Når kommer den 11 boka ut på norsk?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

:evil: Svarte bølge!!!! Begynner å bli lei utsettelser!
Pain is just weakness leaving the body
fei
Soldat
Soldat
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Jeg har en svoger som jobber i forlaget. Han sa den kom den 20 januar.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Noen som har sett boka i butikken enda?

Det har ikke jeg nemlig :(
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Har ikke sett den i butikken, men du finner den ihvertfall her og her
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Det skal vel være i dag den kommer, så da kommer den vel mange steder over helga.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Da blir det bursdagsgave fra meg til meg da :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Den andre linken skulle ha vært til Haugenbok, men noe feil i klipp og lim prossesen :p Dere finner nok ut av det uansett.
rand al'thore
Soldat
Soldat
Posts: 50
Joined: Tue Apr 25, 2006 16:48
Location: sørlandet

Post by rand al'thore »

:cry: hvorfor skal alltid biblioteket få bøkene så mye senere enn butikkene :cry:
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Tja... Kanskje fordi bibliotekene kjøper bøkene i butikken? Og damen som bestiller dem er ufattelig treig? (Dette er et problem jeg kjenner til)
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Kanskje fordi forfattere trenger lønn de også, og nye bøker bør kjøpes i bokhandelen?
rand al'thore
Soldat
Soldat
Posts: 50
Joined: Tue Apr 25, 2006 16:48
Location: sørlandet

Post by rand al'thore »

de bestiller gjennom bibliotek sentralen, pleier ofte å te en til flere uker
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Kjetil wrote:Kanskje fordi forfattere trenger lønn de også, og nye bøker bør kjøpes i bokhandelen?
John Scalzi har sagt at han vil heller at folk skal lese bøkene hans, og bryr seg ikke om det skjer via biblioteket. Jeg tror generer større salg av en forfatter hvis du leser noe av ham som du synes er bra, for så å kjøpe mer.

Men mest ønskelig er det selvsagt at folk kjøper bøkene. Og aller helst hardcover, Signed Limited Edition 8)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

John Scalzi har sagt at han vil heller at folk skal lese bøkene hans, og bryr seg ikke om det skjer via biblioteket. Jeg tror generer større salg av en forfatter hvis du leser noe av ham som du synes er bra, for så å kjøpe mer.
Som gjør det enda vanskeligere for debutanter. Og hva John Scalzi mener, som har utgitt rundt ett dusin bøker, og mest sannsynlig har råd til smør på brødskiva, er lite interessant.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Kjetil wrote:
John Scalzi har sagt at han vil heller at folk skal lese bøkene hans, og bryr seg ikke om det skjer via biblioteket. Jeg tror generer større salg av en forfatter hvis du leser noe av ham som du synes er bra, for så å kjøpe mer.
Som gjør det enda vanskeligere for debutanter. Og hva John Scalzi mener, som har utgitt rundt ett dusin bøker, og mest sannsynlig har råd til smør på brødskiva, er lite interessant.
Så du mener at RJ har så mye mindre penger enn John Scalzi? Jeg tror forresten ikke at debutanter har så mye mot å bli lest på biblioteket. Hvis boka får gode anmeldelser kommer leserne til å kjøpe den neste boka.

Hvis jeg leser ei god bok på biblioteket, kjøper jeg meg boka etterpå. Dessuten er jeg av den formening at bøker er best når de er dine. Da slipper man tidspresset...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Nei, der snakket jeg generelt, med vekt på debutanter. Drømmens Kniv derimot, er en av veldig få fantasyutgivelser oversatt til norsk, og det er også et prosjekt verdig å støtte.

Har forøvrig liten tro på at du kjøper de fleste gode bøker du leser på biblioteket, om du låner mye der.
Post Reply