Fremtiden til Tidshjulet
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Fremtiden til Tidshjulet
Nå som Robert Jordan definitivt ikke kommer til å skrive ferdig WoT, er det kanskje på tide å spekulere i hva som kommer til å skje med bl. andre "A Memory of Light" og den mystiske "Infinty of Heaven" serien som RJ planla å skrive etterpå han var ferdig. Tar jeg ikke feil v ar det også en prequel til i emning.
Hva tror folket kommer til å skje? Kommer Harriet, hans kone, til å skrive ferdig aMoL, eller vil WoT få samme skjebne som Dune-serien (d.v.s. at en tredje forfatter blir hentet inn for å skrive ferdig planene til RJ).
Spekuler i vei.
Hva tror folket kommer til å skje? Kommer Harriet, hans kone, til å skrive ferdig aMoL, eller vil WoT få samme skjebne som Dune-serien (d.v.s. at en tredje forfatter blir hentet inn for å skrive ferdig planene til RJ).
Spekuler i vei.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Harriet har jo i mange år vært hans redaktør, og Rj har selv ved flere annledninger sagt/skrevet at hun kommer til å fullføre den.
Personlig håper jeg at Harriet er den som skriver videre. Det blir mer riktig, synes jeg, enn at en tredjepersom som har lite eller ingen befatning med serien skal skrive ferdig.
Personlig håper jeg at Harriet er den som skriver videre. Det blir mer riktig, synes jeg, enn at en tredjepersom som har lite eller ingen befatning med serien skal skrive ferdig.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Pedron Naill
- Hengiven

Harriet er nok den mest sansynlige til å skrive videra, da hun har hjulet ham i mange år nå, men ikke forvent for mye mannen hennes døde nettopp da, så det tar nok en stund enda før vi får vite noe mer. 
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Som Pedron sier, vi trenger ikke forvente noe med det første. Men det kunne vi ikke gjort uansett.
Men, vi vet jo alle hvordan serien hadde kommet til å ende, grovt sett, og for min del så hadde det vært en fin tanke om det ble en ufullført legende. De virkelige legendene slutter jo for tidlig.
Men, vi vet jo alle hvordan serien hadde kommet til å ende, grovt sett, og for min del så hadde det vært en fin tanke om det ble en ufullført legende. De virkelige legendene slutter jo for tidlig.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Pedron Naill
- Hengiven

det er sant det *henge med hode* men det hadde vert fint om jeg viste hvordan det gikk, til slutt liksom.Sauegjeteren wrote:Men, vi vet jo alle hvordan serien hadde kommet til å ende, grovt sett, og for min del så hadde det vært en fin tanke om det ble en ufullført legende. De virkelige legendene slutter jo for tidlig.
*mange
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Ikke si det, Brækar. Det gikk rykter for ikke så lenge siden om at prologen til aMoL skulle bli postet på Dragonmount ved jule/vårtider. Det kan enda hende at noe slikt skjer, selv om jeg egentlig har lite tro på det.
"Tor", WoT's forlag i USA, vil nok uansett prøve å få gitt ut boka så fort som mulig. Jeg ville heller ikke bli overrasket hvis en mindre kjent fantasyforfatter fikk retten til å skrive prequelen og/eller "Infinity of Heaven". Personlig håper jeg ikke dette skjer, da tidligere erfaringer med slike ordninger har ikke akuratt gitt kunstnerisk avkastning, dog den økonomiske har vært ekstrem.
Og penger styrer som kjent vår kapitalistiske verden.
"Tor", WoT's forlag i USA, vil nok uansett prøve å få gitt ut boka så fort som mulig. Jeg ville heller ikke bli overrasket hvis en mindre kjent fantasyforfatter fikk retten til å skrive prequelen og/eller "Infinity of Heaven". Personlig håper jeg ikke dette skjer, da tidligere erfaringer med slike ordninger har ikke akuratt gitt kunstnerisk avkastning, dog den økonomiske har vært ekstrem.
Og penger styrer som kjent vår kapitalistiske verden.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
På Wotmania står det at AMoL kommer til å bli fullført basert på RJs notater og diktater (lydbånd, som jeg forsto det). Det ville være et samarbeid mellom Harriet og andre skrivere.
Hvorvidt prequels og IoH publiseres gjenstår vel å se... Kommer vel litt an på hvordan AMoL blir mottatt og presset fra fansen. Vi får se.
Hvorvidt prequels og IoH publiseres gjenstår vel å se... Kommer vel litt an på hvordan AMoL blir mottatt og presset fra fansen. Vi får se.
Urban tilværelse
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
Siri Sedai
- Den Eldste

