Verdens Øye

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply

Hvor bra var Verdens Øye?

1
0
No votes
2
0
No votes
3
0
No votes
4
1
2%
5
0
No votes
6
4
7%
7
5
8%
8
6
10%
9
22
37%
10
22
37%
 
Total votes: 60

Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Verdens Øye

Post by Stefan »

Har akkurat begynt en ny gjennomlesning av Wheel of Time-serien, og siden vi har noen brukere som ikke har lest alle bøkene, tenkte jeg det passet bra å starte opp en EotW-tråd.

Det tok litt tid før jeg fikk helt tak i handlingen, men når jeg først ble hekta, så var den umulig å legge vekk. Boka blir bare bedre og bedre for hver gang jeg leser den og selv om Lord of Chaos er min favoritt hittil i serien, ligger ikke EotW langt bak.

Hva syntes dere om den første boka i WoT-serien?
Last edited by Stefan on Mon Oct 10, 2005 12:47, edited 1 time in total.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

EotW er jo den eneste boka jeg er helt ferdig med, så bare den jeg kan gi en stemme til, har ingen andre å smamenligne med da men det er kanksje like greit.

Det tok en stund før jeg kom skikkelig inni den, men det var også pga liten tid til lesing. Men da jeg hadde komt litt uti boka var det umulig å legge den vekk.
Ga boka en 8 jeg :)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Etter første gjennomlesning av serien var ikke teotw blant top 5 en gang hva favoritt bok gjelder. Men ved andre gjennomlesning steg den i kurs og er nå kanskje min favoritt i serien tett fulgt av LoC.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Treveler wrote:Etter første gjennomlesning av serien var ikke teotw blant top 5 en gang hva favoritt bok gjelder. Men ved andre gjennomlesning steg den i kurs og er nå kanskje min favoritt i serien tett fulgt av LoC.
Akkurat slik jeg har det også
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Jeg elsker den boka. Da jeg hadde lest den ferdig skjønte jeg at jeg måtte lese resten av serien. Så spennende var det.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Har bare bynnt på bok 2 da, å ikke kommet så langt der enda, men EotW var veldi bra! Å mange ganger så spennende at nesa sikkert traff boka! :lol: (Kan leve meg veldig inn historien..)

Etter den skjønte jeg også at jeg måtte lese resten også. Var litt skeptisk til å begynne på WoT, pga at jeg visste det var mange, tykke bøker, men det er ikke noe jeg angrer på nå nei!! :D
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Damien Frost wrote:Har bare bynnt på bok 2 da, å ikke kommet så langt der enda, men EotW var veldi bra! Å mange ganger så spennende at nesa sikkert traff boka! :lol: (Kan leve meg veldig inn historien..)

Etter den skjønte jeg også at jeg måtte lese resten også. Var litt skeptisk til å begynne på WoT, pga at jeg visste det var mange, tykke bøker, men det er ikke noe jeg angrer på nå nei!! :D
Velkommen til oss!

Håper du liker de andre bøkene også, du har mange gode bøker å se fram mot!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

den beste boka!! hehe
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er veldig enig i at den er best!! (dårlig oversettelse på norsk da) hadde prosjekt om den i 10ende, skreiv vell 40 sider eller noe sånt, har fordypt meg veldig i den boka ja!!! (trur læreren likte den og, han kav meg en 5+ og d var den beste karakteren)(men d skal vell RJ ha all æren for) (læreren minner veldig om RJ, han er litt rund og har helskjegg, og så har han vert i militæret i flere år!!!)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe, man liker sånne lærere!! jeg skreiv om NS og fikk 6er :D , tja ja.. det hadde vel kanskje no med den greia med å vise lærerene respekt igjen da.. :P hehe
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ga den en 9'er. Hadde riktignok feber første gang jeg leste den, noe som reduserte leseropplevelsen litt (men faktisk økte det innlevelsen i den delen hvor Rand og Mat er på vei til Caemlyn, og Rand er sjuk fordi han Kanaliserte det lynet på de folka - denne delen er for øvrig den kjedeligste og mest langdryge delen i hele boka, selv om den gir en god innsikt i livet på den Andorske landsbygda).
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Ga den 9-er jeg også, liker når Rand ser Skyggeren i starten, d gjorde at jeg ble hekta, liker også når Rand snakker med den Trolloken!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Narg stay. Narg smart. :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe... :P liker den delen av boka jeg da.. selvom den kanskje er litt lang.. og spesielt der perrin og Engwene møter ulvene, og der hvor perrin dreper de hvitkappene..
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Da jeg leste den delen første gangen var jeg overbevist om at Perrin var forelska i Egwene, og at hun ville forelske seg i ham også, i løpet av den turen, og at dette ville skape store problemer når de traff igjen Rand et al. :P

Heldigvis tok jeg feil.

Hadde også noen teorier om Moiraine og Mat... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply