RJ vorte diagnosert med sjeldan sjukdom!

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Åja, det var den siste ja. Av en eller annen grunn har jeg alltid regnet med at den kom til å bli skrevet ferdig av Jordan himself, jeg tenkte mer på prequels jeg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Sauegjeteren wrote:Men det var snakk om outtriggerbøker... Betyr det at vi kanskje får lese Jain Langsteg's reiser? Og kanskje mer historie fra Randland?
De bøkene som har vært planlagt som jeg har hørt om, er på forskjellig direkte relatert til hendelsene i WoT... :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Terje wrote:
Sauegjeteren wrote:Men det var snakk om outtriggerbøker... Betyr det at vi kanskje får lese Jain Langsteg's reiser? Og kanskje mer historie fra Randland?
De bøkene som har vært planlagt som jeg har hørt om, er på forskjellig direkte relatert til hendelsene i WoT... :?
Bøker fra Den Fjerde Alder altså? (Vi er i den tredje nå sant?) Gjerne med legendene om Den Gjenfødte Dragen Perrin Aybarra og hans følgesvenner Rand Al'Thor og Lan Mandrogan.

Skrev disse navnene nettop fordi myter er misforstått
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Eivind wrote:
Simen wrote:Det hadde vært utrolig synd hvis han ikke får gjort ferdig serien, men nå må vi huske om at det står om en manns liv her og – ikke bare vårt ønske om å lese.
Akkurat hva jeg tenkte.
En digresjon kanskje, men siden jeg er i det filosofiske hjørnet:

Jaja, det er jo klart. Et interessant spørsmål er jo om det er værre om han dør fordi han er RJ enn om han bare hadde vært en vanlig mann?
Han har jo innvirkning på mange langt utover kun leseropplevelser, han preger jo livet til mange mennesker!

Etter min mening er et liv uendelig mye verdt, uansett, men det er klart at visse personer lager større ringer i vannet enn andre.

Sagt med litt andre ord vil folk sørge når en person dør (nesten) uansett, men flere vil sørge om den personen er Robert Jordan enn John Doe.

-selv tror jeg han klarer seg!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Falya
Hengiven
Hengiven
Posts: 148
Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker

Post by Falya »

"Ikke man fanden på veggen når du har ham i helene" farfaren min sa dette.
RJ kan jo leve lenge ennå. Har ikke hørt så mye om denne sykdommen før, men har en tante som har kreft i skjellettet, leveren og andre organer. Så når det stod at han måtte på cellegift er det noen likheter. Det jeg ville fram til ihvertfall er at tanta mi har levd med dette nå i 7år selv om hun fikk maks 4. Folk kan leve lenge selv med alvorlige sykdommer! Vi må ikke miste håpet folkens, men håpe å tro at alt ordner seg :wink:
Last edited by Falya on Tue May 16, 2006 16:46, edited 1 time in total.
Falya daughter of Rembold
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Morfaren min hadde svulst i hjernen, og så liten sjanse for å overleve at når de fant ut at han greide seg så kom han på nyhetene, så han har fortsatt muligheter til å overleve :) Men da morfaren min fikk en annen type svulst året etter, og døde nesten umidelbart så tviler jeg.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Falya
Hengiven
Hengiven
Posts: 148
Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker

Post by Falya »

Tanta mi har fått masse forskjellige prognoser av forskjellige leger. Noen har sagt at hun sannsyligvis bare kommer til å leve i to uker og noen har sagt flere år, men hvem vet? Hun skal nå snart på ny cellegiftkur som forhåpentligvis vi fjerne krften i leveren slik at hun kan leve i mange år til.
Men jeg håper for RJ skyld at han får mange gode år til :wink:
Falya daughter of Rembold
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Her er en oppdatering på RJ helsetilstand som jeg fant på bloggen hans. Jeg vet dere sikkert leser den regelmessig, men her er det uansett:

I made it out in record time, and would have made it faster still except for a few little glitches. First off, I began having coughing jags that led to me passing out. Believe me, you do not want to hear your wife saying, “Stay with me, babe! Stay with me!” sounding like the damned medic on a medivac. Then they shunted me off to ICU for a night, and there was the incident of catheter slap-stick which resulted in me flat on the floor with a broken toe and a foot approximately one-half black, deciding that I would, after all, wait where I was until someone came to give me assistance. I reduced two groups of doctors to stitches, holding onto the wall to keep from falling down, by recounting that tale. But it’s definitely rated NC-17, so not here.

