Yndlingskarakter?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Yndlingskarakter?

Post by Ceres »

Vel... Hva er deres yndlingskarakter?

(For mange til å lage en pull.)
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Det er vanskelig å komme utenom Rand. Det er helt klart hans kapitler jeg gleder meg mest til og Rands fravær er en ab hovedårsakene til at CoT var såpass dårlig (i mine øyne).

På en sterk andreplass kommer Mat. Det er utrolig morsomt å lese om hans forhold til Tuon og ikke minst hvordan han oppdrar Olver. Trekker alltid på smilebåndet når Mat tenker at han må finne denne "onkelen" som lærer ham den "skandaløse" oppførselen overfor kvinner. Mat har en herlig mangel på selvinnsikt for å si det slik! :wink:

The Wonder girls er så like at det er vanskelig å plukke ut en favoritt. Alle tre ser ned nesen og har en utrolig evne til å irritere. Det er jo svært liten variasjon mellom de kvinnelige karakterene og Elaine og Egwene har jeg alltid blandet sammen. Tre kvinnekarakterer som skiller seg litt fra massen er Lanfair, Verin og Moraine som alle tre deler førsteplassen blant de kvinnelige favorittene.
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

hoho

Post by ludde »

Hmmmmm...... ja en poll kan bli litt vanskelig her gitt :)

Jeg må si at jeg er enig med Treveler. Rand er det jeg gleder meg mest til å lese om. Bortsett fra nå kanskje. Er også veldig interessert i å få vite om hva Galad og co gjør videre. Det er kanskje det som opptar min fantasi for øyeblikket. Men alt i alt blir det Rand som jeg alltid har gledet meg til. Litt interessert i at floken med Perrin og Faile snart skal bli løst. For nå begynner ting å skje. Bout time. Matt har vært litt kjedelig når han kom til Ebou Dar, men nå er han borte fra den heksa Tyelin så nå kan ting begynne å skje.

Når det gjelder kvinnfolket så har jeg aldri hatt en favoritt. I det ene øyeblikket er den mest interessant og i det andre øyeblikket er de mer. Men akkurat nå gleder jeg meg mest til å lese om Egwene. Og HÅPER så inndelig at Moraine kommer inn i bildet snart. Elayne og den idiotiske tronen må da snart ta slutt. Har ikke en gang forstått hvordan det foregår. Skal alle husen stille seg bak henne så er ting avgjort. Eller må hun ha flest hus bak seg når "avstemmingen" foregår??
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Hehe... ja det er innfløkte greier!

Jeg også er selvfølgelig glad i Rand, Perrin og Mat, men karakteren jeg liker best er Lan. :D Av jentene begynte jeg med å like Egwene, men det går jo stadig mer mot Nynaeve da.... Elayne har jeg aldri likt noe særlig spesielt. Helt ok. Og Siuan da, hun er stilig!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

trenger vel ikke å skrive at min yndling er perrin?? :wink: hehe, også Faile da... + Mat og Lan og Uno. :D

liker heller ikke Elayne no særlig, og er svært lei av kapitlene fra slottet i Caemlyn. *riste på hodet* men nynaeve og egwene liker jeg stadig da... har vel strengt tatt ikke likt Min no særlig heller... veit ikke hvorfor da, men... :?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Rand ruuler, men hurin er også veldig bra!!

Av kvinnfolkene liker jeg aviendha, hun er en skikkelig kriger, og skikkelig sta, artig når hun blir sint!!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe :P , ja vi liker tøffe jenter, gjør vi ikke?? hehe.. :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Vær så snill men ikke drep meg nå... De kapittlene med Rand er de jeg som regel ser minst frem til... Men så er jeg ofte sånn også da, når de kommer til hovedpersoner, av en eller annen merkelig grunn... :?

Har alltid likt Lan veldig godt, er vel favoritten han, men Matt og Nynaeve kommer like etter, og kanskje Moraine også. Og kanksje Gaul, hehe alltid llikt han jeg (og Perrin da...men nå skal jeg stoppe).
Ofte følt jeg er den eneste som liker Nynaeve, men håper og tror at slik er det egentlig ikke.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Nynaeve-fan her i hvertfall. :lol:
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Det er jo en egen Nynaeve fan club da så du er ikke alene! :wink:

http://home.wanadoo.nl/nynaeve/nynaeve.html
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

:D
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe.. nei du er så definitivt ikke aleine... er vel medlem på den siden jeg også tror jeg :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Hehe er så glad når jeg tar feil :lol: (selv om jeg ikke trode det var mulig at bare jeg skulle like henne)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe... kjenner til følelsen... :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Var selv stor fan av Nynaeve helt til hun begynte å gi etter for Egwene. Det var en av de episodene som virket litt unaturlig for meg, litt "out of character" for å si det slik.

I begynnelsen så var hun lederen blant "vidunderjentene", sterkest i kraften blant AS`ene og den med størst talent innen healing. Nå har Egwene tatt over lederrollen, samt det har dukket opp flere som er sterkere enn hun i kraften. I tillegg har det dukket opp en med større talent for healing. Nynaeve er ikke lengre spesiell på noen måte! Litt synd i grunn! :shock:
Post Reply