Latter på Jordans bekostning

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Morten
Oversetter
Oversetter
Posts: 402
Joined: Sat May 28, 2005 13:08
Contact:

Latter på Jordans bekostning

Post by Morten »

Mulig dette har vært nevnt før her i forumet, men HER er en av bloggene til den britiske sf-forfatteren Adam Roberts. For et par år siden begynte han å ta for seg alle WoT-bøkene i en serie ganske spydige anmeldelser som har gitt i hvert fall meg mang en god latter. Jeg må si at han ofte tar bøkene på kornet.

Anmeldelsene begynner her:

http://punkadiddle.blogspot.com/2010/03 ... ye-of.html

... og resten finner man ved å gå fremover i menyen til høyre. Anmeldelsene blir morsommere etter hvert som han kommer lenger ut i serien.
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Jeg har lest noen av dem tidligere. Lo mye, selv om jeg fremdeles elsker WoT. Med mindre man mangler selvironi (på bøkenes vegne), er dette noe for alle WoT lesere. :)
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Post by Lothar »

Jeg har inntrykk av at bøker i fantasysjangeren har spesielt lett for å få kritikk for å ligne på bøker i samme sjanger. Er ikke likhetene akkurat det som definerer sjangeren?

Ærlig talt, krimbøker. Hva er de store forskjellene fra bok til bok? Skurken og veien mot løsningen/klimaks. Fantasy er ikke noen versting. Jeg leser ikke så mange andre sjangere, men jeg tror vi finner det samme innen all skjønnlitteratur. Drama, spenning, romantikk, hva som helst. "Alt" er skrevet fra før. Så og si hver gang jeg åpner en ny bok er historien den samme, bare skrevet på en annen måte.

Eller hva?
Post Reply