da jeg var åtte... 8)
*mumlemumle* :( Hvor lang tid brukte du da?
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

Mayorearth wrote:
Ajah! wrote:
Mayorearth wrote:Jeg tror jeg begynte på eotw da jeg var ca 10 år, jeg ville ha litt "lett" lesestoff tli påsken...
Uuuu, lett å bli arrogant like etter å ha lest ringenes herre som den eneste på skolen! :wink:
Jeg leste Ringenes Herre da jeg var åtte... 8)
*mumlemumle* :( Hvor lang tid brukte du da?
Husker ikke. Sikkert tre-fire uker, minst...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Jeg tror jeg leste Ringenes Herre i 5. klasse, eller rundt det. Sauegjeteren får bestemme, siden han leste den littegrann før meg.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

hansito wrote:Jeg tror jeg leste Ringenes Herre i 5. klasse, eller rundt det. Sauegjeteren får bestemme, siden han leste den littegrann før meg.
Når vi leste Ringenes Herre er irrelevant i denne tråden. Ikke husker jeg det heller, husker bare at jeg var grådig stolt over at jeg fullførte den på 10 dager. Det er faktisk 100 sider pr. dag det :P

Jeg er ikke sikker på når jeg begynte på Tidshjulet, men det var i en altlesende periode på biblioteket ihvertfall. I senere tider har jeg ikke orket å mase på dem om at de må bestille den siste boka, så jeg har kjøpt dem selv. Lurer vel kanskje på om jeg hvertfall maste etter sjuende boka, kanksje sjette også. Hvis noen får noe tidspunkt ut av det...
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

incanus wrote:
pdragon wrote:
incanus wrote:Den Store Jakten og Den Gjenfødte Dragen var delt i to ja, men Skyggen Stiger, Himmelens Flammer og Kaosets Herre var delt i tre.
Stemmer det.men fjerde og femte bok var også delt i tre...
Dragen i steinen 1999. I ødelandet 1999. Tårnet faller 1999.

Klanenes oppbrudd 2000. Over verdensryggen 2000. Til Caemlyn 2000.
Tidligere bøker var utgitt i to.
Det var akkurat det eg sa. Den fjerde boka heiter Shadow Rising -- på norsk Skyggen Stiger -- og den femte heiter The Fires of Heaven -- på norsk Himmelens Flammer. Den sjette er Lord of Chaos, eller Kaosets Herre
Stemmer bra det også, skulle bare få frem hva titlene på bøkene som var delt i 3 hadde. :wink:
Pain is just weakness leaving the body
Post Reply