Angående WOT film!

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Coorlino
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Mon Jul 24, 2006 13:55
Location: Oslo

Angående WOT film!

Post by Coorlino »

Hei! :P

Først får jeg takke for en kjempe bra side!

Mitt første innlegg er:

Et spørsmål angående WOT film. :D
Den første boken til RJ, The Eye of the World, som filmen skal handle om er vel egentlig, på en måte, en innledning til WOT serien?
Derfor: Hvis ikke film 1 blir så vellykket, er det vel ikke sikkert det blir noe film om The Great Hunt?
Eller er det nok WOT fan i verden til å "samle" inn nok penger til en ny film, eller er jeg bare helt ute å kjører :? :oops: :P :P

Offtopic:

Hvem tror dere er mulig regissør av wot-filmen?
Drobsanta
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Wed Jul 05, 2006 11:37

Post by Drobsanta »

Velkommen!

Det blir vel sannsynligvis sånn at de ser an hvor populær den første filmen blir (les: hvor mye penger de tjener), før de bestemmer seg for om de skal lage film om the great hunt.

Angående regisør håper jeg at de får tak i f.eks Peter Jackson eller George Lucas
Coorlino
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Mon Jul 24, 2006 13:55
Location: Oslo

Post by Coorlino »

Jo, men jeg tenkte at siden, min mening, great hunt er mye mer spennende enn 1'ern, så hadde det jo vært litt synd :(
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

tEotW er veldig bra. Om ikke like mye action så kan den bli en slik innledning som lotr fikk etter film en - likte alt så godt at jeg ga faen i hvor mange action scener det var. Men jeg tror det ville dratt ned mye for alle om da regisøren hoppet over mange stille stunder for å plunge igjennom alt som inneholdt våpen, og slik bruke mest tid på slikt. Da tror jeg at litt av magien ville falt av.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Coorlino
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Mon Jul 24, 2006 13:55
Location: Oslo

Hmm

Post by Coorlino »

Det er jeg helt enig i, og det er vel alle wot fan!
Men nå tenker jeg mer på de som ikke kjenner til wot fra før!
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

LotR og HP har åpnet publikum veldig opp for fantasy, kanskje mest HP. Så derfor tror jeg filmen ville slått bra an :) Regissøren er utrolig viktig, om det hadde blitt f. eks. Peter Jackson hadde det blitt stoore forventnigner, og mange ville blitt lokket til kinosalene (tror jeg). Det er jo også viktig å ha et stort budsjett. Det hadde blitt trist om filmen ble like dårlig som The Never Ending Story (ødela boken helt for meg), men det tror jeg ikke (håper ikke)...
. . .
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Åpnet HP mer opp for fantasy? 2-3 år før lotr kom ut ble jeg pusha til å lese boka på norsk fordi det var så mye som ble forventa av den. Når første filmen kom var det ikke snakk om annet en filmen, og bøkene i klassen min-halve klassen prøvde å lese boka (og feilet) og insisterte på at de elsket boka. Nei personlig tror jeg at mange av de som er yngre enn meg liker fantasy pga HP men ikke resten.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Drobsanta wrote:George Lucas
Jesus, nei. Eller, han kunne kanskje få regissert den, dersom han hadde noen gode assistenter til å ta seg av skuespillerinstrueringa, men manus, screenplay, o.l. skulle han holdt seg langt, langt, langt unna.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Drobsanta
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Wed Jul 05, 2006 11:37

Post by Drobsanta »

Javel? Har du så mye i mot han? Star Wars er jo kanskje ikke kjent for å være verdens beste filmer når det gjelder spesialeffekter eller skuespillerprestasjoner, men de er jo utrolig populære, og det må jo være en grunn til det. Jeg mener at dette er fordi entusiasmen til Lucas lyser fram i filmene, og du kan se at det er noen som virkelig liker det de jobber med som gjør SW filmene så bra.

Ble kanskje litt off-topic dette, men følte bare jeg måtte få sagt det
:D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Lucas er bare stor fordi han lagde noen blockbustere på slutten av 70- og begynnelsen av 80-tallet. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Lucas is the man. Men Peter Jackson is the movie maker god.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Så du har sansen for Braindead og Bad Taste også, du da? :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Terje wrote:Så du har sansen for Braindead og Bad Taste også, du da? :P
Må si jeg har til gode å se de to filmene, men jeg tenkte mest på hans mesterlige RH-filmer. :wink:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jeg digger Braindead og Bad Taste, for å ikke nevne Meet the Feebles, men RH og King Kong var et kvantesprang i gal rettning. Makan til møkk.
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Post by Thomdril »

Som reggisør er det jo mange som kunne fungere.. Jeg har sansen for reggisører som: Brian De Palma, Oliver Stone,Steven Spielberg, Francis Ford Coppola, Ridley Scott, James Cameron, Martin Scorsese, Quentin Tarantino... Kan også nevne at Lucas såklart også sto bak Indiana Jones..
Av alle disse, har vel de fleste bakgrunn fra andre sjangere enn fantasy, men det er i hvert fall glimrende reggisører.

Hva med skuespillere?
Er det noen vi kan se for oss der?
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Post Reply