Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Roleg på smiletryna, folket. Eg må få minne om at me verdset seriøs tegnsetting (det vil seie punktum istaden for :-D mellom setningar, til dømes), og at for mykje gult i ein post berre er stygt.

Og no skal eg straks sjå ferdig Kill Bill II, om nokon lurte.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Rodel Ituralde wrote:Star Wars er bra ja:)
jeg så alle filmene på rad en gang:P

syns den beste er nr.6.
syns at 1,2 og 3 er ganske oppskrytt å dårlig:(
En og annen spoiler kan forekomme!
1, 2 og 3 er vel heller det motsatte av oppskrytt, det meste jeg har fått med meg er forsåvidt negativt om den nyeste triologien. Og jeg må si meg enig. Føler som om Lucas har gått bonansa i spesialeffektdelen, den magiske handlingen er blitt tilskyvesatt til fordel for renkesmiing, politikk, kjærleik og nettopp spesialeffekter. Atmosfæren i den orginale triologien er fantastisk, selv om heller ikke disse er uten feiltrinn (som feks Lando Calrissians co-pilot når han overtar/låner Millenium Falcon). Den nye triologien kunne vært så mye mer, Anakins forvandling skulle ha vært langt mer smertefull og jævli. Noe av det eneste jeg likte av den nye triologien er mot slutten etter at Anakin goes dark side og komplottet overlumper jediene. Da sitter jeg langt foran på stolkanten.

Og nå er det ikke lenge igjen til 6. mars dere!
Manbearpig
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jepps, 6. mars er det premiere på "Orps: The Movie" :D, men det var kanskje ikke det du mente..?
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rinis
Soldat
Soldat
Posts: 61
Joined: Mon Jun 30, 2008 16:08
Location: Ålesund

Post by Rinis »

Den vil jeg se! :D
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Chriz wrote:Jepps, 6. mars er det premiere på "Orps: The Movie" :D, men det var kanskje ikke det du mente..?
serr?????? Det må se ut som den verste filmen på flere tiår.. jeg skulle hatt en 1000lapp for å se den filmen..

:? :P
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Ja, serr! Den må jo bare være genialt bra da! Men jeg tror riktignok den passer best for de som har et forhold til korps, og for barn såklart.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Chriz wrote:Jepps, 6. mars er det premiere på "Orps: The Movie" :D, men det var kanskje ikke det du mente..?

Sikter heller til denne: http://www.filmweb.no/kino/article153543.ece
Sitrer i hele kroppen nå, gud så bra dette blir (håper jeg)
Manbearpig
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Ja, den der ser ganske genial ut.. vurderer en kinotur for den.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Ikke vurder, gjør det. Også går du til anskaffelse av tegneserien, makan til, ja, tegneserie skal du lete lenge etter...
Manbearpig
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jau jau, da har jeg sett Prins Caspian og Quantum of Solace. Jeg likte begge to, de var fylt med action og mange flotte scener.

Prins Caspian: Jeg har selvfølgelig helt glemt historien fra boka, så kan ikke si så mye på hva de tok med fra boka og hva de fant på selv, men jeg kan tenke meg til at en del scener ikke er tatt fra boka. Filmen var ellers helt grei, selv om det ble litt i overkant kniving mellom Peter og Caspian. Kul scene, den med Heksa Hvit.

Quantum: Merkelig James Bond-film spør du meg. Må være den første James Bond-filmen hvor historien fortsetter fra forrige film. Det likte jeg ikke. Jeg likte heller ikke at filmen delvis handlet om at Bond skulle ta hevn over hele den Vesper-greia... og det at han er så følelsesmessig belastet. Men alt i alt så var det en skikkelig kul film, med både bil-, båt-, og flyjakt. :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Miyazaki Hayao. (animerte filmer) Bare nevner det. Jeg så nettopp Nausicaa of the valley of the wind igjen, og fant den like vakker som forrige gang. Selve historien er jo utrolig at han kom på.
En annen han laget; Castle in the sky, finner jeg like god. Begge filmene får meg til å bli melankolsk av en eller annen grunn, historiene er triste kan man si, selv om det er happy endings.
Anbefales. Andre filmer han har vært med på å lage anbefales også.

Linker: her får du dessuten vite hva de handler om =)

http://www.animecrazy.net/nausicaa-of-t ... ind-movie/

http://www.animecrazy.net/laputa-castle ... sky-movie/
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Pom Poko (og egentig alle de andre også) er genial. Grevlingballer kan brukes til så mangt.

På et litt mer seriøst plan er Darwin's Nightmare en veldig god dokumentarfilm, som inneholder så sinnsykt mye sannhet om verden at den ikke bør sees av folk med tynnslitte nerver. Men den anbefales for alle som tør.

Over til kunst synes jeg Air Doll (av en eller annen kjent japansk regissør) er veldig bra. Kunstnerisk, dyp, vakker og akkurat passe langtekkelig. Handlingen foregår rundt ei oppblåsbar sexdukke som blir levende.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Jeg vil bare anbefale Underworld serien som handler om krigen mellom vampyrer og varulver.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Kan anbefale "Kung Fu Hustle". Morsom, litt sær film. Mangler en rød tråd, men er fullspekket med kinesisk mafia, humor og kampsport :P

Også har den en fin slutt :wink:
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Solomon Kane var ganske bra. Tipp topp musikk av Klaus Badelt, og en mørk, depressiv stemning som man forventer av Robert E. Howard's arbeid.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Post Reply