Verdens Øye

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvor bra var Verdens Øye?

1
0
No votes
2
0
No votes
3
0
No votes
4
1
2%
5
0
No votes
6
4
7%
7
5
8%
8
6
10%
9
22
37%
10
22
37%
 
Total votes: 60

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Hell Yeah:D Ligger på skrivebordet..! Skal ta bilde av den snaaart:D

Åååååh spennende... Ikke ta noe som ikke går ann å skjønne uten masse bakgrunn, men som likevel er spennende.

Kanke komme på noe enda, men jeg skal tenke på det..!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Kjempekult!! :D
Og tusen takk for hjelp, er vanskelig å vite hva man skal plukke, og er litt usikker på hva man kan skjønne tilstrekkelig uten nok stoff i bakhodet.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Du kan jo forklare litt hvem som er hvem rett før du leser det.

Hva med for eksempel den scenen der Perrin sloss mot Hvitekappene?

Eller første gang Egwene leder kraften?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Tusen takk for hjelp :D Men tenker å ha om Rand, Matt og/eller Perrin, kommer nok til å presentere de som hovedpersonene. Så da heller Perrin vs Hvitekappene enn Egwene som leder Kraften. Åh, så mye å velge mellom :P
Kunne noe fra Vinternatt kanskje funket?
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Starten var jo magisk, da. Jeg hadde aldri før lest noen av bøkene, jeg hadde faktisk ikke hørt om dem en gang, bortsett fra at jeg hadde sett boka på biblioteket. Så den biten hvor Rand og Tam rir gjennom skogen, og Skyggeren følger etter... Jeg fikk gåsehud av å lese det. Da visste jeg ikke hva det var med fyren som fulgte etter dem; hvorfor beveget ikke kappen seg i vinden, osv. Desverre er dette en opplevelse man bare får en gang, for når man aldri har lest boka, vet man ikke hva man kan forvente seg. Nå blir jeg aldri overrasket hvis det dukker opp en skygger eller en trollok; det blir mer som 'å, en trollok igjen.' Det er litt synd... :/

Jeg tror at den første boka for alltid vil være den beste for meg, fordi alt var nytt da. Det vil det aldri mer bli.
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Da har jeg hatt bokforedraget mitt om denne boka og forsåvidt en del om serien og, gikk bra:)
Valgte et utdrag fra kapittel 6, da Rand er i skogen, med faren sin og skyggeren passerer, og til slutt løper tilbake mot gården, og Rand håper det hele er over når han kommer seg til Emondsmark. Vel, som vi alle vet, var det bare begynnelsen ;)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Chriz wrote:Da har jeg hatt bokforedraget mitt om denne boka og forsåvidt en del om serien og, gikk bra:)
Valgte et utdrag fra kapittel 6, da Rand er i skogen, med faren sin og skyggeren passerer, og til slutt løper tilbake mot gården, og Rand håper det hele er over når han kommer seg til Emondsmark. Vel, som vi alle vet, var det bare begynnelsen ;)
åååh, elsker elsker elsker den boken!!!
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Mierin Eronaile wrote:
Chriz wrote:Da har jeg hatt bokforedraget mitt om denne boka og forsåvidt en del om serien og, gikk bra:)
Valgte et utdrag fra kapittel 6, da Rand er i skogen, med faren sin og skyggeren passerer, og til slutt løper tilbake mot gården, og Rand håper det hele er over når han kommer seg til Emondsmark. Vel, som vi alle vet, var det bare begynnelsen ;)
åååh, elsker elsker elsker den boken!!!
Jeg og! :D Tenkte over når jeg jobbet med dette, hvor fantastisk bra denne boka egentlig er og hvor mye den betydde og betyr for mange som begynner å lese serien :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Hvordan virka klassen til det da? Og læreren?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Vel, noen (ganske mange egentlig) har jo den holdningen om at fantasy ikke er verdt å lese fordi det ikke inneholder noe realistisk, men jeg tror jeg fikk en del andre intressert da og jeg vinklet det på en litt annen måte enn de andre har gjort hittil.
Læreren syns det var spennende at jeg hadde valgt en litt annen type bok enn det de andre hadde.
Er fornøyd og jeg vet ei som skal lese den nå, etter å ha hørt foredraget mitt :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Så gøy :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mattrim Cauthon
Hengiven
Hengiven
Posts: 167
Joined: Wed Nov 19, 2008 14:04
Location: Tvillingelvene
Contact:

Post by Mattrim Cauthon »

En tier^^
Var litt kjedelig i begynnelsen, men til sist var SUPER!!!
Image
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Du gir tiere til alle du ;) Hehe, en sann Tidshjulet-fan!
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Chriz wrote:Du gir tiere til alle du ;) Hehe, en sann Tidshjulet-fan!
Men denne er jo en klar tier da:)
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Ulvebror
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Fri Feb 27, 2009 11:43
Location: Voss

Post by Ulvebror »

Kjempe bok!! Las den ut på 3-4 dager, klarte ikkje å la vere. Ble helt hekta. Hadde lest nesten heile serien fra før av, men ikkje andre delen av denne boka. Det var jo på tide lese den, den var jo helt fantastisk!!!! :D

Gav den forresten ein 9-er. Lurte på om eg skulle gje den ein 10-er, men valget falt på 9.
Dragen er gjenfødt!
Post Reply