Spill spillet!

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Guest

Spill spillet!

Post by Guest »

Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Jeg har det spillet, men har ikke hatt noe tid til å prøve det ut. Er det mange som fortsatt spiller det, er ganske gammelt. Hva er det spillet handler om, er det direkte fra bøkene eller er det noe helt annet?

Velkommen til siden vår forresten Lews :)
Iceman™
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 13
Joined: Sat May 07, 2005 17:16
Location: Brøttum

Post by Iceman™ »

Eivind wrote: Hva er det spillet handler om, er det direkte fra bøkene eller er det noe helt annet?
Etter det jeg har hørt er du en Aes Sedai som har et sideoppdrag fra Moiraine i sammenheng med å hjelpe Rand eller noe sånt.
As the plow breaks the earth shall he break the lives of men, and all that was shall be consumed in the fire of his eyes. The trumpets of war shall sound at his footsteps, the ravens feed at his voice, and he shall wear the crown of swords.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det eneste jeg har hørt om det, er at det er temmelig dårlig... :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Guest

Post by Guest »

Spillet ble kåret til det beste og mest undervurderte i 99, så spillet er veldig bra det. Det er jo et first-person-shooter med MYE mer strategi, siden det er 40 ulike ter'angrealer og noen virker mot hverandre osv så blir det en del heftige dueller. Pluss at du har et strategisk element i en slags capture-the-flag variant der man bruker minions som Trolloker og div feller for å forsvare borgen sin.

Næ, det er satt til lenge før Moiraine og Rand.
Du spiller en Aes Sedai som har en sperre ala Nynaeve, som gjør at hun må bruke Ter'angrealer. Så viser det seg at hun er blitt "shieldet" fra the true source med en annen ter'angreal egentlig. Det er en sidegreie i spillet som gjør at Ishamael, en Padan Fain-aktig type og en innbitt Children of The Light Commander også bruker ter'angrealer for å drepe deg.
Hovedhistorien er at Ishamael prøver å befri den mørkeste ved å samle alle seglene til fengselet hans og Shadar Logoth faksjonen og Children of The Light har egne agendaer med dem. Du skal drepe hele gjengen og samle seglene slik at den mørkeste kan holdes forseglet.

Er en del som spiller det enda, men det er vel bare de beste i verden som holder på enda og det er nok verdens beste og mest sammensveisede spill-community, så det er vel verdt å prøve ut. De har holdt utrolig liv i spillet etter at Legend ga seg med å opprettholde det, så det er klanene som lager nye maps, anti-cheat programmer og holder serverne.
Bare å prøve det ut, alle ønskes velkommen.

Jo, takk for det, måtte jo stikke innom når jeg så at det var kommet et norsk Wheel Of Time nettsted! Lykke til!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Er det fortsatt mulig å få tak i spillet da? :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Hvis du leter på de riktige stedene så ;)
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Du kan sikkert kjøpe mitt eksemplar, brukar det aldri... :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lews Therin Telamon
Soldat
Soldat
Posts: 57
Joined: Sat May 21, 2005 21:59

Post by Lews Therin Telamon »

Litt uvisst, sjekk amazon, play eller ebay for eksempel.
Eller hvis det teller som abandonware nå, så er det vel bare å laste det ned! Bør prøves!
- In the Light - LTT
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Tja abandonware..

Tror ikke det tar så kort tid for noe å bli abandonware, uansett hvor stor en kommersiell flopp den var. Imidlertid kan det jo hende at Firmaet som lagde spillet har gått bankerott. Kan det skje med 3DO, kan det skje med hvem som helst.. :cry:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lews Therin Telamon
Soldat
Soldat
Posts: 57
Joined: Sat May 21, 2005 21:59

Post by Lews Therin Telamon »

Jeg vet i allefall at spill fra 1995 er abandonware og det er jo bare 4 år tidligere. Legend Entertainment har for lengst sluttet med WoT i allefall, siste kontakt med teamet var vel med Glen og han virket det som hadde akseptert at Klanene forlengst hadde gjort spillet til sitt domene (selv om de ser på ham med stor respekt, og antageligvis har gjort ting som WoTsecure og fått noe tips med modding og mutators av ham).

En stor del av de mest spilte mapsene og som sagt WoTsecure og purebale mutatorene er gjort av Klanene, og det finnes bare klanservere, ikke lenger noen offisielle Legend servere, det er noen år siden de var oppe.

Dessverre drar spill som WoW stadig flere spillere vekk fra WoT.
På den positive siden, så utvikler noen av de dyktigste fra klanene en WoT modifisering til Unreal Tournament 2003 eller noe slikt, og den ser bra ut.

Klanene har nok for lengst passert utviklerne i kunnskap om spillet, så det er ikke utenkelig at det er abandonware nå.

Men nok om det, begynn å spill!
- In the Light - LTT
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Jeg kjøpte spillet på QXL, og d var helt ubrukt. han fyren som solgte d sa at han hadde mange av dem, så for de som vil ha d kan de skjekke der. han tar rundt 200,- for spillet.

Personlig ble jeg litt skuffet da jeg begynnte å spille, det var liksom så anneledes en d jeg hadde sett for meg i bøkene. men har tenkt å komme litt mer inn i spillet og se om d blir litt mer morsomt da.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Har begynt å spille spillet på nytt!! Ekstremt vanskelig, men jeg har kommet lenger enn jeg gjorde på den gamle datan min. Har kommet dit du er i Tårnet og skal ned i kjelleren for å finne noe!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Har kommet dit du skal drepe ei dame nå, og når du har gjort d så skal man drepe en Skygger, og da når han dauer klikker hele spillet, har prøvd tre ganger nå, og d skjer hver gang!!!!!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Har du patchet spillet? Vet det er oppdateringer til det, kan jo hende det du opplevde var en av bugsa ;)
Locked