hvem/hva er Noal

Still dine spørsmål fra bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

rand al'thore
Soldat
Soldat
Posts: 50
Joined: Tue Apr 25, 2006 16:48
Location: sørlandet

hvem/hva er Noal

Post by rand al'thore »

er han bare en vanlig mann som har vert mye rundt om i verden og har brukket litt av vært? er litt usikker på hvilken side jeg skal plasere ham
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Det er mange som er usikre på det. Kan oppsummere litt:

Han heiter Noal Charin, og hevder å vere ein slektning av Jain Charin, kjend som Langsteg. Samtidig verkar han å vere svært verdsvant, dyktig med knivane sine, og dyktig til å fortelje historiar frå t.d. Shara, der ingen andre enn Langsteg sjølv har vore, i følgje boka hans, Jain Langstegs Reiser (eller kva den heiter på norsk). Det er mange som meiner at han er Langsteg, og at me har sett han eit par gonger før han introduserte seg for Mat.

Det siste som er kjend om Jain Langsteg er at han besøkte ein lønnhage i Verdensryggen rundt Aielkrigen. Han var i ganske dårleg form då, men kom seg ganske raskt, og reiste kort tid etterpå. Han fortalte ogurane den same historia som Raen fortalde Perrin, Egwene og Elyas i Verdens Øye, om at den Mørkaste ville "blinde Verdensøyet".

Det er mange som meiner at Langsteg var under påverknad av Tvang (Compulsion) frå Ishamael si side på den tida (sitat av Ishamael, fritt frå hukommelsen: "Jain Farstrider I painted like a fool and sent to the Ogier") , og at han i seinare tid har vore offer frå det same frå Graendal.

Graendal kjem inn i biletet ettersom Sammael såg ein gamal, krokete mann gjennom Porten Graendal brukte då ho besøkte han. Ettersom det er svært uvanleg for Graendal å ha nokon i "samlinga" si som ikkje er fysisk perfekte, trur mange at dette er Langsteg. (Er kanskje andre grunnar og, men dei kjem eg i so fall ikkje på no.)

Den neste gongen me møter han (kanskje iallfall) er i Ebou Dar, ved fleire ulike anledningar. Det vert fortalt (av Chel Vanin trur eg) om ein gamal mann som holdt auge med palasset til Jaichim Carridin, men som var svært unnvikande. Det var og ein liknande mann som fortalte Mat at Carridin budde der, då han fulgte Fru Shiaine dit frå hesteløpa.

I tillegg hadde han mest sannsynleg ein POV i Ebou Dar, der han seier at han har mykje problem med hukommelsen. Dette meiner då mange at er følgjene av Tvangen som har vorte brukt på han.

Spørsmålet er om han framleis er under Tvang, eller om han er fri frå det. Det er noko meir interessant om han i Knife of Dreams, men eg veit ikkje om du har lest den, so det tek eg ikkje med.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Noen teorier går på at han er Jain Langsteg på sine (mildt sagt) eldre dager. Jeg har dog ikke noen fast oppfatning av ham, annet enn at han er en interessant eldre herremann.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Jain Charin var ung i 955 NE, då han fanga Cowin Gemallan (som forrådte Malkier). Lurer på om eg har lest at han var rundt 20 år den gong, og det er 45 år sidan no, noko som vil seie at han er nesten 70 år.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Virkelig? Mener å ha sett ett sted at det var hundre år siden han farta rundt jeg :?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Jepp, du må nok ha forveksla med ein annan eller lest feil. Sjå kapittel 47 i TEotW, der Agelmar Jagad fortel emondsmarkingane om Malkiers fall, der står det.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er ikkje lenge sidan Jain farte rundt. De må hugse på når Isha blei voven ut på den ''vande'' måten sin. Er berre rundt 40 år sidan det.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Coorlino
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Mon Jul 24, 2006 13:55
Location: Oslo

:)

Post by Coorlino »

Hmm

Incanus, du nevnte noe som var mer interessant i KoD??
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Re: :)

Post by Sauegjeteren »

Coorlino wrote:Hmm

Incanus, du nevnte noe som var mer interessant i KoD??
Jeg regner med at han setter det i spoiler hvertfall :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Coorlino
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Mon Jul 24, 2006 13:55
Location: Oslo

:P

Post by Coorlino »

Hvis han skriver det i det hele tatt :P

Forresten Incanus:


<<OFFTOPIC>>
Setter pris på alt du har skrevet på Www.Tidshjulet.Net!!!!!
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Re: :P

Post by Torbjørn »

Coorlino wrote:Hvis han skriver det i det hele tatt :P
Kan godt skrive, og då set eg det sjølvsagt i spoiler, sidan dette ikkje er teoriforumet (om det er meir interessant skal eg ikkje garantere, men det er eit par ting til ein kan tenkje på):
Knife of Dreams
Det er to små saker, som har vorte diskutert. Den eine (som kan ha skjedde i CoT forresten, vart litt usikker no...) er då Mat sendte han for å gje ein beskjed til nokon (Juilin og Amathera kanskje), om nokre seanchanske soldatar. Han gjekk med ein gong, men kom ikkje fram til dei før like etter Mat, som hadde vore innom Tuon på vegen, om eg hugser rett. Kva gjorde han so på i mellomtida? Det er berre ein svært liten detalj, men er med å auke spekulasjonane rundt han.

Den andre er openbar for alle som har lest KoD, nemleg at han ikkje usannsynleg vil vere den tredje som vert med til Finnland for å redde Moiraine. Det kan og verte Olver, men Noal tilbaud seg no å vere med.
Coorlino wrote:Forresten Incanus:
<<OFFTOPIC>>
Setter pris på alt du har skrevet på Www.Tidshjulet.Net!!!!!
Takk for det. Kjekt å få positive tilbakemeldingar.
Coorlino
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Mon Jul 24, 2006 13:55
Location: Oslo

:)

Post by Coorlino »

Ja ok :D
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Har dere anelse på hvor fristende det er å lese spolerne. Jeg blir gæærn! Dette er den eneste spoileren jeg har klart å la være å lese, og jeg vet ikke hvor lenge det hodler :( Jeg blir gaaal. Det er bare fordi den er så fristende å lese!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

da må du holde deg unna tråder som kan innholde slike :P

husker jeg leste en kjempe KoD spoiler før jeg hadde lest boka. småirriterende.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hvilken da? At Rand dør?










































harr harr hirr harr.
Post Reply