Wot-kart

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Terje wrote:Jeg har lagra det på harddisken, og skulle gjerne ha lasta det opp og posta det, men bildet er 2030kb stort, og imageshack tar ikke bilder større enn 1024kb...
Endre formatet til .jpg om det ikke er det. Hvis ikke så må du bare gjøre det adskillig mindre :lol:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Liker ikke .jpg, er et stygt, fælt bildeformat. Dessuten lurer jeg på om det kanskjer er .jpg fra før.

Har det ikke på denne datamaskina; skal se om jeg får kikka på det hvis jeg slår på den stasjonære igjen i den nærmeste framtid.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Terje wrote:Liker ikke .jpg, er et stygt, fælt bildeformat. Dessuten lurer jeg på om det kanskjer er .jpg fra før.

Har det ikke på denne datamaskina; skal se om jeg får kikka på det hvis jeg slår på den stasjonære igjen i den nærmeste framtid.
Er det? Hvordan da?

Uansett så kunne du kanskje fått det inn på den måten.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Mener å huske at det allerede er .jpg, dessverre. Jeg har noen ideer om hvordan jeg kan få lasta det opp ellers, på en særdeles tungvindt måte, men jeg har ikke anledning til å se på det før jeg kommer meg til den stasjonære PCen min. Hvilket bare er fire meter, men... :P

Uansett, jpg er et ekkelt format fordi ikke bevarer overganger mellom farger like klart som f.eks. png eller gif gjør. Det har naturligvis andre fordeler, men personlig foretrekker jeg png.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

JPG fungerer fint til fotografi, men for bilete der det er relativt store flater med same farge, slik som skjermskot og kart, er PNG klart å foretrekke.

Terje: Om du kjem so langt som til å skru på den stasjonære, so kan du laste det opp til ei av desse sidene, om du ikkje finn nokon annan måte. Eg kan eventuelt komprimere det litt meir og leggje det på ein meir hendig stad etterpå.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Terje wrote:Uansett, jpg er et ekkelt format fordi ikke bevarer overganger mellom farger like klart som f.eks. png eller gif gjør. Det har naturligvis andre fordeler, men personlig foretrekker jeg png.
Yes, GIF, som har hele 256 farger, er veldig bra til å bevare fargeoverganger :P
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Takk, Torbjørn! :D

Og Eivind, ja da, ja da. Gjør narr av den stakkars jævelen som har blitt ødelagt av overdreven omgang med såkalte pixelkunstnere. :P

For å spesifisere: For bilder laga i MS Paint eller lignende, er gif bedre enn jpg. For nøyd nå? ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
biggan
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Sun Jun 25, 2006 20:15

Post by biggan »

Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Hvor stort land er egentlig Tar Valon?
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Tar valon er vel navet på byen er det ikke..
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Hvilket land ligger Tar Valon i da?
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Tror det ligger i områder som ingen land legger krav på, siden de ikke er så keene på å kose så mye med Aes Sedaiene xP
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Rent geografisk vil jeg tro det ligger rundt grensen av nordre Cairhien og Nordre Andor?
Men Tar Valon er en selvstendig by med egne lover etc. Ett land bestående av en by om du vil.
Post Reply