Tror nok det vil ta sin tid.
Må være utrolig vanskelig å ta opp tråden etter andre på den måten selv om handlingen er skissert. Så er det bare å håpe at hun får det til og ikke gir opp.
Selv er jeg svært nyskjerrig på hvor langt han egentlig var kommet. De kunne jo delt boken i to og utgitt det som allerede er ferdig slik at vi fikk en trøst.
Siden det tok to og en halv time å fortelle handlingen på det som var igjen, så må det jo være litt.
Må være utrolig vanskelig å ta opp tråden etter andre på den måten selv om handlingen er skissert. Så er det bare å håpe at hun får det til og ikke gir opp.
Selv er jeg svært nyskjerrig på hvor langt han egentlig var kommet. De kunne jo delt boken i to og utgitt det som allerede er ferdig slik at vi fikk en trøst.
Siden det tok to og en halv time å fortelle handlingen på det som var igjen, så må det jo være litt.
Harriet klarer nok å fullføre mesterverket. Hun har jo jobbet så mye sammen med Robert den siste tiden at hun har nok fått vite hvordan han så for seg avslutningen.
Men å dele opp boken i det som er ferdigskrevet nå, og en avsluttende del senere tror jeg ikke er noen løsning. Robert så for seg EN bok uansett lengde. Det ønsket bør han få oppfylt syns jeg.
Men å dele opp boken i det som er ferdigskrevet nå, og en avsluttende del senere tror jeg ikke er noen løsning. Robert så for seg EN bok uansett lengde. Det ønsket bør han få oppfylt syns jeg.
Håper bare ho ikke blir presset til det jeg. Jeg blir sint på de hvis de forhaster det ass... Det kan du jo bare ikke gjøre i en sånn situasjon. Det er jo vanskelig nok å fullføre ALENE noe mannen din har etterlatt seg etter døden liksom.
Harriet skrev jo inne på bloggen på Dragonmount innimellom hun også. Så vi får kanskje vite det hvis hun føler forlaget presser på. I så fall så foreslår jeg at vi sender klage til forlaget
Ypper ikke med ei enke som forsøker å gjøre ferdig hva mannen sin begynte med altså... Det er noe for nært, og tungt med å fullføre noe sånt til at man skal presse på ho.
Jeg tror slutten blir bra jeg. Harriet er den eneste som virkelig kan fullføre den serien nå, om det først skal gjøres.
Harriet skrev jo inne på bloggen på Dragonmount innimellom hun også. Så vi får kanskje vite det hvis hun føler forlaget presser på. I så fall så foreslår jeg at vi sender klage til forlaget
Ypper ikke med ei enke som forsøker å gjøre ferdig hva mannen sin begynte med altså... Det er noe for nært, og tungt med å fullføre noe sånt til at man skal presse på ho.
Jeg tror slutten blir bra jeg. Harriet er den eneste som virkelig kan fullføre den serien nå, om det først skal gjøres.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Håper virkelig ikke Harriet fullfører serien. Hun gjorde ingen god jobb med bøkene. Egentlig håper jeg jo Harriet gjør det for RJ. Jepp, aner ikke hva jeg håper.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Slutten på boka var jau det fyrste RJ kom på då. Resten fant han på i ettertid. Så ein eller annan stad må det finnas ein beskrivelse, eller så har han fortald det.
Eg tippar det blir til at ein halvkjend fantasy-forfattar avsluttar serien, i samarbeid med Harriet. Blir nok best slik og, sidan det ikkje er sikkert at det ligg for Harriet å skriva noko større verk.
Eg tippar det blir til at ein halvkjend fantasy-forfattar avsluttar serien, i samarbeid med Harriet. Blir nok best slik og, sidan det ikkje er sikkert at det ligg for Harriet å skriva noko større verk.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere