Presenter deg...

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

PerrinGoldeneyes
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 6
Joined: Thu Jul 15, 2010 0:01
Location: Lillestrøm/Rømskog

Post by PerrinGoldeneyes »

Takk folkens :)
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

(fyllpost)

Velkommen hit, ja. Stas med nye folk, og ikkje minst folk som er saklege i tWoT-delen. Herleg!

Kva driv deg til Statane?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
PerrinGoldeneyes
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 6
Joined: Thu Jul 15, 2010 0:01
Location: Lillestrøm/Rømskog

Post by PerrinGoldeneyes »

Tja, jeg hadde lenge lyst til å gå på skole i utlandet. Så i en periode da jeg var ganske lei Norge og ville prøve noe nytt og annerledes, bestemte jeg får å dra til USA. Har vært der to ganger og likte meg der :)
Så ble vel til at jeg søkte.
Demandred
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Thu Jul 29, 2010 13:02
Location: harestua

Post by Demandred »

Hei! Da får vel jeg skrive noe her jeg også.

Navn: Henning.
Alder: 16.
Bosted: et lite tettsted litt nord for Oslo.

Driver med: Begynner på videregående nå på mandag, studiespesialiserende. Har en liten drøm om å studere juss, men avhenger av at karakterende holder.

Tidsfordriv: tja, leser, sitter ved pc-en (antakelig for mye), går på ski og sykler (tandem, er blind). Er også en stor fotballelsker, hvor Vålerenga er laget.

Utseende: har aldri sett meg selv i speilet, men folk sier at jeg har blondt hår, blå øyne og jeg er vel i underkant av 1.80 meter høy. Får vel tro på dem.
:)
Favorittbøker Norske: Jo nesbøes Harry Hole-bøker, Noe krim av Knut Nærum, og sikkert mer jeg ikke husker akkurat nå.
Favorittbøker utenfor Norge:Silmarillion, Tidshjulet (overasket?), Jan guillous Hamilton-bøker, Stieg Larssons triologi, og en hel haug annet. Ettersom jeg er oppvåkst med Harry Potter, må jeg vel nevne dem også.

Grunn til brukernavn: Det var jo ingen Demandred her! Den kuleste av de mannlige fortapte etter min mening. Også den mest uforutsigbare.

Tidens mest ambisiøse prosjekt: Skal sykle birkebeinerrittet med min onkel om et par uker. Er ikke helt sikker på om det er en god idé lenger.
“He smiles too much, I cannot abide a man who smiles too much.”
- Perrin.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Velkommen skal du være Demandred! Og lykke til på rittet! Pappaen og stemora mi syklet i tandemklassen for et par år sia, og de angret bittert begge to over at de ikke hadde gått til innkjøp av en bedre sykkel som egna seg til mer enn bysykling :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Velkommen, Henning :)

Hvis du synes du sitter mye på pc nå, skal du bare vente til du får data på videregående... :P
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Wait, what? Får man pc nå for tiden? Madness! Vel vel. Velkommen skal du være! Hyggelig å få inn en fra hjembygda også ;) Skal du gå på Bjertnes, da? Hvis du skal det kan du kanskje være glad for å være blind, for det er ikke noen pen skole :P Og snakk med Guri Mæhlum (studieveileder sist jeg sjekket, og gamle mattelæreren min) og hils fra Eva Lieungh, så får du sikkert en bra veileder i valg av fag :)
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Lieungh wrote:Wait, what? Får man pc nå for tiden? Madness! Vel vel.
Får som i betaler for å få bruke, og så når man går ut av 3. klasse. Slik er det iallfall hos oss...
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Demandred
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Thu Jul 29, 2010 13:02
Location: harestua

Post by Demandred »

Takk, takk. Skal nok gå på en skole litt lenger nord en bjertnes, bor så langt nord at jeg er koblet til Hadeland.
Ang. PC, så får alle PC for 800 kroner året (og får den gratis etter tre.) Jeg, som blind, får heldigvis dekket PC av NAV. (Ikke at det alltid er så morsomt da...) :)
“He smiles too much, I cannot abide a man who smiles too much.”
- Perrin.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Hmm, okei. Litt sånn som med kalkulatorene vi fikk "låne" og ingen nen gang leverte tilbake. Bare at de har innsett at pc'er er verdt litt mer :P

Ah, ja da så. Vel, vgs er bedre enn U-skole. Det kan jeg nesten garantere.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Demandred wrote:Takk, takk. Skal nok gå på en skole litt lenger nord en bjertnes, bor så langt nord at jeg er koblet til Hadeland.
Ang. PC, så får alle PC for 800 kroner året (og får den gratis etter tre.) Jeg, som blind, får heldigvis dekket PC av NAV. (Ikke at det alltid er så morsomt da...) :)
Hmm. Unnskyld hvis du har fått spørsmål om dette mange ganger før, men nå har jeg lurt så lenge at jeg bare må spørre. :)

Lurer litt på hvordan en blindedata egentlig fungerer. Hvordan du leser og navigerer på sider osv.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Demandred
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Thu Jul 29, 2010 13:02
Location: harestua

Post by Demandred »

Lang eller kort verson? Vel, vi kjører kort, så får heller folk som lurer på mer sende melding...
Ok, Jeg har en leselist på forsiden av PC-en. Et program, Jaws, oversetter det som står på skjermen, til punkt på leselista. Den oversetter også dette til lyd, som da kommer som syntetisk tale. I motsetning til dere, som ser hele skjermen, 'ser' jeg bare en og en linje av gangen, og må scrolle nedover siden for hver.

Bare fint med spørsmål, svarer på alt, og alle lurer alltid på noe.
:)
“He smiles too much, I cannot abide a man who smiles too much.”
- Perrin.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Hvordan fungerer forresten hovedsiden og forumet med Jaws?

Et tips er å bruke Vis nye innlegg, da slipper du å gå innom alle forumene for å se hva som er nytt ;)
Demandred
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Thu Jul 29, 2010 13:02
Location: harestua

Post by Demandred »

Fungerer egentlig veldig bra, relativt enkel side å lese.
“He smiles too much, I cannot abide a man who smiles too much.”
- Perrin.
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Kullet 1990 fikk dekket PCer hos oss, mener jeg.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Post Reply