Fremtidige favoritt scener OBS: kan inneholde spoiler.

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

På slutten av bok ni, får du lese litt i Dashiva/Osan'gars pov, og der står det blant annet at det var han som skapte trollokene, noe også Aginor gjorde. Og det var bare en person som gjorde det, nemlig samme personen :)



Halima er åpenlyst slem, hun er en kvinne som kan bruke saidin, (Husker ikke når vi finner det ut. ), og det er Aran'gar også.

De døde samtidig, de kom tilbake samtidig. Er sikkert hundrevis av andre grunner jeg ikke husker i farten. Den mest overbevisende er at RJ faktisk sa det selv når han drev med Question of the Week spalten sin. Hvor han skrev svart på hvitt at Aginor = Osan'gar, Balthamel = Aran'gar og Ishy = Ja, du vet.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

ahaa, skjønner. Visste jo at Halima var Aran'gar.. Tror det er ganske åpenlyst (selv for meg.. hehe).. Men ja, skjønner det når du sier det. Da ble ikke det så spennende lenger ;)
lolzi
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Det at Balthamel fekk kvinnekropp er faktisk eit innslag av ironi frå den Mørkaste si side, og Osan'gar tenkjer på det som ein god spøk (prologen til Kaosets Herre). Balthamel var nemleg svært glad i det motsatte kjønn ...
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

jeg ser fram til å se hvor mange som rir bak lan.
håper det blir ett par:):)

også til hva rand gjør med semirhage.

og fain.

og luc, isam.

BOK 12 KOM NÅÅÅÅÅ... :x :(
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jeg håper Rand, Mat og Perrin møtes. De var vel alle sammen i nordlige del av Altara sist vi så dem. Og Perrins følge treffer vel på Hvitekappene, som ledes av Galad, og da må jo nesten Morgase bli gjenkjent.
Er spent på hva som vil skje mellom Rand og Seanchanerne. Kanskje Matt får noe å si der...
Rodal Ituralde wrote:BOK 12 KOM NÅÅÅÅÅ... :x :(
JAAAA :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

blir morsomt å se hvordan faile og perrin reagerer når de finner ut at den ene tjeneren er en tidligere dronning ja:P
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Og at hun har sverget troskap til Perrin og Faile, for det har hun vel? Akkurat som Alliandre :P Han har jo to dronninger under seg, eller... Morgase er jo ikke dronning lenge da men :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

nei hun er ikke dronning så lenge nei:p
men hun er jo høyadel da. så de har pektige folk under seg:)
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Noe som gjør de enda mektigere. Og siden dronningen av Saldaea er barnløs så er jo Faile i en god posisjon for det landet og 8)
Man kommer langt med Saldaea, Gealdan og Tvillingelvene :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Tai'shar Manetheren!
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Nettopp :D
Lurer på hvordan Elayne reagerer på Perrin og Tvillingelvene da, og om hun får vite at mora lever :P
Er og spent på hva i all verden Gawyn driver med, om han får summet seg til Andor snart :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
ingeborgsk
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Thu Jul 16, 2009 16:45

Post by ingeborgsk »

Jeg gleder meg til at Rand dør. Helt seriøst =) Men vi vet ikke om han kommer til å dø heller...

Først av alt, siden det er spennende å lese reaksjonene. Lurer på hvordan konene hans vil reagere, og alle andre i verdenen. Litt depresjon må en god bok ha. Og så litt fordi jeg ikke tåler trynet hans :twisted:
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

ingeborgsk wrote:Jeg gleder meg til at Rand dør. Helt seriøst =) Men vi vet ikke om han kommer til å dø heller...

Først av alt, siden det er spennende å lese reaksjonene. Lurer på hvordan konene hans vil reagere, og alle andre i verdenen. Litt depresjon må en god bok ha. Og så litt fordi jeg ikke tåler trynet hans :twisted:
Hvordan kan du ikke tåle trynet på hovedkarakteren i en bok, og fortsatt like boka. Jeg liker Rand, og det han tilfører boka, og handlingen, og håper ikke han dør, selv om jeg er redd det må skje...

Velkommen til forumet bør jeg vel også si, da jeg ikke har sett deg her før :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Shallis wrote:
ingeborgsk wrote:Jeg gleder meg til at Rand dør. Helt seriøst =) Men vi vet ikke om han kommer til å dø heller...

Først av alt, siden det er spennende å lese reaksjonene. Lurer på hvordan konene hans vil reagere, og alle andre i verdenen. Litt depresjon må en god bok ha. Og så litt fordi jeg ikke tåler trynet hans :twisted:
Hvordan kan du ikke tåle trynet på hovedkarakteren i en bok, og fortsatt like boka. Jeg liker Rand, og det han tilfører boka, og handlingen, og håper ikke han dør, selv om jeg er redd det må skje...

Velkommen til forumet bør jeg vel også si, da jeg ikke har sett deg her før :)
For min del håper jeg veldig at "han må dø for å leve" betyr at delen av Rand som er Lews Therin dør, sånn at han kan leve videre uten galskapen. Jeg er veldig fan av lykkelige slutter (hehe), men jeg er redd det ikke kommer til å ende helt sånn. Det ville blitt litt urealistisk hvis alt ble fryd og gammen med en gang.

Ellers gleder jeg meg veldigveldig til når (hvis) Moiraine blir reddet. Hun likte jeg godt. Kanskje fordi hun minner meg sånn om de første bøkene. Håper Elayne og brødrene snart får vite at more deres lever også.
Og nå holdt jeg på å glemme Egwene! Det blir spennende å lese mer om hennes kamp mot Elaida.
Lan!! Hva skjer med ham?

Dette ble litt rotete gitt.

Edit: haha, glemte at jeg har skrevet her før. Så ble litt av det samme.
lolzi
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Tenker du på reaksjonene til Jordans kone, og andre virkelige mennesker? Ganske sikker på at kona vet akkurat hvordan boka ender (alt dette kom vel fram rett før han døde). Tror heller ikke dette vil gjøre så alt for stor skade for fans verden rundt. Blir enda mer episk, flott det :)
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Post Reply