Bør rangsystemet redigeres?

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Bør rangsystemet redigeres?

Ja
9
50%
Nei
9
50%
 
Total votes: 18

Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Neivel, men hvis det i f.eks. blir laget film av WoT kommer det til å komme mange nye medlemmer, tør jeg påstå. Ellers så har vel forumer en tendens til å vokse ettersom de lever lengre?
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Kjetil tenker vel på antall aktive brukere. Det er en del som var aktive før, som ikke lenger er det.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Stemmer det ja, de som aldri poster, eller de som har sluttet, er av liten verdi.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Joda, skjønte det, men det antallet burde vel også vokse etterhvert, innbiller jeg meg. Men kanskje jeg bare er liten og dum :P

Men tilbake til selve rangsystemet, jeg synes det burde gå litt saktere å stige i rekkene.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Wolfbrother wrote:Hvis småprat-delen ikke telles kan det jo hende at kvaliteten synker enda mer, og at vi får mye mer spamming.
Ser ikke helt logikken her... At småprat-delen ikke telles på rangen vil jo ikke på noen måte føre til at kvalitetsinnlegg blir borte fra småprat. Det vi evt vil kunne redusere er antall innlegg skrevet mer eller mindre bare for å skrive. Er det faktisk noen som skriver et interessant innlegg bare for å heve rangen sin :P?
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Rangkulesystemet er dels til for å oppmuntre brukere til å skrive innlegg og berike forumet, derfor har vi passet på å ikke lage for store trinn for eksempel novise, slik at de ønsker å fortsette. Nå har vi justert gradene mange ganger, -ikke nå i det siste, men i takt med aktiviteten. Kanskje er det på tide å heve det generelt, eller gjøre det hardere for "jyplinger" å stige raskt. Teknikken vi av og til brukte (da vi hadde stålkontroll :P) var å luke ut mange av innleggene ettersom det ofte er mye skvip som må til for å skrive hyppig på kort tid.

Småprat-delen har uten tvil vært bærebjelken i forumet, på godt og vondt. En del av skylden for det kan nok vi ta. Nå ser det ikke ut til at vi får til at ikke småprat skal telle på antall innlegg, men vi kan sette ut tiltak for å forsøke å vekke interessen for den WoT-faglige delen.

Dessuten har både jeg og Eivind dimmitert ( idag!), så forhåpentligvis blir det noe mer kontroll og sensur fremover (les:slettefest).
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Faile wrote:Er for en oppjustering av krava. Er vel gjort et par ganger tidligere, og er bare naturlig ettersom forumet blir større, og har hatt lengre levetid.

Ja, kravene kunne godt bil høynet. Men hadde det ikke vært en ide at den var en tidsbegrensning på rangene? Slik at man måtte har vært medlem på forumet en viss tid før man kunne stige til neste rang. Rangsystemet bør absolutt beholdes, det gir nye brukere en god peil på hvem som er aktive og kan litt, og hvem som ikke er det. det finnes jo noen untak slik som Sinsera og Brækar.


Terje wrote: En innvending mot dette siste, er naturligvis at også Småprat-poster av og til er ganske gode. Men stenger du et uendelig antall aper inne med et uendelig antall skrivemaskiner i alle evighet, så kommer de av og til til å produsere et Shakespeare-stykke. :P
Husk at du sansynligvis har mer hår enn både meg og alle jentene, så det er nok du som kommer nermest apestempelet (men det må inrømmes at de gode postene ofte kommer fra deg.)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Jeg vet at dette ikke gjelder temaet, men kan en moderator fjerne alle medlemmer som ikke er innpå i det helle tatt og ikke har postet en shit!!??
Bare sånn at vi får fjernet dem :P (hvis det går an)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Det går an å slette medlemmer, men dette kommer ikke til å bli gjort. Bare spambrukere blir slettet. Folk kan komme tilbake etter å ha vært borte i lengre tid og andre er bare ikke så aktive postere. Det er derfor helt uaktuelt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Hva skjer med ranken til Lotta :lol:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Da jeg først meldte meg inn her på forumet for over et år siden, var jeg grønn av misunnelse på alle som hadde så fine ranker. Jeg bestemte meg derfor for at jeg skulle bli "Kaptein-general" ("general" burde vel strengt tatt ikke være med stor bokstav) da jeg fikk nok poster (og det skader vel ikke å være moderator heller. Kan jo strengt tatt ikke være den eneste mod'en som ikke har egen tittel :P ).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Tenke seg noe tristere enn å måtte gi seg sin egen tittel :)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Kjetil wrote:Tenke seg noe tristere enn å måtte gi seg sin egen tittel :)
:lol:

Jeg kan tenke med utallige ting som er tristere enn det. :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Åh? Hva da? Kjønnslemlestelse?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Blandt annet :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Locked