Hvilken bok liker du best?

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvilken bok liker du best?

Verdens Øye
20
34%
Den Store Jakten
6
10%
Den Gjenfødte Dragen
3
5%
Skyggen Stiger
6
10%
Himmelens Flammer
3
5%
Kaosets Herre
12
20%
Sverdkronen
1
2%
Dolkenes Vei
0
No votes
Vinterens Hjerte
4
7%
Skumringens Korsvei
0
No votes
Knife of Dreams
4
7%
 
Total votes: 59

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Uff, har ikke lest WoT siden sommeren mellom 2. og 3.klasse på vgs jeg heller, og det begynner å bli 2,5 år siden... :(


Men den er så jækla lang, så gjenlesning kan bli vanskelig. Tenker jeg venter med det til jeg har funnet hardcoverversjonene av Verdens Øye og Den Store Jakten...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Dere må se til å få lagt til KoD til pollen deres admins! Jeg for en vil flytte en stemme... :)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Ceres wrote:Dere må se til å få lagt til KoD til pollen deres admins! Jeg for en vil flytte en stemme... :)
Da har jeg lagt den til, men tviler på at det går an å endre stemmen sin... Eivind kan sikkert si mer om den saken...
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Et kjapt søk viste at det ikke er noen som har laget en slik funksjonalitet. Så da får vi leve med det.

Men vi kunne jo lagd ny poll etter at en ny bok kommer ut?
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Da har jeg slettet den gamle pollen, og laget en ny med Knife of Dreams som et av valgene. Håper alle nye og gamle brukere tar seg tid til å avgi sin dyrebare stemme. (Tenk deg nøye om, det går ikke an å endre før bok 12 kommer ut ;))[/i]
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

Post by Fantasy Freak »

Jeg er ca halvveis i bok 3 å synes den er desidert best til nå. :D

Stikker å leser jeg...
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jeg gadd ikke lese hva alle mente (dårlig tid), men jeg liker tEotW best. Jeg stemte på den, og det av mange grunner. Selv synes jeg ikke at boken er treig i starten. Har lest den nye prologen tror den het noe som "ravner". Det var helt seriøst det dårligste jeg noen ganger har lest av en forfatter. Den orginale er derimot noe av det mest geniale jeg har lest. Det eneste jeg ikke helt liker er... Nope, jeg liker alt i hele boken :wink:.
Jeg klarer ikke forstå at noen klager over starten, han har klart den rimelig bra synes jeg. Kapittelet vinternatt er rå bra :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

jeg liker også tEotW best, til nå... men er ikke 100% ferdig med KoD ennå, så skal vente med å stemme til da... :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Hmmmm.. Vet ikke helt hva jeg skal stemme jeg.. Tror nok jeg venter litt med stemmen min til jeg har lest noen flere bøker!
Men hittil vil jeg kanskje plassere tDR på toppen?!?!? (Eller kanskje tGH :? )
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Får teotw i posten i mårra. Hater bokklubben.no fordi de er så jævli treige!

gleder meg sykt :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Enten TGH, LoC, eller WH. Elsker alle sammen, og er knapt i stand til å bestemme meg, men WH ligger en hårsbredd bak de andre. TGH klarer imidlertid å stikke til seg seieren, siden a) jeg husker bedre nøyaktig hva som skjer i den (det må da telle for noe?), b) den inneholder seriens kanskje lengste reiser (alltid et pluss; jeg la engang merke til for noen år siden at de fleste fantasyromaner ofte fortoner seg som en slags reisebeskrivelser - og her er TGH helt i toppen), og c) LoC har noe fantastiske scener (Rand gjenforenes med Min, samtaler med Herid Fel, omgang med Maidens, det som såvidt jeg husker var den siste interaksjonen mellom Rand og de to andre - i alle fall Perrin, og en god del flere), men TGH overgår den likevel (Dark Prophecy, Verins komme, jakten på Fain, møtet med Thom, møtet med Erith, Rands opphold i Cairhien, Egwene og Nynaeves møte med Tårnet og Elayne, mange andre, og sist, men ikke minst - snarere tvert i mot - Ingtar's Last Stand. Ubetalelig.). Uansett hvor mye jeg liker LoC, så tipper vekta mot TGH.

Så det må nok bli TGH. Gøy med eliminasjonsmetoden, eller hva? :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Vel - stemte tidligere på LoC, syntes den var super - liksom siste boka med høyeste standard. Men nå - etter KoD - har jeg forandret stemmen min. Friskt i minne... etc etc... Lett påvirkelig tror jeg. Men den var super da! Likte den utrolig godt.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Tror jeg syntes at teotw er litt bedre en loc, men er ikke sikker. leser teotw nå, og det har nok litt å si.

Første gang jeg leser tidshjulet på engelsk :D
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Jeg syns tRotW er den beste boka til nå...(Skal begynne på Vinterens hjerte nå, men må få boka fra bibloteket først.... :cry: :D )

Elsker tEotW.. Digger tvillingelvene og folka der....hehe 8)
Lews
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Dec 29, 2005 20:29
Location: Klepp, Rogaland

Post by Lews »

hehe, første gang jeg skriver på dette forumet...oppdaget det for en uke siden...

men back to buisness
Jeg syntes at EotW er den beste, og tGH er like god
Jeg liker når hovedpersonene begynner som "vanlige dødelige" og oppdager hvem de er og hva de kan gjøre litt etter litt...
Leser KoD nå, og synes den er god
Spoiler
men synes det er litt lite Rand, og mye fokusering på de andre, men det er en bra bok :)
"Actually Lan is the Dragon Reborn, but he's part of a 'Victims Protection Unit' and had to go undercover...!"
Post Reply