Dette var bare en liten del av bloggen, som dere kan lese på: http://www.dragonmount.com/RobertJordan/

Er det bare meg som synes dette høres stygt ut? Han besvimer av hosteanfall, breker en tå og forstuer sikkert resten av foten. Men han dro visst hjem fra klinikken allikevel.
Go bedring, RJ!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Han har det no kjekt, trass i situasjonen. Verkar iallfall slik på dette som stod i beskjeden frå søskenbarnet (?) hans:
We had a really great day together this past Saturday. Our dearest Harriet insisted that the boys needed to visit the local Harley shop to procure do rags for our chrome domes. RJ entered the showroom of gleaming road-ready American icons with a thunderous, “Holy Mamma! We’re in Church!” Stopped people dead where they stood he did.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Gode nyhende (kanskje) frå blogen.
Now. I got some news last week, and I am holding at about a 97% confidence level that it is about as good as it can get for me. A recent blood test looking for lambda light chains (an indication of amyloid production) showed a normal ratio, and if that is right, it means a complete hematologic response, a total stoppage of amyloid production. We won’t know for sure until I get tested again at the Mayo Clinic, where they have much more sensitive tests. That will happen in mid-July. If this information is right, though, I just jumped from a median life expectancy of one year to a median expectancy of six years. And that will be terrific news! It will mean that my heart has a chance to begin healing to whatever extent it can. It just doesn’t get any better than that. I already have a bottle of bubbly in the icebox awaiting confirmation.
Arangar
Soldat
Soldat
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Håper INTENST at han er på bedringens vei!!!!
La Kaosets Herre Rå...
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Vår alles kjære wrote:I am persevering, however. And trying to get back into the work, I’m sure you’ll be happy to hear, though at nowhere near a full schedule yet.
Halleluja!
Vår alles kjære wrote:Besides, I have asked my brothers and cousins to come to Charleston in August to fish, plus I promised Harriet to take her to a spa hotel for her birthday that month, so I need to build up my strength as quickly as I can.
Ser nok ut som om han kommer seg nok til at du får besøk LM :D Det spørs selvfølgelig om han gidder/kan/får lov.
Vår alles kjære wrote:Now it is just a matter of waiting until July so the Mayo can tell me whether those tests were right. And more importantly, what they really mean. Whatever the report, though, you should know that I’m still here kicking. And writing when I can.
Ja, så får du øve på svingsparkene da :P Det er fancy.[/url]
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Sauegjeteren wrote:
Vår alles kjære wrote:Besides, I have asked my brothers and cousins to come to Charleston in August to fish, plus I promised Harriet to take her to a spa hotel for her birthday that month, so I need to build up my strength as quickly as I can.
Ser nok ut som om han kommer seg nok til at du får besøk LM :D Det spørs selvfølgelig om han gidder/kan/får lov.
:D

Dette var gode nyheter. En mann som fisker er en frisk mann :) . Men det står ikke hvilken type fisking han skal bedrive. Hvis han er en tørrfluemann så er jeg redd jeg har lite å tilby ham...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lilla My
Soldat
Soldat
Posts: 39
Joined: Wed Jul 12, 2006 22:52
Location: Frankrike

Post by Lilla My »

Vet ikke hvis dere allerede vet, men det finnes nye nyheter av RJ på Dragonmount, og ikke så optimistiske nyheter... :(
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Lilla My wrote:Vet ikke hvis dere allerede vet, men det finnes nye nyheter av RJ på Dragonmount, og ikke så optimistiske nyheter... :(
Argh! Ikke si sånt. :cry:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Post Reply