Irritasjonsmomenter

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

drugaas
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Thu Aug 10, 2006 22:17
Location: Oslo

kvinner...

Post by drugaas »

Hvis det er èn ting som virkelig er irriterende, er at alle kvinner er så like - de er alle typer istedet for, vel, mennesker.

Jeg tenker da på den ene typen, spesielt, nemlig den eldre kvinnen, vant til å kommandere og får alle til å gjøre som hun sier automatisk ved å være den hun er. Siden jeg leser bøkene på engelsk så kan jeg ikke de norske navnene, desverre... Eller, jeg har de på lydbok, så jeg kan ikke stave dem :P

Husholdersker, Aes Sedaier, Eldre kvinner ---> de ligner litt for mye på hverandre. RJ er litt lite kreativ. Men hey, bøkene er svært gode på tross av dette.

En annen ting er at Mat ALDRI klarer å koble noe, enda så mange ganger han hører fox, moon, snakes osv, osv, osv...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Nei, Matt er ikke den skarpeste kniven i skuffen virker det som. :lol:

Og det med de eldre kvinnene er jeg enig i. Uansett hvem du er skal du vel strengt tatt utføre og følge kongers og dronningers ordre.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
drugaas
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Thu Aug 10, 2006 22:17
Location: Oslo

kvinner og mat

Post by drugaas »

mat er noen ganger mer en klump med jern enn en kniv :P

vel, mat er jo ikke alltid like sløv heller, ikke sant..! han har dårlig selvinnsikt, det er så :P, men det er dårlig gjennomført av RJ - han gjør det selvfølgelig for å skape litt fremdrift, spenning - men det er en klossete måte å lage et plot på, mener jeg.

Alle eldre kvinner med inflytelse er ikke drittkjærringer alle sammen.

Og èn ting til ----> de bukker akkurat så langt de må, så mange av disse karakterene hans. Ikke et hårstrå mer enn nødvendig.

Argh! :)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Re: kvinner og mat

Post by Faile »

drugaas wrote:mat er noen ganger mer en klump med jern enn en kniv :P
kremtplastskjekremt
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Re: kvinner...

Post by Terje »

drugaas wrote:En annen ting er at Mat ALDRI klarer å koble noe, enda så mange ganger han hører fox, moon, snakes osv, osv, osv...
Nå er det jo lett for oss å hevde at Matt er tett fordi han ikke ser denne koblinga -- men Matt har jo, i motsetning til oss, ikke fått dette inn med teskje i nesten hvert eneste synspunkt gjennom hele serien, for å overdrive litt. Tross alt vet han jo bare det han har vært i posisjon til å vite; han er hverken allvitende eller synsk.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
drugaas
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Thu Aug 10, 2006 22:17
Location: Oslo

mat

Post by drugaas »

du har rett, og jeg ser selvfølgelig hva du sikter til - at vi vet mer enn mat - men problemet er at han har hørt det så mange ganger, og han legger mer og mer merke til alle hintene, men han spør aldri... ingen optimal diskusjon, dette, men...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Men: Selv om han skulel legge merke til det -- hvorfor skulle han bry seg om det?

Han har allerede vært inne i Rift-dørkarmen én gang. Rhuidean-døra likeså -- og den er i tillegg ødelagt. Videre -- han har trodd at Moiraine er død, han har ingen grunn til å tenke på Snakes and Foxes i sammenheng med henne. Det siste jeg kan komme på i denne omgang er at det egentlig er et ganske langt sprang mellom Finnene og et brettspill for barn. Hadde det ikke vært for at Jordan maler det opp med slik en bred pensel for oss lesere, vel og merke...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply