The Gathering Storm - NÅ MED EKSTRA GRUSOMME SPOILERE!

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Har vært på biblioteket nå og bedt de hold av boka til meg med en gang de har den :D:D:D:D Noen som hvet når den kommer ut på norsk?
“Schemes within schemes. The Great Serpent is a good sign for you Aes Sedai, I think. Someday you may swallow yourselves by accident.”
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nope, har sendt to mail til Tiden, men begge er ubesvart.
Anouar
Soldat
Soldat
Posts: 38
Joined: Fri Feb 27, 2009 16:22
Location: Elverum

Post by Anouar »

Ceres wrote:Jeg var innom en butikk på Elverum i dag for å bestille boka. Vet dere hva hun sa? Boka har allerede kommet fra forlaget, ja... vi fikk inn en i går til en kunde... Jeg kan bestille en til deg også? Men det vil jo ta ei ukes tid, da.
Å nei.. da må jeg dra meg til Oslo for å kjøpe den jeg også.. :cry:
"Mmm. Jeg liker melonpunsj."
- Min
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Da var den bestilt på capris.no, og vil være her før helga... Sweet..
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Har boka i min hule hånd, men måtte finne meg i bli avspist med en amerikansk utgave, da Orbit visst nok hadde "trykt opp for få bøker" eller noe slikt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg har i ettermiddag trålet elverum på leit etter bokbutikker. Det er hele 2 stk. Ingen av dem hadde boka - "vi fører ikke engelske bøker".

Jaja. Jeg bør vente til helga uansett. Kommer med dette notatet ikke inn på dette forumet igjen før jeg har lest boka!

God lesing, alle sammen!
Urban tilværelse
Anouar
Soldat
Soldat
Posts: 38
Joined: Fri Feb 27, 2009 16:22
Location: Elverum

Post by Anouar »

Jeg har gjort akkurat det samme idag i Elverum, og fått akkurat samme svar. Den bokhandelen som mest sannsynlig hadde kunnet ta den inn ble lagt ned i fjor tror jeg. :(

Endte med å ekspressbestille fra Amazon.co.uk. 8)
"Mmm. Jeg liker melonpunsj."
- Min
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Min bestilling på Amazon står at den skal komme frem mellom 02.10 og 09.10. Tror dere dette står fra den gamle utgivelsesdatoen, før den ble "fremskyndet" og at den kommer i posten de nærmeste dagene, eller må jeg vente helt til 02.10 før jeg begynner å tenke på at den kommer...??

Skal snart koble meg helt ut jeg og, før jeg har lest boka ;)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Er halvveis gjennom boka. Kommer nok til å bli ferdig med i løpet av morgendagen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Shallis wrote:Min bestilling på Amazon står at den skal komme frem mellom 02.10 og 09.10. Tror dere dette står fra den gamle utgivelsesdatoen, før den ble "fremskyndet" og at den kommer i posten de nærmeste dagene, eller må jeg vente helt til 02.10 før jeg begynner å tenke på at den kommer...??

Skal snart koble meg helt ut jeg og, før jeg har lest boka ;)
Vi er jo i oktober nå, altså den 10. måneden, så i følge de talla burde du jo ha fått den.. Kanskje det heller skal være 2.11-9.11?
Manbearpig
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Asphyxiate wrote:
Shallis wrote:Min bestilling på Amazon står at den skal komme frem mellom 02.10 og 09.10. Tror dere dette står fra den gamle utgivelsesdatoen, før den ble "fremskyndet" og at den kommer i posten de nærmeste dagene, eller må jeg vente helt til 02.10 før jeg begynner å tenke på at den kommer...??

Skal snart koble meg helt ut jeg og, før jeg har lest boka ;)
Vi er jo i oktober nå, altså den 10. måneden, så i følge de talla burde du jo ha fått den.. Kanskje det heller skal være 2.11-9.11?
Korrekt..! Dingdingding... :lol:

:oops:
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ferdig!

Kommer tilbake med mer utfyllende kommentar på boka ved en senere anledning, men må si at ingen som likte de siste fem-seks bøkene kommer til å bli skuffa over the Gathering Storm.

Bortsett fra kapitlene med Matt; de er forferdelige.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

hoff, mine favorittkapitler var jo de med matt.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
farris
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Thu Oct 29, 2009 11:11

Heisann hoppsan

Post by farris »

Noen som vet om noe sted man kan få tak i the gathering storm i asker/oslo/drammen området ? bestilte for et par måneder siden på haugenbok.no men har ikke fått noe enda så tipper de er utsolgt. Så håper på tips for de av dere som har klart å skaffe seg et eksemplar :)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Outland i Østbanehallen eller på Paleet ved Nasjonalteateret bør ha flust med eksemplarer. Ellers er vel også boka å finne på Tanums butikker på Byporten og Paleet, og Arks butikk ved Stortinget.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply