Advarsel om IE6

Les de siste oppdateringene fra oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Advarsel om IE6

Post by Eivind »

Siden alle de store nettstedene har begynt å advare om IE6, tenkte jeg det var på tide at vi gjorde det samme. Disse får nå samme meldingen som på f.eks. VG.

Det er fortsatt 9% av brukerne som har IE6, disse burde snarest oppgradere til IE8, eller bytte til en annen browser som Firefox, Google Chrome eller Opera. Anbefaler egentlig å oppgradere først, men så bytte til en ordentlig browser.
Last edited by Eivind on Fri Mar 20, 2009 9:43, edited 2 times in total.
Anouar
Soldat
Soldat
Posts: 38
Joined: Fri Feb 27, 2009 16:22
Location: Elverum

Post by Anouar »

Det er på sin plass, men hvorfor får jeg advarselen med Playstation 3-nettleseren også? :shock:
Må nok bytte til Linux og kjøre Firefox på PS3en..
"Mmm. Jeg liker melonpunsj."
- Min
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Får du opp en slik advarsel hvis du får inn på vg.no og?

Tipper du gjør det, PS3 nettleseren er ikke så veldig smart. Advarselen skal være i en html-kommentar som bare IE6 og lavere skal lese.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Kan noen fortelle meg hva IE8 er fornoe? Er ikke vant med sånne data forkortelser.

Hvis jeg eventuelt har hva nå enn dette er, får jeg fjernet det med virusprogram, eller hvordan fungerer det?
Som vann til tørst strupe
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Det er snakk om vevlesarar (eller nettlesere om du vil) og at Internet Explorer 6 er utdatert og jævleg, og at dette foraet er for avansert for den. Derfor bør du snarest kutte ut heile driten og skifte til Firefox eller Opera, med mindre du vil oppdatere til den nyaste versjonen av Internet Explorer.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

IE8 er Internet Explorer 8, den siste versjonen av Microsoft sin nettlesar. Har du ei gamal maskin med Windows, som ikkje er oppdatert, har du versjon 6 av IE, og denne er som Sauegjetaren seier, utdatert. Det er ikkje snakk om noko virus e.l., men ein eldgamal nettlesar som i liten grad følgjer standardarar for korleis nettsider skal visast, og dermed skaper mykje ekstra bry for dei som skal lage nettsider. Den er nok og mindre sikker enn ein del nyare nettlesarar.

Oppgradering til IE8 er gratis, det er berre å laste ned og installere. Link til nedlastingssida:
http://www.microsoft.com/windows/intern ... fault.aspx

Det finst og andre nettlesarar, som mange foretrekker framfor IE. Dei vanlegaste er, i tillegg til Firefox og Opera, Google Chrome og Apple Safari. Om ein vil bruke ein av desse er heilt opp til den enkelte, og det er mest ein smakssak. Personleg liker eg Opera veldig godt, og har brukt den dei siste åra.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

IE6 er som nynorsk, gammel og plagsom.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nå er det bare 6.3 % som bruker IE6, mens IE8 foreløpig har ingen brukere (tror det var jeg som testa de to besøkene som er).
Post Reply